På jobb igjen til mandag..

Rips

Forelsket i forumet
Etter 6 uker på soffan med oppkast og kvalme!! Er fortsatt usannsynlig kvalm,og skjønner ikke heeelt hvordan jeg skal klare å komme meg igjennom arbeidsdagen, men allikevel har jeg valgt selv å begynne igjen.. Kjeder meg SÅÅ fælt hjemme at jeg holder på å fly på veggen. Fler som har det sånn?
Og når går kvalmen ooover? begynner å bli så fryktelig lei :(
 


Jantø skrev:
Etter 6 uker på soffan med oppkast og kvalme!! Er fortsatt usannsynlig kvalm,og skjønner ikke heeelt hvordan jeg skal klare å komme meg igjennom arbeidsdagen, men allikevel har jeg valgt selv å begynne igjen.. Kjeder meg SÅÅ fælt hjemme at jeg holder på å fly på veggen. Fler som har det sånn?
Og når går kvalmen ooover? begynner å bli så fryktelig lei :(


Skulle vel snart være på vei tilbake for din del :) 

God bedring, og du er god som velger å dra på arbeid til mandag, tross din elendige form
 
Ditto! Har vært syk siden starten av september og skal tilbake i 40% på mandag. kvalmen har begynt å avta noe og jeg kjenner at jeg begynner å få tilbake energien, men ser ikke poenget å hoppe tilbake 100% med en gang. Det blir nok 40% fram til 15.november og kanskje 60% fra da og uttover. Jeg også MÅ bare "starte" hverdagen igjen, for å føle at jeg er til noen nytte, blir deppa av å sitte hjemme. Håper jeg får trent fra november også!

Det kommer vel kanskje anpå hvilken type jobb du har også, jeg forholder meg til én person hjemme hos han, så han tilpasser jo alt etter meg, og da er det lettere. Viktig at arbeidsplassen gir deg rom og tilpasser arbeidssituasjonen.

Lykke til!!
 
Glemte å skrive opp at jeg begynner med 50%.. skal ikke tilbake 100% med engang heldigvis. Så blir 4 timers arbeidsdager! Jobben min består egentlig mest av og STÅ opp og ned heledagen lang,mens jeg prater med tusenvis av ukjente mennesker hele tiden. Så blir nok litt slitsomt å stå oppreist i 4 timer i strekk,. må øve meg i helga :P

Det eneste som gjør å jobbe igjen litt 'skummelt' er.. For å komme meg på nærmeste do,om jeg eventuelt må kaste opp.. Må jeg gjennom ett gigantisk varehus, opp 2 etasjer, nedover en gang som er like lang som varehuset var, og ooops.. Da har jeg nok allerede kasta opp før jeg kommer frem.

Har også begynt å innbille meg at kroppen min kommer IKKE til å komme seg til det normale igjen,om ikke jeg presser meg litt.. vet ikke om dette er helt riktig, men håper :)

Har heldigvis en sjef som nettopp har blitt pappa selv,og han er super snill og tar ordentlig hensyn.. Så ingen tvil om at det blir tilrettelagt så langt det er mulig, og at jeg blir godt tatt vare på ihvertfall :)

Takk, og lykke til til deg og Budeiamedspire :) Håper jobbinga gjør oss GODT ,og ikke værre :P
 
Jeg har alltid tenkt at det er MYE bedre å være i litt jobb hele veien enn å bli 100% sykemeldt fordi du har tøyd grensa. Lytt til kroppen din. Om du føler deg ok på 50%, så kanskje det holder i massevis resten av svangerskapet? Jeg var i 60% fra jeg var 4 mnd forrige gang og det fungerte så utrolig bra
 


Budeiamedspire skrev:
Jeg har alltid tenkt at det er MYE bedre å være i litt jobb hele veien enn å bli 100% sykemeldt fordi du har tøyd grensa. Lytt til kroppen din. Om du føler deg ok på 50%, så kanskje det holder i massevis resten av svangerskapet? Jeg var i 60% fra jeg var 4 mnd forrige gang og det fungerte så utrolig bra



Virker som på legen min at hun vil jeg skal tilbake 100%, så får se etterhvert hvordan det blir.. Har også vurdert og søke om 50% svangerskapspenger ettersom arbeidsplassen min ikke er helt optimal,da jeg etterhvert får litt mer vekt på kroppen..Dette vil også sjefen min at vi skal prøve å få til, så blir spennende å se hva slags løsning jeg ender opp med!..

Blir ihvertfall godt å være litt sosial igjen , om ikke annet :D
 
Back
Topp