På 12 ukers kontroll...

Ny_spire

Glad i forumet
Novemberlykke 2015
Lytter legen etter hjertelyd da?
Hva kan jeg forvente? Har nemlig time imorgen, og usikker på om mannen skal være med (han er midt i hjemmeeksamemsperioden). Hvis det er urin- og blodprøve osv så ser jeg ingen grunn til at han blir med. Men han ville være med hviS legen skal lytte etter hjertelyd.

Legen jeg hadde med første gjorde det, legen jeg hadde med nummer to ville ikke. Nå har jeg ikke vert på kontroll siden jeg var 10+6 å da var det litt tidlig å høre :) så må nok få meg en time nå snart igjen :) er 13+6 i dag :)

Min lege nevte det ikke engang!! Så jeg gikk skuffa derfra uten å prøve å lytte engang :/

Jeg skal også på første kontroll i morgen! :) tror ikke han sjekket sist svangerskap , men husker ikke helt. Hadde vært så deilig å hørt! <3

Min 12 ukerskontroll var det blodprøver, urinprøve henvisning til ul, fylle ut helseskjems, vekt og blodtrykk. Ingen lytting av hjerte. Regner med det blir på jordmor kontrollen. ☺

Ingen lytting her heller på kontrollen!

Min 12 ukerskontroll var det blodprøver, urinprøve henvisning til ul, fylle ut helseskjems, vekt og blodtrykk. Ingen lytting av hjerte. Regner med det blir på jordmor kontrollen. ☺
Samme her i dag. Er 13 uker nå, og det var kun de vanlige målinger, tester og fylle ut skjema. Kjente ikke etter livmoren heller. Med førstemann fikk jeg høre hjertelyd på første kontroll, men husker ikke hvilken uke det var og det var en annen lege.
Ble ikke skuffa, men gikk rett til jordmor og fikk time neste uke:D håper hun vil høre:D hehe

Hmm... Hadde håpet på at legen lytter etter hjertelyd jeg... Men det virker lite sannsynlig. Skjønner at flere av dere ble skuffet! Skal heldigvis på ul på fredag, så ikke lenge til...

Jeg går til jordmor og hadde 12 ukerskontroll i dag :) tok blodprøver å full pakke og fik hørt hjertelyd! Utrolig deilig:) skal i tillegg på privat ul i morgen :)

Samme her :)

Nei, det er bare rutine og blodprøver på første kontroll. Og vær glad for det, det er slett ikke alle som kan høre hjertelyd fra uke 12, tenk hvor stor skuffelsen (og ikke minst bekymringen) blir hvis de ikke finner den! Derfor venter de til neste kontroll :)

Enig med Wenchus :) jordmoren jeg var til synes det var tidlig og anbefalte å vente. Så da ble det bare en hyggelig samtale, urinprøver etc og fikk med en haug med brosjyrer om graviditeten ++ :)

Jeg ble faktisk skuffa over første kontroll hos legen, var bare hos jordmor i forrige sv :) han satt egentlig bare bak pulten og fylte ut skjema og ba meg komme om 4 uker for svar på blodprøver! Spurte ikke hvordan jeg hadde det engang, og jeg sliter veldig om dagen ned jobb, kvalme, svimmelhet og lite energi :( forsøkte å si noe on det, men han hørte bare ikke etter..

Var forresten 12+5 på kontrollen :)

Jeg ble faktisk skuffa over første kontroll hos legen, var bare hos jordmor i forrige sv :) han satt egentlig bare bak pulten og fylte ut skjema og ba meg komme om 4 uker for svar på blodprøver! Spurte ikke hvordan jeg hadde det engang, og jeg sliter veldig om dagen ned jobb, kvalme, svimmelhet og lite energi :( forsøkte å si noe on det, men han hørte bare ikke etter..

Leit at du opplevde å ikke bli hørt! Selv har jeg en fantastisk lege (mann) som spør masse og kommer med gode råd. Jeg ville bestilt en ny legetime hvis du føler at du ikke klarer å jobbe fullt akkurat nå, og trenger en sykemelding.

Her er 12ukers kontroll gjennomført! Urinprøve, informasjon, og alle spm jeg har samlet opp over flere uker. Blodprøve måtte utsettes til etter uke 12 (er ca halvveis i uke 11). Hun prøvde å trykke på magen min, men hun sa bare "kjenner ingenting". Hva betyr det? :P den kula jeg har fått er tydeligvis bare luft da? :D

Hun skal henvise meg til oul, men skulle vi ha søkt om fødeplass og? Eller kommer det senere?

Her er 12ukers kontroll gjennomført! Urinprøve, informasjon, og alle spm jeg har samlet opp over flere uker. Blodprøve måtte utsettes til etter uke 12 (er ca halvveis i uke 11). Hun prøvde å trykke på magen min, men hun sa bare "kjenner ingenting". Hva betyr det? :P den kula jeg har fått er tydeligvis bare luft da? :D

Hun skal henvise meg til oul, men skulle vi ha søkt om fødeplass og? Eller kommer det senere?

Regner med at hun kjente etter livmora, kan hende den ikke har kommet helt opp enda :) Ville ikke bekymret meg! Men skjønner at det var litt feil ordvalg av legen :P

Vi skal søke fødeplass på kontroll neste uke (uke 13). Naboen her søkte etter uke 20 og fikk bekreftelse like etterpå, så det holder sikkert å søke på neste kontroll. Om du er usikker ville jeg tatt en telefon til legekontoret for å høre :)

Back
Topp