På tur med jobben-tips?

LilleSuseSpire87

Andre møte med forumet
Hei :)

Jeg skal på to dagers tur med jobben hvor vi får faglig påfyll og nyheter blir presentert for oss(obligatorisk).
På kvelden er det jo middag med alt som hører til...

Jeg er veldig tidlig på vei og ønsker ikke å fortelle dette til alle enda... kommer til å "alliere" meg med to/tre av de jeg er mest med... Så slipper jeg "maset" fra de, også kan de få det jeg eventuelt må ta imot av alkohol... ;)

Har dere noen tips til hvordan jeg kan unngå alkohol? Sjule graviditeten? Ønsker jo at det skal se ut som om jeg drikker, så ingen mistenker noe... Vanligvis er jeg blandt de siste som legger meg... Nå går jeg vel blandt de første siden jeg er så sliten om dagen... Så får nok noen utfordringer...

Noen tips/erfaringer? :)
Kjenner jeg gruer meg litt til tur pga dette...

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

kanskje du kan du at du av medisinske årsaker ikke kan drikke? F.eks jeg spiser anti-dep medisiner og der står det man man bør unngå alkohol. Så derfor har jeg nesten ikke drukket og det har blitt en vane nå. Og jeg sier bare at jeg er avholds.

Jeg drikker aldri alkohol til maten, liker det ikke. For meg var det alltid mat ELLeR alkohol, ikke begge deler.

Da kan du jo etterpå kjøpe alkoholfrie drinker.

Si at du ikke liker det som blir servert?

Si at du har veddemål med en venninne hjemme om å ikke drikke på ett år;p

Si at du trener til et formål og alkohol vil ødelegge...

Bare noen tips;)

<3 Gutt feb.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3

Tenk på at de fleste ikke legger merke til om andre drikker eller ei. Mange liker ikke alkohol til mat, så det er jo bare å si at du ikke er så fan av alkohol til maten og så bestille noe annet. Etterpå er folk stort sett opptatt av seg selv og legger i liten grad merke til andres inntak.

Jeg har akkurat samme problem som deg :/ Skal på kurs i to døgn fra i morgen av og regner med det blir tilbudt vin på kvelden. Kjenner få der så skal bare si jeg har vært syk og går på antibiotika. Regner ikke med folk spør mer da:)

Men den største utfordringen blir om to uker da jobben arrangerer uformell fest og jobben står for alkoholen.. Miljøet er lite på jobb så det blir det veldig vanskelig å skjule at jeg ikke drikker :( er nesten sikker på å bli avslørt for pleier ikke være den som gir meg først.. Kan heller ikke trekke meg fra festen for det er en stor happening... Æsj..

Sent from my iPhone using BV Forum

Husk at noen typer antibiotika og alkohol ikke er noe problem, men andre er det. Feks,

Antabus-virkning
Men både han og Olsen understreker at det er noen typer antibiotika som absolutt ikke må blandes med alkohol.
Av disse er Flagyl den mest brukte.
Flagyl brukes blant annet mot infeksjoner i magen, og infeksjoner i underlivet hos kvinner, og må ikke under noen omstendigheter kombineres med alkohol.
- Det kan føre til en effekt liknende antabus som kan gjøre at du blir veldig dårlig. Det frarådes derfor å drikke alkohol under og i ett døgn etter avsluttet kur med Flagyl/Metronidazol, sier Olsen.
Ifølge Apotek1 vil antabus-effekten arte seg som sterkt ubehag i hele kroppen, man får hodepine, hjertebank, brekninger og følelse av åndenød. I alvorlige tilfeller kan det være behov for behandling på sykehus.

