Påkledning om vinteren

naen

naen
Hva har dere på barna oppi vognposen? Når det er sånn rundt null grader? Syns det er så vanskelig!

Nå har jeg hatt på ullundertøy og lillelam dress. Det er i hvert fall varmt nok:) Han sitter stort sett med overkroppen over posen når han ikke sover.

To lag med ull, et tynt og et litt tjukkere. Hun har lammeskinn oppi posen. Har også trekk over vogna.

Hadde tynt ull og Lillelam dress over i dag og ingen pose. Var 13 grader.

Strikkegenser/-jakke, tynne ullvotter og Janus krinkelull-lue i tillegg til inneklærne (som regel bomullsbody/-kjole, vi bruker lite ull inne). Har RisaRosa-pose og her er det 0 grader +/-.

Tynn ull, tynn ulllue, ullsokker, ullvotter og en ulljakke/genser/fleecejakke om det er kjøligere eller han skal sitte oppe.

Og er jammen ikke lett når temperaturen svinger sånn fra dag til dag og utover dagen! I går var det minus her, men dagen før var det +7! Nå har jeg begynt å ta på votter alltid, selv om det er endel pluss, for her en dag var han kald på hendene, selv om han absolutt ikke var det på en tur tidligere på dagen...

Hvis det er litt varmere tar jeg f.eks. bare ulljakke istedenfor ulldress. Og er det kaldere tar jeg en tynn ulljakke som mellomlag mellom body og ulldresser.

Min er forresten stadig kald på hendene, men det er ikke farlig. Kan jo være varm på resten av kroppen.
Har vi votter på når hun er våken blir de bare våte, for hun sutter på dem. Så da bruker vi ikke votter.

Back
Topp