På vei ned igjen

Jeg har permisjon til rundt påske og så har far til slutten av august. Så håper vi på barnehageplass tidlig i september :) Hvor lenge skal du være hjemme før barnehagestart?

Luksus med fersk hummus da, det synes jeg ikke utvalget er så bra på her. Nå har jeg faktisk kjøpt den grønnkålmiksen du nevnte to ganger siden sist, influenced:hilarious:

Jeg føler meg også mindre hoven nå, tok midjemål dag 1, som var 6(!!!)cm høyere enn da jeg tok i november kun 1,5kg lettere, så var nok absolutt en del oppblåst og vannvekt her. Har ikke målt på nytt eller veid meg på noen dager nå, men kroppen føles helt klart litt lettere nå. Har også hatt god erfaring med periodisk faste tidligere, og kjenner på mye av de samme effektene denne gangen. Farris er virkelig gull for å holde sultfølelsen litt på avstand, koser meg vanligvis med melk i kaffen men dropper den nå på morgenen, så da smaker første kopp med melk ekstra godt.
Her er det slutt på amming nå pga lav vektoppgang og for lite melk fra start, og nå er det helt stopp. Det er jo litt kjedelig, men samtidig veldig deilig å kunne gå all in på prosjekt få kroppen tilbake uten å måtte tenke på melka. Kjører 16:8 og noen dager 18:6. Men klarer ikke å ha så veldig lavt inntak, ender på rundt 16-1800 kcal de dagene jeg har logget. Men i følge smartklokka forbrenner jeg ca 2450 daglig nå, så da blir jo det et pent daglig underskudd likevel! :happy:

Er vel sikkert pga for lite forskning på amming og fasting de ikke kan anbefale det. Men tenker det samme som deg, går nok helt fint. I graviditet måtte jeg plutselig ha frokost, selv om jeg i over et år ikke hadde hatt det. Er sultfølelsen din annerledes under graviditet og amming, eller er det mest pga anbefalingene du ikke har fasteperioder nå? :)
Åh så flott! Norge har fine forhold for permisjon altså. Håper dere får plass i september! Er det lang venteliste der dere bor? Her har mannen bare 4 mnd permisjon og så blir det meg da som må gå hjemme med han frem til barnehage ulønnet, så det er litt tøft men det går. Heldigvis garantert plass i barnehagen der storesøster går (også fordi den er privat da hehe, litt annerledes her nede). Håper å klare å gå helt til han er halvannet år sånn som jeg gjorde med storesøster, men vi får se nå som de er 2 stk hvor mye jeg orker uten pause :hilarious: nå er det jo dag og natt på meg non-stop. Savner å kunne dra på jobb og tenke på noe annet si :p

Wow! 6 cm ja, det var nok en del vann og oppblåsthet ja, men 6 cm er mye da. Er så deilig når kroppen kjennes litt lettere ut. Hihi jeg elsker svart kaffe så akkurat det for meg er greit, men må jo begrense antall kopper da pga ammingen. Når jeg faster drikker jeg kaffe som en gal :hilarious: har du prøvd den keto-kaffen med smør i? Den bryter visst ikke fasten og er mer kremete enn bare vanlig svart. Vet ikke helt om jeg synes det høres så appetittelig ut men man vet jo aldri hihi. Så bra at du merker mye av de samme effektene!! Ja farris er gull :joyful: ånei, så trist det ikke gikk med ammingen, hvordan går det med deg og det? Hadde du et sterkt ønske eller går det greit? Ja kjekt som du sier å ikke måtte tenke på det i forhold til vektnedgang ihvertfall, og kosthold generelt. Det er jo veldig gode fastevinduer da! Med så lange vinduer og en del bevegelse tror jeg ikke det er noe problem at du ligger på 16-1800 ☺️

Både og, jeg tør lissom ikke gå imot anbefalingene, av et føre var prinsipp, selvom jeg jo gjør en "minifaste" ved å strekke nattfasten litt lenger. Men også det at apetitten er helt vill, er så sinnsykt sulten og det var jeg i graviditeten også. Da MÅTTE jeg ha frokost, også pga jeg slet sånn med ekstrem kvalme.

Back
Topp