Påkjørt bakfra i dag

gravidlillemeg

Glad i forumet
På vei til jobben i dag hadde jeg en tosk som lå bak meg helt oppe i støtfangeren i tre km elns, og da vi kom til et kryss var han så elskverdig å bumpe inn i meg. Så nå har jeg en bil som må fikses, og en for meg unødvendig engstelse for junior.

Dro til lege for å få en kontroll, han trodde det ville gå bra, men skrev henvendelse til sykehuset om å sjekke meg opp med tidlig UL for å gi trygghetsfølelse om at det fortsatt er liv der. Og så gikk jeg visst fra lavt BT til høyt. Så må inn på ny kontroll av BT på fredag.

Huff, det er så mye styr når man er oppi noe sånt, eller. Selve smellet er jo ikke så ille, men alt som må ordnes og sånt er jo bare slitsomt!
Jeg kjeftet jo fyren huden full fordi jeg ble så skremt. Mannen min og  jeg var i bilulykke juni 2006 hvor vi ble påkjørt bakfra slik at det ble nakkeskade på meg og sårskader på han og bilen ble totalvrak. Fikk litt flashback til det. For ikke å snakke om redselen for junior. Så han prøvde å si at jeg ikke trengte å kjefte! MAKAN!!! Er man redd så er det en naturlig ting. Og før jeg satte meg i bilen freste jeg bare til han: "For DIN del håper jeg at det har gått bra med fosteret mitt, jeg er nemlig gravid!"  Da ble han litt rar og bare bannet litt for seg selv, sånn å f#¤%, håper det går bra ja...

Så håper jeg får tidlig UL for å sjekke at alt har gått bra. Føler liksom at jeg sitter her og bare kjenner etter om jeg har vondt i magen, er jo livredd for at det skal ha gått galt... Selv om fornuften prøver å viske at det sikkert har gjort det... Vondt å slite sånn med følelsene...

Og  så ser jeg ut så snør det... Pappa er i Kristiansand på ferie, så jeg må kanskje ut og brøyte hvis ikke det gir seg snart... Så mye mulighet til å slappe av og følge det legen sier [&:]

Måtte bare få ut litt frustrasjon her....

hormoner sier nå jeg bare..satt nesten å små sippa her jeg nå..hem hem.. Så bra du fikk en ekstra UL da,sannelig ikke verst.Ser ut til at alle utenom meg har en snill lege..snøft!!Mannfolk og kjøring sier nå jeg bare..alt skal gå fort fort fort..tenker han ikke er så høy i hatten nå ja,er det mulig!!!! Håper det går bra med deg og lille spira di,de ligger heldigvis godt beskyttet der inne men skjønner du er bekymret.. kan du ha fått høyt bl pga hendelsen idag da tro???

Er det ingen andre enn deg som kan brøyte da..så hadde su sluppet å tenkt på deg og?? Ble det mye skade på bilen din eller,håper det blir en lett og billig fiks da..hmm.. Håper alt blir bra hvertfall...når fikk du Ul da,eller må du vente litt før du får vite det?? Masse lykke til,klem

Bilen fikk en trøkk i støtfangeren bak, skal taksere den på fredag. Men de antydet på verkstedet som det er snakk om å bruke at det kunne komme på 6000 eller mer... Men det er jo ikke jeg som skal betale det så jeg driter i det... Veit bare at jeg skal kreve han så jævlig om han ikke fikser opp for seg. Men han ville visst ikke bruke forsikringa si...

Tror nok jeg fikk høyt BT pga dette... Og han legen jeg var hos i dag er sånn vakthavende lege på legesenteret, så han var veldig forståelsesfull. Skjønte visst godt at jeg kunne tenke meg tidlig UL for å få sjekket at alt er i orden selv om det var en mild påkjørsel.

Det er heldigvis ikke snakk om måking for hånd men med traktor, men får se hvor mye snø det har kommet. Mannen min vet ikke hvordan han skal gjøre det så det er jeg som må gjøre det... Og jeg har aldri gjort det før, bare  sittet på og fått demonstrert av pappa hvordan man gjør det... Så kjenner jeg er litt usikker på hva jeg egentlig mener om å skulle ut og brøyte... Litt fristet til å ringe han og høre om han kan få noen andre til ågjøre det... Samtidig som jeg er lysten på å endelig gjøre det...

Skjønner godt at du ble sint, er jo forsvarsmekanismene som kommer fram. Den lille er i bakhodet hele tiden, det matrielle må du ikke tenke på det må han som kjørte på deg fikse[;)] Og håper du tenker på den lille å IKKE går ut å mokker, både den og du trenger litt hvile etter en slik påkjenning. Det at du har opplevd påkjørsel tidligere gjorde vell at systemet reagerte slik som det gjorde, høyt BT betyr slapp av[:D] Unn deg og den lille det[;)]

Ble visst to timer på traktoren og brøytet snø her i kveld... Akkurat det legen beskrev som fred og ro var det ikke? [&:]

Ikke så greit når brøytemannskapet har tatt vinterferie og jeg er den eneste på gården som kan å kjøre traktor nok til å kunne brøyte (er jeg som kommer fra gården, mannen min er bygutt som vil lære, men akkurat i dag var ikke frua i humør til å ikke komme til de spakene hun trengte for å få brøytet... Så jeg kastet han rett og slett av traktoren [8D])
Men nå skal jeg prøve å ta det med ro helt til jeg skal på jobb i morra...

Og Rosella: Bekymrer meg fint lite for hvordan dette blir fikset, jeg sitter med et sterkt kort på hånda, dersom han ikke oppfører seg så anmelder jeg han bare for uaktsom kjøring...

you go girl

huff orøv å ta det med ro og slappe av når du har høyt blodtrykk...håper alt står bra til. ikke bare bare å bli påkjørt bakfra. men skal nok se at alt står bra til med den lille i magen. Er jo så godt beskyttet inni der:)[:D]  godt å få tidlig ul så man får se at alt er som det skal være og jeg ville hadde jeg vært deg tatt det med ro frem til da.[;)][8D]
Lykke til videre[:D]

FIkk brev fra sykehuset i dag om at jeg skal på gynekologisk  poliklinikk på torsdag :) Så da betyr kanskje det at jeg får tidlig UL :)

Får prøve å ta  det med ro, men er ikke så lett når man skal jobbe og må kjøre brøyting etter jobb... Sitter og prøver å finne energi til det nå... *forbanner snøen som har kommet i dag*

Back
Topp