På hvilken side skal dere ha bilstolen?

Zeena

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
Hadde en diskusjon med mannen om hva som er best og vi er ikke enige.. jeg tenker det må være lurest å ha babyen på sjåførsiden. Da kan den som sitter på passasjersiden foran komme lettest til. For jeg mener at man ikke har noe å gjøre bak der uansett hvis man kjører bil alene.

Jeg har siden liten jente fått beskjed fra pappa og alltid sette meg bak passasjer, for bak sjåføren kommer motgående trafikk.. jeg har to, så må ha en på hver side uansett, men må ha minstemor bak sjåfør pga plass. ;p

Bak passasjersetet. Når mannen sjekket opp dette sist, var det visst tryggere. Og Sjåføren har mulighet for å se i speilet hvordan barnet har det. Storesøster blir flyttet bak sjåføren. Jeg har stort sett sittet bak ved siden av bilstolen når jeg ikke har kjørt selv.

Storesøster har sittet bak passasjersetet hele tiden. Har mest tro på det. Men pga plass blir hun fortsatt sittende der og lillebror bak sjåfør. Sambo har lange ben og setet til storesøster tar mer plass så da må det bli sånn...

Bak passasjersetet. Når mannen sjekket opp dette sist, var det visst tryggere. Og Sjåføren har mulighet for å se i speilet hvordan barnet har det. Storesøster blir flyttet bak sjåføren. Jeg har stort sett sittet bak ved siden av bilstolen når jeg ikke har kjørt selv.
Stemmer det!
http://www.vg.no/forbruker/bil-baat...den-sikreste-plassen-for-barn-i-bil/a/520058/

Det tryggeste er i midten, men her blir det baby bak passasjersete og storesøster bak sjåføren.

Akkurat nå sitter jenta vår på 3,5 bak passasjersetet, men når lillebror kommer så flyttes ho bak førersetet fordi der er det mindre plass og ho sitter forovervendt, regner med babysetet med base tar større plass.

Bak passasjersetet. Da kan jeg se i speilet når det kun er jeg som er i bilen, og det er like lett å komme til for passasjeren på den siden som på motsatt side. Har også lest ett sted at det er tryggest der. Nå har vi tre barn i baksetet da, men den siden er tilfeldigvis ledig :p

Her blir det bak sjåfør, vi er nødt til å tenke praktisk.
- da får vi lagt ned to seter hvis vi trenger større plass i bagasjerommet, mot kun ett sete hvis barnet sitter bak passasjer
- har carport der bilen parkeres, og får rett og slett ikke ungen ut hvis den sitter bak passasjer

Det med at man ser barnet lettere bak passasjer stemmer kanskje, men vi har justert opp nakkestøtten og justert speilet bak sånn at vi ser både barnet og ut på veien samtidig fra midtspeilet framme. Synes også det er veldig greit at den som er passasjer når bak til barnet når det sitter bak sjåfør.

Bak sjåføren.
Mellomste har størst sete og sitter bak passasjer, eldste på beltestol i midten.

Vår erfaring er at det blir dårlig plass foran babystolen. Siden det er viktigst at sjåføren sitter godt velger vi å ha babystolen bak på passasjersiden.

Bak passasjersetet pga lettere å se med speil :)

Hm.. mange gode argumenter for å ha bak passasjersiden her. Som flere skriver, så handler det jo også om plass. Har en åtteåring i sete der nå. Får prøve oss fram. :)

Inntil samboeren får tatt lappen må vi ha setet bak sjåføren (altså meg). Samboeren er lang og tar mye plass så det er rett og slett ikke plass bak hans sete. Men så fort han får tatt lappen så kommer jeg til å la han kjøre så mye som mulig og da blir nok setet plassert bak passasjersetet. Da vil det nemlig også være muligheter for å få lagt ned seteryggen til to seter kontra ett sete som nå.

Med 3 barn i forskjellige seter i baksetet så var det ikke så mange løsninger på puslespillet. Her blir det bak sjåføren. Storesøsters bakovervendte store sete låser setet foran seg i en posisjon, og det går ikke når vi er to sjåfører med veldig forskjellig lengde. Vi hadde babysetet der sist også, og jeg liker egentlig det best når jeg må stoppe for å ordne noe raskt med babyen. Når babyen skal over i sete nummer to blir det i midten, og det er jo aller mest komfortabelt for oss i framsetet da. :)

Her blir nok babysetet satt bak passasjersiden siden min kjære er såpass lang i beina at det ikke blir plass bak førersetet!

Vi skal ha han bak passasjersetet!! Det er tryggere og det er lettere å se han og komme til hvis man absolutt må det når man er alene! For å evt. putte inn smokk o.l. :)

Her blir det bak passasjersete pga plass, sikkerhet men også lettere å se i speilet da :)

Passasjer siden... 2 enkle grunner ;) Samboeren er så lang at han tar stor plass og fordi det bare er en dør bak i caravellen... Blir nok på samme vis i de nye bilene vi skal ha etter hvert også ;) Selv om de bilene ikke blir caravelle, men mindre..

Back
Topp