På tide med søsken?

hanne.chr

Blir kjent med forumet
Når tenker dere at det er på tide med barn nr 2? Eller er det noen her som har barn som er tette på hverandre?

Jenta vår er nå 4 mnd, og vi lurer på om det ikke hadde vert koselig med en liten til snart. Da blir det 14-15 mnd mellom dem. Noen som har erfaring?? Jeg fullammer nå, så kanskje det ikke er så lett å bli gravid nå....

Jeg har selv født 3 barn på godt under 4 år, og synes det er helt supert!!
De 2 eldste har mye glede av hverandre og duller som bare det med vesla.
Så lenge du er klar for det, så synes jeg det bare er positivt med tette barn.

Hvis dette er noe dere har tid og krefter til, så sier jeg bare kjør på!!!![:D]

Mine to er det knappe 16mnd mellom. Var hektisk en periode, men det innstiller man seg på. Nå når de er 3 og 4, har de stor glede av hverandre, selv om det blir noe krangling og sjalusi også. Vi ønsker at aldersforskjellen ikke er for stor (selv om den er noe større denne gangen). Vi er bevisst på at vi ikke vil være småbarnsforeldre hele tiden, vil legge det bak oss i stedet for å begynne på nytt flere ganger. Men alt har sine fordeler og ulemper, og vi gjør hver våre valg og noen valg får vi ikke ta selv heller. Ulik livssituasjon og alder har mye å si for hvilke valg den enkelte tar.

E 16 måneda mellom mæ og brodern, og selv om vi har krangla så busta føyk te tider e vi verdens beste venna idag!
Så ikkje bare e d bra å være tett når man e små, så man hade en lekekamerat te en hver tid, men supert når man bir voksen også!! Så hvis æ får muligheten til d ska d ikkje være særli mer enn 2-3 år mellom denne og en eventuel nestemann!!![;)]

Hadde akkurat de samme tankene som deg når første tulla her var 4mnd![;)]
Og hadde ikke begynt på noen form for prevensjon da vi tenkte det kunne være greit med passe tette barn,men fullamma frem til ho var 6mnd da...
Og så ikke noe til den berømte tanta,men var visst en EL før den skulle ha kommet rundt da lillemor var 8mnd!!![:D]
Så ble 16mnd og 3 uker mellom de to første tassene her. Og de har super mye glede av hverandre.
Nå venter vi tredjemann,og det blir ca 21-22mnd mellom ho lille og mellomste her!
Så vi har bare positive erfaringer med tette barn...[;)]

Sambo sier jeg kan få ca seks mnd pause etter førstemann... [8|] Jeg må vel bare høre etter da!!!

Jeg har en på 9 år og en på 10 mnd og synes det var veldig deilig at førstemann er så stor,har mye tid til å kose meg med den lille...Men skal det bli en til må det bli om ikke lenge,orker ikke være småbarnsmamma "hele livet".......Lykke til.

vi tenkte å starte igjen når han er 1-1.5 år gammel ve før vi begynner å lage ny baby.. greit å ikke ha så mange år mellom de da jeg vil blir ferdig fort.. pluss at jeg vil ha babytiden med han alene hvis du skjønner [:)]

vår lille tulle er 2.5 mnd nå..vi kommer værtfall til å vente til sommeren igjen med å prøve,sånn at hu kanskje er en 2 år når nestemann kommer.!

Back
Topp