Pålegg med listeria tilbakekalles..

Underfullt

Elsker forumet
Februarlykke 2015
Hei, dett er kanskje interessant her.
http://www.nrk.no/nordnytt/frykter-listeria-i-palegg-1.11783166

Alt kjøttpålegg for storhusholdning fra Grillstad produsert 1.-11.juni trekkes tilbake fordi det kan inneholde Listeria. Dette kan man ikke kjøpe i butikk, men kantiner, kafeer og cateringfirmaer blant annet.

Usj, liker ikke å tenke på at det potensielt kan dukke opp listeria i "trygge" pålegg som kokt skinke og sånt. Men bra de er åpne om det, og at de har det sånn høvelig under kontroll nå :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg freaker litt ut av dette! Jeg spiser ikke kjøttpålegg til vanlig men fikk servert det på et rundstykke på lunsjmøte på mandag (fra catering). Var påpasselig med at jeg valgte kokt skinke og ikke spekeskinke men nå er det jo den kokte det er et problem med....

<3 Termin 20. februar <3

Mest sannsynlig ingen problem. Det kan ha vært pålegg fra Gilde der du spiste, de leverer også til catering. Det er også sånn at det ikke er sikkert at det er listeria i selv om de antagelig har fått positiv prøve på noen pakker. Også kan du jo trøste deg med at liateria er minst farlig i første trimester, og mest farlig i tredje.

Tusen takk for at du svarte meg. Jeg er helt ubalanse om dagen og redd for alt. Nervøs førstegangs som prøver å gjøre alt riktig.

Tenkte på å sende møteholderen en mail å spørre om hvor pålegget var fra men er det litt vel drøyt eller?

<3 Termin 20. februar <3

Du kan jo så klart spørre, da blir du helt sikker og kan slappe av. Men det er ikke noe å få gjort etter at man har spist det, så hvis det var listeria sånn i verste fall, så må man bare vente å se. Men altså sjansen er forferdelig liten for at det har noe å si så tidlig i svangerskapet. Jeg har spist masse spekemat i mai før jeg visste jeg var gravid selv, og det har jeg et helt avslappet i forhold til. Og jeg har studert mye mikrobiologi. Men jeg spiser altså ikke spekemat mer nå. Kokt skinke spiser jeg derimot ofte, og det kan man trygt gjøre så lenge man passer på at den er godt innenfor dato. Så får vi heller prøve å stole på at de som produserer det oppdager selv dersom det skulle være noen fare med produktet, og tilbakekaller sånn som i dette tilfellet.

Back
Topp