pålegg tips

Maasta31

Flørter med forumet
Hei!
Eg sliter litt med å finne pålegg som eg liker å spise no som eg må kutte ut favorittene mine pga graviditeten... er det noen som har tips til pålegg som smaker godt og som ikkje forårsaker kvalme? (Det siste kan være vanskelig å svare på, for det er jo veldig individuelt, men eg setter pris på tips:) )

Sist svangerskap hev jeg spekemat på grillfunksjon i stekovnen :-p Ikke D samme med funket bra :-D

Nå er jeg fysen på prim, rull, og generelt ting som er salt

Hei!
Eg sliter litt med å finne pålegg som eg liker å spise no som eg må kutte ut favorittene mine pga graviditeten... er det noen som har tips til pålegg som smaker godt og som ikkje forårsaker kvalme? (Det siste kan være vanskelig å svare på, for det er jo veldig individuelt, men eg setter pris på tips:) )

Jeg hadde best effekt av saltmat kontra søtmat.
Forrige gang ble det gulost, reker, leverpostei som noen foretrukne valg

Her går det i brødskive med avokado, kokt skinke og cherrytomater. Nesten hver dag :happy:

Skinke og italiensk salat.

Hvitost med grillkrydder, kanskje ikke så sunt med grillkrydder, men hvis en har lyst på saltmat funker det

Lurer på det samme. Er absolutt ingenting som frister, og bare tanken på brød med pålegg (annet enn salami) gjør meg kvalm :meh:

Det er vel i hovedsak hai, fersk tunfisk og hval man skal unngå, såvidt jeg husker? Og ferskvannsfisk over 1 kg, f.eks ørret.
Ja, det stemmer. Men jeg leste et sted at man skal være forsiktig med å spise rogn fra rekene. Er det noen som kan bekrefte/avkrefte det?

Back
Topp