metherese
Elsker forumet
Her er min oppskrift på pølsegrateng. Her i huset er den veldig populær, særlig synes Kristoffer at det er en god middag=)
Skriver oppskriften ut fra at man skal fylle en lasagneform ca. (litt mindre..)
Sett ovnen på 200grader.
1. Begynn med å koke makaroni (ca.3-4porsj..) som annvist på pakken, evt kok den et minutt eller to
mindre.. (så blir den ikke overkokt siden den skal stå i ovnen en stund også..)
2. Del pølsen opp i terninger
3. Rør sammen 3dl melk og 3egg (altså 1dl melk pr. egg) og tilsett salt og pepper etter eget behag.
(ikke vær redd for å 'smake'..det er forskjell på å kjenne om det er nok salt og pepper ved å smake på
røren og å skulle spise den[;)])
4. Ha makaronien og pølsene i formen og tilsett brokoli etter eget behag.
5. Hell røren over.. Se at det er litt røre på alt, men den trenger ikke å dekke over som en saus.. Evt
kan du lage mer røre. (det måtte jeg idag - sansynligvis pga storforbruk av brokkoli idag[:)])
6. Ha ost over gratengen (kan evt taes over etter halv steketid for gratengen så den ikke blir svidd..)
7. Sett den i ovnen og stek i ca. 60-70min.
VOILA! SPIS OG KOS DEG!
[:D]
Skriver oppskriften ut fra at man skal fylle en lasagneform ca. (litt mindre..)
Sett ovnen på 200grader.
1. Begynn med å koke makaroni (ca.3-4porsj..) som annvist på pakken, evt kok den et minutt eller to
mindre.. (så blir den ikke overkokt siden den skal stå i ovnen en stund også..)
2. Del pølsen opp i terninger
3. Rør sammen 3dl melk og 3egg (altså 1dl melk pr. egg) og tilsett salt og pepper etter eget behag.
(ikke vær redd for å 'smake'..det er forskjell på å kjenne om det er nok salt og pepper ved å smake på
røren og å skulle spise den[;)])
4. Ha makaronien og pølsene i formen og tilsett brokoli etter eget behag.
5. Hell røren over.. Se at det er litt røre på alt, men den trenger ikke å dekke over som en saus.. Evt
kan du lage mer røre. (det måtte jeg idag - sansynligvis pga storforbruk av brokkoli idag[:)])
6. Ha ost over gratengen (kan evt taes over etter halv steketid for gratengen så den ikke blir svidd..)
7. Sett den i ovnen og stek i ca. 60-70min.
VOILA! SPIS OG KOS DEG!
[:D]