Kilde:
http://m.klikk.no/helse/doktoronline/medikamenter/article726073.ece

<3 Gutt feb.12 <3

Jeg var på tur med jobben tre dager, siste dagen var det fest. Tok med meg en flaske rødvin (for syns skyld) nevnte ganske tidlig på dagen at jeg ikke var helt i form. Da festen startet åpnet jeg flaska, helte oppi ett glass, tok en slurk (LITEN) og lot det stå der resten av kvelden. Om noen spurte så svare jeg at det ikke smakte pga formen og la meg tidlig. Var ikke værre

22.01.11 lille klumpen min
20.04.15 lille spira mi

Har nettop vært på helgetur med jobben og jeg gjetter at alle trur jeg er gravid. Ikke helt bra sia jeg er redd at jeg vil miste igjen.
Var veldig dårlig alkoholfritt øl tilbud her, noe jeg brukte med stor suksess sist jeg var gravid. Bare pass på at det er du eller noen som er din allierte som bestiller - bestill alkofri øl og få den servert i vanlig glass. Eller ta en øl i flaske å spill den ut på do. Refill med vann.

Jeg var på tur med jobben tre dager, siste dagen var det fest. Tok med meg en flaske rødvin (for syns skyld) nevnte ganske tidlig på dagen at jeg ikke var helt i form. Da festen startet åpnet jeg flaska, helte oppi ett glass, tok en slurk (LITEN) og lot det stå der resten av kvelden. Om noen spurte så svare jeg at det ikke smakte pga formen og la meg tidlig. Var ikke værre

20.04.15 lille spira mi

Ville gjort det samme :) ingen som mistenker noe hvis man sier tidlig at man ikke er i form ;)

Hmmm.. Takk for gode tips!
Den til maten tar jeg nok med meg i alle fall ;) å vin er jeg kresen på... Det vet jeg flere av de vet ;) treningen kan jeg skippe... ;p Har funnet på alle mulige unnskyldninger for å ikke være med på Oslos bratteste... Hehe...

Hmmm.. Takk for gode tips!
Den til maten tar jeg nok med meg i alle fall ;) å vin er jeg kresen på... Det vet jeg flere av de vet ;) treningen kan jeg skippe... ;p Har funnet på alle mulige unnskyldninger for å ikke være med på Oslos bratteste... Hehe...

kanskje du kan du at du av medisinske årsaker ikke kan drikke? F.eks jeg spiser anti-dep medisiner og der står det man man bør unngå alkohol. Så derfor har jeg nesten ikke drukket og det har blitt en vane nå. Og jeg sier bare at jeg er avholds.

Jeg drikker aldri alkohol til maten, liker det ikke. For meg var det alltid mat ELLeR alkohol, ikke begge deler.

Da kan du jo etterpå kjøpe alkoholfrie drinker.

Si at du ikke liker det som blir servert?

Si at du har veddemål med en venninne hjemme om å ikke drikke på ett år;p

Si at du trener til et formål og alkohol vil ødelegge...

Bare noen tips;)

<3 Gutt feb.12 <3

Svaret mitt var ment til denne ;)
Ikke helt inn i denne appen.... Sorry!

Tenk på at de fleste ikke legger merke til om andre drikker eller ei. Mange liker ikke alkohol til mat, så det er jo bare å si at du ikke er så fan av alkohol til maten og så bestille noe annet. Etterpå er folk stort sett opptatt av seg selv og legger i liten grad merke til andres inntak.

Du har et godt poeng der! :)

Det er ved mat og når vi får avec og aperitiff å sånne ting som blir "synlig"...
Takk for tips :)

Jeg har akkurat samme problem som deg :/ Skal på kurs i to døgn fra i morgen av og regner med det blir tilbudt vin på kvelden. Kjenner få der så skal bare si jeg har vært syk og går på antibiotika. Regner ikke med folk spør mer da:)

Men den største utfordringen blir om to uker da jobben arrangerer uformell fest og jobben står for alkoholen.. Miljøet er lite på jobb så det blir det veldig vanskelig å skjule at jeg ikke drikker :( er nesten sikker på å bli avslørt for pleier ikke være den som gir meg først.. Kan heller ikke trekke meg fra festen for det er en stor happening... Æsj..

