På facebook

ToSmå2010

Forumet er livet
Deler der "alt" som har graviditeten å gjøre der??[:-] 

Jeg har flere inne på fb som er gravide og skriver liksom alt, fra hvilken uke de er, at de skal til jm/lege, hvordan det gikk på kontroller, om babyen sparker.. osv osv.. hehe

Kanskje bare jeg som er sær, men jeg deler ikke noe sånt der jeg[8|] Ikke det at det plager meg at andre gjør det egentlig. hehe.[8D] Måtte bare spørre..

Jeg føler jeg deler veldig mye på FB som har med graviditeten å gjøre. Har veldig mange venner i Trondheim som er nysgjerrige på hvordan det går og hvor mye magen vokser, så da legger jeg det ut så de kan følge med :) Familien hjemme er også ofte innom og ser på hva som har skjedd siden sist, så synes det er helt greit jeg :)

Deler ikke ALT, men skriver hvordan uke jeg er i, legger uke magebilder, skriver hvis noe spennende har skjedd med han i magen ( feks i går når jeg fikk vite at han hadde lagt seg med hodet ned :) )

Dere fra BV som jeg har på FB synes kanskje jeg skriver litt vel mye. Må vel bare beklage det, men jeg kommer ikke til å slutte ;p

Jeg har nedtelling nå, fra det var 12 uker igjen. Men det var nesten ingen som visste at jeg var gravid før det (unntatt de aller nærmeste så klart), så derfor synes jeg det er greit. Deler ikke så veldig mye der akkurat, synes det er unødvendig. De som står meg nær får jo vite det på telefon eller personlig melding uansett [:)]

Men har en bekjent, som oppdaterte statusen sin normalt 8-9 ganger om dagen! Og den dagen hun fødte, oppdaterte hun hver halvtime, fram til fødsel.
Så tok det 4 timer, så var hun på nett igjen. Lastet ned bilder osv av baby, når det bare var 10 min siden baby var født!
Deretter var det det oppdateringer hver halvtime...

Og dette var hennes 2 unge, men hun er slik på FB uansett.

Mere den dagen og nå i ettertid vet jeg ikke, for måtte fjerne status oppdateringene hennes fra min side, ble så irritert til slutt!!
(Og det skal sies at jeg ikke vanligvis sitter så mye på FB, men akkurat den dagen var jeg syk og hjemme alene, derfor jeg også fikk det med meg...)

Så... Sært er det! (synes jeg!) [:)][8D]

Hehe, har ikke skrevet et ord om graviditet på face.
Tror ikke jeg har skrevet at jeg er gravid der engang.
Alle de jeg bryr meg om skal vite det vet det jo uansett[:D]

Hehe ja jeg har ei der inne som fødte en baby inatt, og i 2 dager nå har hun sitti å oppdatert om rier, at hun lekker litt fostervann, at hun har litt åpning.. osv osv.. Syns kanskje det kan bli litt mye info[:-] Det finnes en mellomting liksom..

Men, for all del.. hehe.. [:D]

Det hender jeg skriver hvor mange uker eller dager det er igjen til termin. Eller så skriver jeg kanskje "33 uker". Bare en liten sånn helt på slutta av statusen. Men jeg har jo fått beskjed at familie osv følger med på status fordi det ikke er like lett å holde styr på det sjøl. Skriver gjerne at det gikk fint hos jordmor og alt stod bra til, og en gang i blant kan jeg nevne hvor aktiv tulla er. [:)] Men prøver å ikke nevne det for mye, for andre kan fort få nok. Selv om de bare kan la være å lese, hvis de ikke liker det. [8D] Men føler det holder å skrive om det en gang i uka ca.. Men har jo lissom andre ting i livet som skjer, som er like moro å fortelle om. Ikke alt handler om babyen selv om man er gravid[:)]

Jeg skriver ingenting om graviditeten på facebook. Ettersom jeg har mange forskjellige slags venner der inne, jobbkolleaer, gamle skolekamerater, festvenner osv. Kan ikke tenke meg at folk har noen interesse å høre hvilken uke jeg er i eller å se hvordan magen min ser ut. Kommer sikkert til å legge ut noen få bilder når babyen kommer , men tror ikek folk har så lyst til å bla gjennom 100 bilder av en unge som man ikke klarer å skille ut fra andre unger.

Jeg har venner på facebook, som oppdatterer så mye om barna sine og hele tiden om hvor syke de er , hvor fast avøringen er osv. De legger ut bilder av ungene nakne og i andre ikke så veldig flatterende utrykk. har bare sletta dem og mener vel egentlig at barna burde bli beskyttet ettersom de ikke har noe de skulle sagt om hva foreldrene legger ut.

Poenget mitt er at jeg føler jeg til tider blir bombadert med unyttig og uinteressante opplysninger på facebook og vil vel egentlig skåne mine facebook venner for det samme.

Jeg skriver alt mulig på FB. Er mer aktiv der enn her inne. Men jeg deler ikke alt. Pleier å skrive når jeg går inn i ny uke osv.. Noen ganger skriver jeg om meg selv, noen ganger hvis Noah har sagt eller gjort noe morsomt, ja... osv... [:)]

Har all min familie alle andre steder enn i Norge (Sverige og Spania) og veldig mange venner/venninner i Sverige, så de synes det er hyggelig å lese og følge med litt [:)]

Jeg legger også ut bilder i ny og ne [:)]

Har ikke skrevet at jeg er garvid på FB en gang.

