Påkledning i vognpose

Julilykke-17

Forumet er livet
Julibaluba 2017
Februarbarna 2020
Marsboere 2020
Her begynner det å bli skikkelig surt og kaldt, og jeg synes påkledning av frøkna er så vanskelig! Hun er ganske varm av seg, men temperaturene varierer alt fra 2 grader den første hvilen, til 12 grader når hun sover midt på dagen. Per nå bruker vi bilstolposen og lammeskinn (siden posen er så åpen i ryggen), innetøy og lue. Har på stormtrekket på morgenen og bruker kun posen midt på dagen. Når det blir kaldere tar vi fram vinterposen.

Er barnet ditt varmt eller kaldt av seg? Hva har du i vogna og hvordan kler du babyen? Hva kler man på dem når det blir minusgrader og de skal sove ute?
 
Last edited:
Her begynner det å bli skikkelig surt og kaldt, og jeg synes påkledning av frøkna er så vanskelig! Hun er ganske varm av seg, men temperaturene varierer alt fra 2 grader den første hvilen, til 12 grader når hun sover midt på dagen. Per nå bruker vi bilstolposen og lammeskinn (siden posen er så åpen i ryggen), innetøy og lue. Har på stormtrekket på morgenen og bruker kun posen midt på dagen.

Er barnet ditt varmt eller kaldt av seg? Hva har du i vogna og hvordan kler du babyen? Hva kler man på dem når det blir minusgrader og de skal sove ute?

Jeg bruker body, ull leggings, sokker og lue. Har dunpose så den er veldig varm :) det tror jeg blir godt nok med minus grader også
 
Bruker dunpose, har lammeskinn under posen (altså oppå madrassen).

Alltid på lue, body, strømpebukse/bukse og sokker hvor alt er i ull. Egentlig holder dette, men jenta blir ikke enig med seg selv om hun liker å ligge i vogna, så hun må ofte løftes opp og derfor har vi også en ekstra heldress i ull oppå når vi går tur. Hun har ikke blitt for varm når hun har hatt på to lag med ull, men hvis hun kun ligger i body og bukse av bomull blir hun klam og våt med en gang. [emoji849]
 
Her begynner det å bli skikkelig surt og kaldt, og jeg synes påkledning av frøkna er så vanskelig! Hun er ganske varm av seg, men temperaturene varierer alt fra 2 grader den første hvilen, til 12 grader når hun sover midt på dagen. Per nå bruker vi bilstolposen og lammeskinn (siden posen er så åpen i ryggen), innetøy og lue. Har på stormtrekket på morgenen og bruker kun posen midt på dagen. Når det blir kaldere tar vi fram vinterposen.

Er barnet ditt varmt eller kaldt av seg? Hva har du i vogna og hvordan kler du babyen? Hva kler man på dem når det blir minusgrader og de skal sove ute?

Jeg bruker dunpose, lammeskinn nederst i vogna, fleecejakke, lue og votter i tillegg til inneklærne som er ullbody og strømpebukse og en bukse. Er minusgrader og litt snø!
 
Body, strømpebukse og lue. Noen ganger har vi på ulljakke, spørs på temperaturen!
 
Body, bukse eller strømpebukse og lue, men vi har skinnpose. Har den åpen og bruker pledd over hvis det er varmt :)
 
Snø og 3 grader idag. Lammeullspose, lammeskinn , body og strømpebukse,ull-lester ,ulldress , ullvotter og ull-lue . Måtte til min store fortvilelse ta ut bagdelen av vogna idag siden den blir for trang med ullposen i:arghh:
 
Her har vi til nå kun brukt dundyne i vogna, men vi bor i Stavanger og det er nokså mildt. gradene har ligget fra 10-12 plussgrader. Men nå som det går mot vinter har vi skaffet oss en tykk og varm lammeskinnpose. Mini har på seg ullbody, ullstrømpebukse, selebukser, sokker, lue og en heldress i ull. Han har ikke blitt for varm eller for kald[emoji4]
 
Snø og 3 grader idag. Lammeullspose, lammeskinn , body og strømpebukse,ull-lester ,ulldress , ullvotter og ull-lue . Måtte til min store fortvilelse ta ut bagdelen av vogna idag siden den blir for trang med ullposen i:arghh:
Åh, jeg er også livredd for å måtte bytte til sportsdelen, jeg er ikke klar for det! Vinterposen vår er for lang for bagen, men om jeg tar ut lammeskinnet jeg har i bagen nå, så klarer jeg å "pakke" nederste del av posen så den får plass. Den har ull i ryggen så da håper jeg det går greit uten lammeskinnet.. så er det bare håpe at frøkna fortsetter å ligge litt under snittet på lengden:nailbiting:
 
Åh, jeg er også livredd for å måtte bytte til sportsdelen, jeg er ikke klar for det! Vinterposen vår er for lang for bagen, men om jeg tar ut lammeskinnet jeg har i bagen nå, så klarer jeg å "pakke" nederste del av posen så den får plass. Den har ull i ryggen så da håper jeg det går greit uten lammeskinnet.. så er det bare håpe at frøkna fortsetter å ligge litt under snittet på lengden:nailbiting:
Ja det var sørgelig å ta ut bagdelen:( men nå blir han ikke sint når han ligger i vogna. Sluttet å frese til meg å klager ikke verken når jeg legger han eller når han våkner, å DET er godt i mammahjertet:) han låg stiv som en stokk å presset å dyttet i bagen når lammeullsposen kom frem men trodde ikke det ble såååå trangt siden bagen er 90 cm og han bare er 66.5 cm... litt tykk pose kanskje:/ ja jeg hadde vært sjeleglad om baggen hadde passet iallefall til over nyttår så da kan du være glad hun er litt under snittet i lengda:D vurderer tilogmed å kjøpe ny pose ... en kortere å tynnere.. bare for å få bruke bagdelen..
 