Fordelen er at du kjenner få da... ;) Hehe.. Men lett er det ikke...
Du får håpe på det :)
Jeg har vært borte fra jobb nå pga skikkelig forkjølelse.. Så kan si noe sånt jeg å evnt... Men vi er 40 stk.. Å de fleste kjenner jeg... Å de kjenner meg... :p hehe...

Oi da... Den er lei... "/ du får alliere deg med noen å bytte glass med de, sånn at glasset ditt minker ;)
Masse lykke til!! :)

Jeg kommer til å få det problemet i oktober.. Da er det færre tilstede og fest.. Men da begynner jeg jo å nærme meg 12 uker... Sååååå.. Den tid den sorg tenker jeg da... ;p får sikkert panikk nærmere... Hehe... Men, men...

Husk at noen typer antibiotika og alkohol ikke er noe problem, men andre er det. Feks,

Antabus-virkning
Men både han og Olsen understreker at det er noen typer antibiotika som absolutt ikke må blandes med alkohol.
Av disse er Flagyl den mest brukte.
Flagyl brukes blant annet mot infeksjoner i magen, og infeksjoner i underlivet hos kvinner, og må ikke under noen omstendigheter kombineres med alkohol.
- Det kan føre til en effekt liknende antabus som kan gjøre at du blir veldig dårlig. Det frarådes derfor å drikke alkohol under og i ett døgn etter avsluttet kur med Flagyl/Metronidazol, sier Olsen.
Ifølge Apotek1 vil antabus-effekten arte seg som sterkt ubehag i hele kroppen, man får hodepine, hjertebank, brekninger og følelse av åndenød. I alvorlige tilfeller kan det være behov for behandling på sykehus.

Kilde:
http://m.klikk.no/helse/doktoronline/medikamenter/article726073.ece

<3 Gutt feb.12 <3

Oioioi... Takk for info! :)
Jeg får lese litt her, så kanskje jeg får en full dekkhistorie om jeg skulle trenge det ;) :)

20.04.15 lille spira mi

Hørtes jo enkelt å greit ut :)
Men litt værre her, er jo to dager... Å skal vi drikke noe her blir det bestilling i baren... Dårlig med fyll på rommet for å si det sånn...

Men dette funker nok fint om vi blir bedt på fest! ;)

Takk for tips :)

Du har et poeng, noen ganger er det enkle det beste :)

Har nettop vært på helgetur med jobben og jeg gjetter at alle trur jeg er gravid. Ikke helt bra sia jeg er redd at jeg vil miste igjen.
Var veldig dårlig alkoholfritt øl tilbud her, noe jeg brukte med stor suksess sist jeg var gravid. Bare pass på at det er du eller noen som er din allierte som bestiller - bestill alkofri øl og få den servert i vanlig glass. Eller ta en øl i flaske å spill den ut på do. Refill med vann.

Ååå.. Det var leit... "/
Uff da.. Krysser fingrene for at alt går bra med deg og lille spire :)

Sant :) har et par allierte som skal "hjelpe" meg.. Så håper det går fint å at de i baren gjør det uten mye om å men.. ;p

Lykke til :)

Dere to som har skrevet her, hvordan er dere med alkohol før dere ble gravide?

<3 Gutt feb.12 <3

Åhhhh jeg kom på en genial ting... Si at dere går på en slik rensekur, kjøp på feks VITA og ta med på tur slik at dere kan vise frem og ha lest litt om den. Da skal man jo ikke drikke alkohol!;) og selvsagt popp ut noen tabletter så det ser ut som om dere har spist det en stund.
Tror en av de varer en mnd, så hvis dere sier at dere har bare en uke igjen ig siden dere har vært så flinke så langt så har dere lyst å fullføre!;)

<3 Gutt feb.12 <3

Back
Topp