Påkledning

Fenomen

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Februarbarna 2020
Hvordan er været og ikke minst gradene hos dere om dagen? Hva kler dere på de små? Både i vogn, bilstol og om dere skal være ute? Bruker dere vognpose? I så fall: vinter eller en tynnere?

Jeg synes påkledning er vanskelig om dagen, for det er varmt når sola er fremme og plutselig er det guffent. Også plutselig blåser det, og plutselig åpner himmelen seg. Jeg må ha med klær til alle scenarioer både til meg og N, på trilleturer :hilarious:

Her er det guffent hele tiden, 9°C i dag.
I vognen bruker jeg vår/høst vognpose, mellomtykk lue, fleecejakke e.l., tjukkesokker og strømpebukse med et strikkepledd over bena inni vognposen.
Mi er veldig varm av seg, så det holder i massevis enda :)

I bilstol er det genser over bodyen, lue, tjukkesokker og strikkepledd over bena/magen mens vi går fra huset til bilen.

Her på Sørlandet er det så fryktelig opp og ned , kan være 10 grader når jeg kjører ungene i barnehagen i 09.00 tiden, og plutselig er det 19 grader når jeg henter kl.15.00:confused: Men på kalde dager har han bukse , strømpebukse , body/genser , jakke og tynn lue . Sitter han i vognen har han en tynn dyne. I bæreselen har han på en tynn dress av noe slag og ett teppe som jeg har over han utenpå bæreselen :)

Veldig varierende hvordan været er. Alt fra regn, surt og 7 grader, til sol og 28 grader. Gjerne er det kaldt i det hun legges og så er det godt og varmt når hun våkner. Så vi bruker alt fra bare genser til ullklær med ulldress, og når vi er ute bruker vi regnklær utenpå som oftest. Lue alt etter været, og bruker vår/høst posen:)

Vi har ikke startet med pose enda, kler på ham en ulldress når han skal sove i vogna. Når han skal ut og krype tar vi på en annen tynn dress (gidder ikke slite ut knærne på veldig mange dresser), med evnt ull under hvis det er kaldt :)
På morgen/formiddag ligger det på rundt 8-10grader, kanskje oppi 13-15 på dagtid. Men de siste dagene har det blåst endel og det er en kald vind/trekk så kler han i ull som regel :)

Back
Topp