På føden

Vecca#1

Håper på en liten spire snart <3
Ble sendt på sykehus i går da JM mente fødselen var i gang, men på sykehuset er de uenige og vil se ann situasjonen.. De vil at jeg skal være i aktiv fødsel før de tar ks, noe som egentlig gjør meg fryktelig frustrert, da sambo MÅ reise hjem i morgen tidlig :-( Jeg må holdes på overvåking, så skjer det ikke noe i natt får han ikke blitt med, så langt det ikke dryger en uke til.. Kjenner tårene presser på av tanken på at han kanskje ikke kan ta del av dette sammen med meg.. Riene er heldigvis ikke regelmessige, men de er kraftige og det murrer konstant. Lite åpning, men tappen har blitt 2 cm mindre på 2 dager og hadde 1-2 cm åpning i går.
Jeg får ikke sove på grunn av smerter i rygg, bekken og hofter. Og takene som plutselig kommer gjør det ikke bedre.. Er sliten og lei, men det er vell egentlig forventet. Så er det jo super gørr å bare ligge her!

Hensikten med innlegget er vell heller uvisst så det blir -Dagens utblåsning/sutring-

Off, kjære deg! Håper at det enten tar seg opp sånn at han rekker å bli med, eller at det hele stanser og drøyer en uke til. MÅ han virkelig dra? Jobb da, eller? Skjønner det er frustrerende, det hadde jeg også synes i en sånn situasjon.

Off, kjære deg! Håper at det enten tar seg opp sånn at han rekker å bli med, eller at det hele stanser og drøyer en uke til. MÅ han virkelig dra? Jobb da, eller? Skjønner det er frustrerende, det hadde jeg også synes i en sånn situasjon.

Ja, han fikk fritt fra i dag til i morgen, men så var de fri for vikarer :/ Så da var det ikke noe annet alternativ enn hjemreise..

Ja, han fikk fritt fra i dag til i morgen, men så var de fri for vikarer :/ Så da var det ikke noe annet alternativ enn hjemreise..

Ok. Men han er hjemme? Ikke bortreist på jobb liksom? Da kan han vel komme hvis det skulle skje noe... Eller?

Lykke til!
Far har rett på 2 uker fri i forbindelse med fødsel, så hvis du går i fødsel får han bare reise fra jobben og komme og støtte deg. Men får håpe du går i fødsel straks!

Far må være med. Visse ting i livet må man kunne velge over jobb. Stå på krava.

Lykke til <3 og skjønner frustrasjonen din .. :/

Ok. Men han er hjemme? Ikke bortreist på jobb liksom? Da kan han vel komme hvis det skulle skje noe... Eller?

Han blir hjemme ja, og jeg er på sykehus 3-4 timer unna.. Vi har kun jordmor styr fødestue, å siden lillegutt må forløses med ks så var det ikke mulig og være der :/

Han blir hjemme ja, og jeg er på sykehus 3-4 timer unna.. Vi har kun jordmor styr fødestue, å siden lillegutt må forløses med ks så var det ikke mulig og være der :/

Da skjønner jeg! Off, så vanskelig :( Krysser fingrene for at det ordner seg!

Lykke til!

Far har rett på 2 uker fri i forbindelse med fødsel, så hvis du går i fødsel får han bare reise fra jobben og komme og støtte deg. Men får håpe du går i fødsel straks!
Uff, føler med deg! Han har rett til å være med deg om det skjer noe. Hvor mange uker er du?
Far må være med. Visse ting i livet må man kunne velge over jobb. Stå på krava.

Ja, hadde de hatt noen til og overta på jobben, men i helgen er det ingen.. Og ved det yrke han er i så kan han ikke bare forlate :/ Han snakket nettopp med sjefen, og det kunne se ut for (med litt flaks) at fra mandag av så kunne kanskje noe ordnes. Så jeg skal ikke bevege en muskel for å trigge noe fram til da hvertfall :-) Er forestten kommet til 37+5.

Nei uff :( krysser fingrene for st ikke noe skjer før mandag vid det ikke skjer i natt :) masse lukke til

Ååå kjedelig om han ikke rekker...lykke til!

Ja, hadde de hatt noen til og overta på jobben, men i helgen er det ingen.. Og ved det yrke han er i så kan han ikke bare forlate :/ Han snakket nettopp med sjefen, og det kunne se ut for (med litt flaks) at fra mandag av så kunne kanskje noe ordnes. Så jeg skal ikke bevege en muskel for å trigge noe fram til da hvertfall :) Er forestten kommet til 37+5.
Han får vel drite i sjefen og jobben :p haha. Du og baby kommer først ;)

Ja, hadde de hatt noen til og overta på jobben, men i helgen er det ingen.. Og ved det yrke han er i så kan han ikke bare forlate :/ Han snakket nettopp med sjefen, og det kunne se ut for (med litt flaks) at fra mandag av så kunne kanskje noe ordnes. Så jeg skal ikke bevege en muskel for å trigge noe fram til da hvertfall :-) Er forestten kommet til 37+5.
Ok, så bra at det kanskje løser seg da. Klart man er avhengig av jobb og inntekt.

Ok, så bra at det kanskje løser seg da. Klart man er avhengig av jobb og inntekt.

Enig! <3

Disse 2 ukene til far ved fødsel er ikke en del av foreldrepermisjonen, men et tilbud noen/de fleste/men ikke alle arbeidsplasser tilbyr.

Krysser fingrene for at dere får ta del begge to <3

Håpar det ordnar seg for deke, og pappaen kan vere med. Ikkje lett når han må jobbe, men han har rett på fri (permisjon i forbindelse med fødsel) i 2 veker, men ikkje alle har rett på fri med lønn. Henta frå lovdata:ImageUploadedByBV Forum1444944110.185538.jpg

Krysser fingre for dere og at det ikke skjer noe før han er tilbake hos deg! Du får slappe godt av i mellomtiden - ønsker dere masse lykke til!

Enig! <3

Disse 2 ukene til far ved fødsel er ikke en del av foreldrepermisjonen, men et tilbud noen/de fleste/men ikke alle arbeidsplasser tilbyr.

Krysser fingrene for at dere får ta del begge to <3

Alle fedre har krav på disse 2 ukene og det handler ikke om tilbud på arbeidsplassen. Eneste man ikke har krav på er betalt, med mindre det ikke er statlig/kommunal bedrift eller det er en tariffavtale ved bedriften. :-)

Alle fedre har krav på disse 2 ukene og det handler ikke om tilbud på arbeidsplassen. Eneste man ikke har krav på er betalt, med mindre det ikke er statlig/kommunal bedrift eller det er en tariffavtale ved bedriften. :-)
Var det jeg mente:) få som har råd til å gå på halv mndslønn. Men et par dager til fødsel blir jo no annet :) Men vi skal ikke klage med de supre permteglene her til lands:)

Back
Topp