På nyttårsaften.

Wiilma

Elsker forumet
Får de sitte oppe??

Bw har jo utrolig lyst å se fyrverkeriet, men er jo så usikker på om jeg skal la han  sitte oppe. Er jo så lenge etter senge tid.
 
Her skal hun få være oppe så lenge hun orker :) Er jo bare denne ene dagen i året :)
 
Vi skal på barnevennlig nyttårsaften for første gang i år, tidligere har vi startet etter leggetid :)

Dvs. at vi er bedt på middag kl. 16, skal sende opp litt fyrverkeri for barna i 18-tiden, så spiser de dessert og legger seg rundt 20 :)

Så kan vi voksne kose oss og prate etter det, og sende opp litt fyrverkeri kl 24 også, før vi tar med barna hjem og lar de sove videre hjemme...

Tror det blir bra :)
 
Nei her blir han nok lagt til rett tid tenker jeg. Tjener ingen av oss å drøye leggetiden særlig lenge :p
Vi får besøk av min far og ei venninne med en gutt på snart 5 år, så vi kommer til å ta med gutta ut med stjerneskudd før de skal legge seg og så får de kose seg med snop og film etter middagen. 
Om de våkner av rakettene tar vi de sikkert med ut en tur, eller bare ser på i vinduet =) 
GLEDER meg til å feire nyttårsaften på denne måten! I fjor fikk vi barnevakt og hadde fest hjemme, men det ble bare helt feil, og jeg ble dritsjalu da jeg hørte at mamma og pappa hadde stått med han i kjøkkenvinduet og beundret rakettene da han våknet av bråket!
 
Vet ikke hva det blir til, det avhenger av hvor trøtt han er. Kommer ikke til å si noe om midnattsrakettene på forhånd, bare venter og ser an formen. I fjor sovnet han rundt kl 23 hvis jeg husker riktig, men året før var han våken. Han er typen som vanligvis fint kan være oppe mye lengre enn vanlig leggetid, men ikke alltid.

Her har kommunen fakkeltog og raketter rundt kl 17, som passer fint for barna. Etterpå har borettslaget vårt raketter kl 18, og da tror jeg nissen skulle komme også. Spiller ikke noen stor rolle om han sovner før midnatt tenker jeg.
 
nå har jeg forresten snakket med venninnen og hun lurer på å vekke 5-åringen ved midnatt for han gleder seg så veldig til rakettene!
Så jeg er litt usikker på hva vi gjør, da synes jeg Teodor bør få tilbudet om å bli vekket også, selvom jeg tenker han våkner uansett. 
Vi skal kjøpe et batteri med raketter og fyre opp for gutta tidligere på kvelden hvertfall, så får vi se hva vi lander på. Tipper Teodor vil være med og se om 5-åringen skal =) 
 
vi gjør nok som vi har gjort tidligere. Går ut med barna i 17 tiden og tenner noe fyrverkeri. Så spiser vi pinnekjøtt i 18-19 tiden, så legger de to minste seg rundt 20. klokka 24 går samboeren min ut med de to eldste og ser/tenner fyrverkeri, mens jeg er inne og ser i vinduet og passer på barna.

Dersom noen av de våkner blir jeg ta de opp og la de se, men gidder ikke vekke noen. Ifjor var jeg sikker på at Linus skulle våkne for det smalt noe så sinnsykt rett utfor her, men jeg satt på sengekanten hans mens det værste pågikk, og det var ikke en bevegelse engang på han.
 
Felix la seg kl 22, og sov seg gjennom det. Han var skuffende lite interessert i rakettene. Vi var på en skikkelig flott oppskyting i 17-18-tiden. Etter det første minuttet så sto han bare der å maste: "Er det ferdig snart? Skal vi hjem nå?" Da giddet ikke jeg vekke ham ved midnatt altså.
 
Teodor og gutten vi hadde på besøk fikk være med en tur ut etter middag, i 19-tiden. Da fikk de stjerneskudd og vi skjøt opp et lite batteri med raketter. 
5-åringen ble vettskremt og Teodor ble litt redd, Men de synes det var moro. Ingen av de ville vekkes sa de, så vi lot de ligge, og de sov seg gjennom det begge to!
Men det lille de så gjorde inntrykk, de snakket masse om det dagen etterpå =) 
 
Der vi var tok vi med barna ut i 18-tiden, og de fikk da stjerneskudd og vi sendte opp noe fyrverkeri med mye lys og lite lyd :)

Virker som Amelia synes det var spennende, men ser ikke noe poeng i å vekke henne ved midnatt uansett....

Alle barna la seg rundt halv åtte og sov seg gjennom rakettene :)
 
I fjor var det magisk, da våknet Alma akkurat i det jeg og mannen min begynte å spise de 12 druene før klokka ble tolv (etter spansk tradisjon) mens vi fulgte med på spansk TV. Hun fikk vært med på å spise druene og så gikk vi ut på terrassen alle tre (vi hadde en stille og rolig nyttårsaften, selv jobbet jeg til kl. 20 mener jeg det var, så vi hadde ingen gjester eller noe) og så på fyrverkeriet. Det gjorde inntrykk på Alma og det var herlig å dele det øyeblikket med henne.

Denne gangen våknet hun ikke, sov seg godt igjennom hele feiringen. I Spania er det ikke samme tradisjon med raketter som her, så det var ikke så mye bråk. Dagen etter hadde vi en provisorisk drue-spise-sekvens der hun og fetteren spiste tolv druer samtidig mens mannen min lagde provisoriske plingelyder (man skal spise hver og en drue på klokkeslagene før den slår tolv). Tror hun syntes det var vel så gøy:)
 
Back
Topp