Ovitrelle spm.

Tsecret

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
Noen som vet hvor lenge etter en penn Ovitrelle er satt at hcg'n begynner synke igjen? Jeg har tatt penn Ovitrelle som hcg støtte 3 ganger. Tok første 5 dager før innsett( 2 blastocyster), enn penn 4 dpo og siste penn 9 dpo. Før jeg satte den 9 dpo, så økte heller testene litt. Er idag 11 dpo og testene fra jeg satte siste Ovitrelle'n 9 dpo (2 dager siden) har enda ikke blitt noe svakere. Derfor lurer jeg på hvor lenge etter ovitrelle'n er satt at jeg kan se hcg gå ned på testene?
Jeg skal ta blodprøver i slutten av neste uke, for event stigning, men er nysgjerrig likevel. :)
Legger ved testerekke. 7 dpo er 3 dager etter ovitrelle. Testen 9 dpo er tatt før jeg satte pennen med ovitrelle 9 dpo.
36d356e22992bd9290b2d69a57bbefba.jpg

Last edited:
Er det ikke inntill 10 dager etter å ha tatt ovitrelle den kan gi utslag på hcg da?

Takk for svar, men spørsmålet var når event testene ville slutte øke i styrke etter ovitrelle'n er tatt. Vet og at ovitrelle'n skal være ute etter 10 dager. ;)
Tror det er ulikt fra person til person, og ser at du har tatt flere sprøyter også, det kompliserer det enda mer ;)

Tror det er ulikt fra person til person, og ser at du har tatt flere sprøyter også, det kompliserer det enda mer ;)
Akkurat det det gjør. [emoji6] Testen idag 3 dager etter ovitrelle og 12 dpo er sterkere enn igår, så ovitrelle'n er ikke på vei ut enda den.

Må du ikke regne ti dager etter siste Ovitrelle? Ser de øker i styrke, men du holder jo jevnt inntak av hcg-støtte også. Hmm, vanskelig! Håper blodprøven viser du er gravid :) Lykke til!

Idag er jeg 13 dpo og ikke noe klokere. Tok en Digital som viste 2-3. Her er testerekken fra dagen etter jeg satte siste pennen Ovitrelle. Fortsatt en liten økning på testene. Første blodprøve imorgen :)
2059ed66a14da110b1d04710ca8e026e.jpg

Ovitrelle har ifølge felleskatalogen halveringstid på ca30timer. Så da vil jeg tro at du skal kunne se en skikkelig nedgang ca annenhver dag etter dag 5 (for å være "sikker) som med normal hcg. Siden du bruker urintester må du også huske at mange har "treg" hcg i urin.
Null peiling på stimulerende, men felleskatalogen er min venn, spør felleskatalogen om sånt [emoji4] [emoji4]
Red: en dame på Google sier at fra dag åtte etter sist sprøyte steg hcg pga graviditet [emoji14] så det er nok en typisk "smøre seg med tolmodighet"-medisin.
Håper det gir litt mening for deg, og lykke til [emoji173] [emoji4]

Last edited:
En liten oppdatering. :)
HCG prøven idag 14 dpo var på 394.
1f603.png
Siste Ovitrelle ble tatt for 5 dager siden, så jeg måtte ringe klinikken og spørre om det var Ovitrelle'n. Sykepleier sa at med den Hcg'n kunne det da ikke være Ovitrelle'n og at jeg er gravid. :D

1f603.png
Siste Ovitrelle ble tatt for 5 dager siden, så jeg måtte ringe klinikken og spørre om det var Ovitrelle'n. Sykepleier sa at med den Hcg'n kunne det da ikke være Ovitrelle'n og at jeg er gravid. :D
Gratulerer :) tok du ekstra ovitrelle?

1f603.png
Gratulerer!! [emoji173]

Tusen takk :) Jeg har tatt 3 penner ovitrelle i Hcg støtte. En 24/1- 29/1 og siste 3/2.
Skjønner :) hvilke klinikk hører du til? Jeg brukte også hcg støtte under mitt forrige forsøk. Jeg brukte pregnyl. Men de på klinikken hadde liten erfaring med å tolke blodprøver etter hcg støtte.

Skjønner :) hvilke klinikk hører du til? Jeg brukte også hcg støtte under mitt forrige forsøk. Jeg brukte pregnyl. Men de på klinikken hadde liten erfaring med å tolke blodprøver etter hcg støtte.

Nei, er ikke sikkert de her eller er så flinke til å tolke blodprøver etter hcg støtte, men hun var sikker på at Ovitrelle'n kunne ikke gi så mye hcg som jeg hadde igår så lenge etter siste sprøyte. :)
Har en fin økning på testen til idag også. :)

Back
Topp