Åh, jeg er også livredd for å måtte bytte til sportsdelen, jeg er ikke klar for det! Vinterposen vår er for lang for bagen, men om jeg tar ut lammeskinnet jeg har i bagen nå, så klarer jeg å "pakke" nederste del av posen så den får plass. Den har ull i ryggen så da håper jeg det går greit uten lammeskinnet.. så er det bare håpe at frøkna fortsetter å ligge litt under snittet på lengden:nailbiting:

Ja det var sørgelig å ta ut bagdelen:( men nå blir han ikke sint når han ligger i vogna. Sluttet å frese til meg å klager ikke verken når jeg legger han eller når han våkner, å DET er godt i mammahjertet:) han låg stiv som en stokk å presset å dyttet i bagen når lammeullsposen kom frem men trodde ikke det ble såååå trangt siden bagen er 90 cm og han bare er 66.5 cm... litt tykk pose kanskje:/ ja jeg hadde vært sjeleglad om baggen hadde passet iallefall til over nyttår så da kan du være glad hun er litt under snittet i lengda:D vurderer tilogmed å kjøpe ny pose ... en kortere å tynnere.. bare for å få bruke bagdelen..

Altså..... nå må jeg spørre av ren nysgjerrighet, fordi jeg har en lang gutt..... hvem vogn har dere?????
 
Altså..... nå må jeg spørre av ren nysgjerrighet, fordi jeg har en lang gutt..... hvem vogn har dere?????
Hvilken pose lurer jeg på. Vi har voksi city vognpose og Bugaboo buffalo vogn. God plass fortsatt. Hun er 66 cm.
Vi har britax smile 2, og voksi active. Bagdelen er 76 cm og posen er 105.. vi skal på kontroll hos hs til fredag så jeg aner ikke hvor lang hun er, men hun har veldig god plass i vogna uten posen hvertfall..
 
Å! Den var nydelig! [emoji7][emoji7] Ser den er 100cm, samme som voksi city uten forlengerdelen (har den uten forlengerdelen nå). Her ser du vår, den er i grå som her: https://www.voksi.no/produkt/city/
Ja den er helskjønn, å veldig kompakt. Utrolig varm å god:) den voksiposen var nydelig gråfarge på, er så glad i grått.. Å med dun inni ser jeg for meg den er luftig å god, å ikke tar så mye plass:) posen vi har er rett å slett tung... fylt til randen med ull... mens voksiposen til bilstolen er dun i, myyyye luftigere å veier jo ingenting:) tror jeg må investere i ny dunpose:oops:
 
Ja den er helskjønn, å veldig kompakt. Utrolig varm å god:) den voksiposen var nydelig gråfarge på, er så glad i grått.. Å med dun inni ser jeg for meg den er luftig å god, å ikke tar så mye plass:) posen vi har er rett å slett tung... fylt til randen med ull... mens voksiposen til bilstolen er dun i, myyyye luftigere å veier jo ingenting:) tror jeg må investere i ny dunpose:oops:

Ja, den matcher vogna veldig godt. Har grå vogn. Føles lett og luftig. Og den passer perfekt nedi vogna nå uten forlengerdelen, den forlengeren blir å brukes når vi bytter til sportsdelen. Nå vet jeg ikke akkurat hvor lang Bugaboo buffalo er, men syns ikke vognposen tok mye plass. Veldig glad i grått og blått her. Og ville ha mest nøytralt siden dette er første barnet. Fant den voksiposen på tilbud, 40% i vår. Men for en herlig farge og fint mønster på din vognpose da! Ble nesten litt misunnelig! [emoji14]
 
Ja, den matcher vogna veldig godt. Har grå vogn. Føles lett og luftig. Og den passer perfekt nedi vogna nå uten forlengerdelen, den forlengeren blir å brukes når vi bytter til sportsdelen. Nå vet jeg ikke akkurat hvor lang Bugaboo buffalo er, men syns ikke vognposen tok mye plass. Veldig glad i grått og blått her. Og ville ha mest nøytralt siden dette er første barnet. Fant den voksiposen på tilbud, 40% i vår. Men for en herlig farge og fint mønster på din vognpose da! Ble nesten litt misunnelig! [emoji14]
Så lekkert :D åsså på tilbud tilogmed ,jeg får aldri med meg sånne tilbud!!:) hadde så lyst på grå vogn, fra Stokke faktisk.. men den egner seg dårlig i Lofoten... grått å blått er skjønnt, rett å slett:) Dunposer tar lite plass sånnsett å kan jo fint bare stappes neddi om det skulle være litt til overs ,det kan ikke denne posen.. det hang overflødig pose utover baggen,siden det hadde blitt enda trangere om jeg hadde stappa mer i baggen.. men ellers kan jeg anbefale den å vell så det :D ble nyyydelig i sportsdelen,satt som ett skudd:D
 
Back
Topp