Påbygg og gravid

Bkno8473482

Andre møte med forumet
Jeg har fagbrev og har en utdanning! Men nå tar jeg påbygg til generell studiekompetanse ETTER yrkeskompetanse(fagbrev) fordi jeg ønsker å studere videre.
Jeg ble gravid med prevensjon, så dette var ikke planlagt. Men ønsker heller ikke og ta abort. Jeg tar nå 4 fag og synes at det er ganske press for meg, siden jeg er gravid med nr 2 da har jeg mye å gjøre. Jeg tenkte å ta matematikk 2py som privitist neste år når babyen blir født? Hva anbefaler dere, er det dum å slutte på en av fagene og heller lese hjem når babyen blir født og ta privatist eksamen?
Takk på forhånd

Veldig vanskelig å svare på, all den tid ingen av oss vet hvor strukturert du er - og ingen av oss kan forutse hvilken baby du får. Er du heldig får du en rolig sovebaby, men det kan man jo ikke vite på forhånd.

Veldig vanskelig å svare på, all den tid ingen av oss vet hvor strukturert du er - og ingen av oss kan forutse hvilken baby du får. Er du heldig får du en rolig sovebaby, men det kan man jo ikke vite på forhånd.
Hei Siadle, jeg har termin i slutten av skoleår, men det som er at jeg føler meg veldig slapp og trøtt, siden det er påbygg og er avgjørende tenkte jeg at jeg må utsette matematikken til neste år og tar den som privatist når babyen blir født.

Jeg var i utdanning på høyskolenivå og tok fire eksamener noen uker før termin. Jeg var frisk, uten kvalme og uten bekkenløsning, har ingen barn fra før. men jeg var i 100% jobb ved siden av (altså 100% jobb og 100% studier) og det var tungt fordi jeg var ekstremt trøtt døgnet rundt. I dag er jeg veldig glad for at jeg avla alle eksamener, ettersom jeg fikk en baby med kolikk og som sjeldent sover. Hadde ikke hatt sjans til å lese til et eneste fag, i hvert fall ikke så langt (hun er rett over 3 mnd nå).

Lykke til, uansett hva du bestemmer deg for :)

Back
Topp