Så neeei, skriver ikke noe om graviditeten...

nei, jeg har ikke skrevet en eneste ting på fb om graviditeten... syns det kan bli for mye når folk skriver alt som omhandler graviditeten! er ikke alt man er interessert i å vite ;) men for all del, folk må jo skrive hva de vil :)

Jeg tar magebilder ca annenhver uke, og har lagt de ut på facebook, sammen med bilder fra ultralyd. Oppdaterer ikke noe om kontroller hvis ikke det er noe som er veldig komisk eller fælt. Har venninner som bor langt unna og som ønsker å følge med på graviditeten fordet.

Skriver sjeldent noe på FB. Skrev at jeg ventet baby og la ut bilde etter ul, sånn at også min mann sin familie skal få oppleve litt av det (og så lite som min mann deler med dem, var det der de fikk vite om gravidteten [8D]). Ellers skjer der så utrolig lite babyting med meg at jeg ser ikke noe vits i å dele det med folk jeg kjente fra skolen osv.

ORIGINAL: te

Jeg skriver ingenting om graviditeten på facebook. Ettersom jeg har mange forskjellige slags venner der inne, jobbkolleaer, gamle skolekamerater, festvenner osv. Kan ikke tenke meg at folk har noen interesse å høre hvilken uke jeg er i eller å se hvordan magen min ser ut. Kommer sikkert til å legge ut noen få bilder når babyen kommer , men tror ikek folk har så lyst til å bla gjennom 100 bilder av en unge som man ikke klarer å skille ut fra andre unger.

Jeg har venner på facebook, som oppdatterer så mye om barna sine og hele tiden om hvor syke de er , hvor fast avøringen er osv. De legger ut bilder av ungene nakne og i andre ikke så veldig flatterende utrykk. har bare sletta dem og mener vel egentlig at barna burde bli beskyttet ettersom de ikke har noe de skulle sagt om hva foreldrene legger ut.

Poenget mitt er at jeg føler jeg til tider blir bombadert med unyttig og uinteressante opplysninger på facebook og vil vel egentlig skåne mine facebook venner for det samme.

Hehe jeg skjønner hva du mener, har noen sånne der selv..
Det er kanskje normalt, ikke vet jeg.. [8D] 

Selv legger jeg ut veldig lite info om hva jeg gjør osv, har heller ingen bilder der, har egentlig bare facebook for jeg føler det er der man får vite det meste nå for tida[8D][:D] 

Har siden første ul brukt ultralydbilder som personlig bilde der inne.

Hvor mye jeg oppdaterer om graviditeten varierer jo. I går la jeg ut 30 uker på vei. Men det har ikke blitt oppdatering på det hver uke. Har vel hendt jeg har skrevet jeg skal på ul eller til jormor innimellom.

Har faktisk ikke tatt et eneste magebilde til nå, hmmm burde vel kanskje gjøre det.....

Jeg deler vel endel på face.. Hvor lenge det er igjen og om det gikk bra hos lege/jordm osv.. hehe.. Har en stor familie i Sverige som jeg ser fryktelig sjeldent. Så er vel i bunn å grunn derfor :)

Er litt ymse hva jeg deler, men har en ticker på siden min, pluss at jeg skriver når jeg runder en ny uke..
Men nå har jeg sperret siden min for mye.. Bl.a bilder av barna mine og div info kan kun familie og nærmeste venner se [:)]
Og familie/venner har fått klar beskjed om å ikke legge ut info ang graviditeten min på FB, om jeg må på sykehuset, har født osv så vil jeg ikke ha det ut der. Vil ikke risikere at familie eller noen av vennene mine får vite det gjennom FB..

ORIGINAL: te

Litt enig her. Synes foreldre skal passe seg litt for hvor mye de legger ut av barna sine, sårlig nakenbilder...de aner jo ikke hvem som ser dem og får tilgang til dem.

har ikke skrevet noe særlig om graviditeten der inne ettersom jeg har mange ulike FB venner, og ikke alle er det jeg ville klassifisert som nære venner... en del der inne oppdaterer statusen sin ørten ganger i løpet av dagen, og alt er ikke like interessant å lese... synes nesten det er litt drøyt å oppdatere underveis mens man føder jeg (mulig jeg er litt sær), slik som enkelte av dere skriver at vennene deres gjør.
dessuten kunne jeg ikke brydd meg mindre om hvilket nivå mine "venner" er på i farmville, eller om de har adoptert en brun ku[:D]

har ikke skrevet et eneste ord i statusen min om det. kjenner også folk som oppdaterer 1 gang i timen hvordan de ligger an.....men det får da være opp til hver enkelt. føler ikke for å dele hele livet mitt der inne.
har tanter på profilen, gamle klassekamerater som jeg ikke har kontakt med, foreldre fra barnehagen (som jeg kjente såvidt fra før av/gått på skole med) og ander jeg ikke vil skal vite ALT.

flere som tror det er hemmelig at jeg er gravid siden jeg ikke har skrevet noe. men det er ikke hemmelig da..hehe[:)]

Jeg skriver ingenting om graviditeten på facebook. Så hvis folk ikke vet at jeg er gravid så vet de det heller ikke gjennom facebook.
Tenker litt sånn at hvis folk er mine venner så vet de det, og lurer de på noe så kan de bare spørre, men det er mange som ennå ikke vet at jeg er det.
Jeg føler ikke for å dele så mye, men om andre vil dele om sitt svangerskap så er det helt greit for meg[:)]

Back
Topp