Ovitrelle ETTER innsett?

Håpfullemeg

Flørter med forumet
Har fått ovitrelle som støttemedisin etter
Innsett av blasto idag.

Noen som har erfaring med bruk av dette?

Har jeg forstått riktig om det er for å lure kroppen til å tro at den er gravid? Hvordan kan det ha betydning for om egget fester seg ? Egget må jo etter naturens måte feste seg først? Og sååå kommer hcg.

Syntes det var litt omvendt?

Har det hjulpet dere, dersom dere har fått dette? Skal settes 5 klikk hver 3. Dag❤️

Det er flere grunner til å gi det, blant annet holder slimhinnen seg god når kroppen "er gravid". Så hos en del som enten har kort lutealfase eller opplevd kjemisk/tidlige aborter så kan man velge å gi det for sikkerhets skyld for slimhinnen sin del. Kroppen skifter jo litt "modus" om den tror det er graviditet på gang.

Jeg har aldri brukt det/blitt tilbudt det, men kan ikke forstå at det skal skade, så om jeg fikk det ville jeg tatt i mot. :)

Har fått ovitrelle som støttemedisin etter
Innsett av blasto idag.

Noen som har erfaring med bruk av dette?

Har jeg forstått riktig om det er for å lure kroppen til å tro at den er gravid? Hvordan kan det ha betydning for om egget fester seg ? Egget må jo etter naturens måte feste seg først? Og sååå kommer hcg.

Syntes det var litt omvendt?

Har det hjulpet dere, dersom dere har fått dette? Skal settes 5 klikk hver 3. Dag[emoji173]️

Jeg fikk tilbud om det på privat klinikk, men siden jeg har igjen et forsøk offentlig så tar jeg det først. Har spurt der om det er mulig å få det der, men det fikk jeg ikke.
Skal du bruke det i tillegg til progesteron eller bare HCG?

Jeg fikk tilbud om det på privat klinikk, men siden jeg har igjen et forsøk offentlig så tar jeg det først. Har spurt der om det er mulig å få det der, men det fikk jeg ikke.
Skal du bruke det i tillegg til progesteron eller bare HCG?

Jeg skal bruke dette i tillegg til progesteronen.

Liten dose hver 3. Dag:)
Dette er i det offentlige-porsgrunn:)

Så kan være at du kan få det nå. For dette var noe nytt de hadde begynt med:)

Jeg skal bruke dette i tillegg til progesteronen.

Liten dose hver 3. Dag:)
Dette er i det offentlige-porsgrunn:)

Så kan være at du kan få det nå. For dette var noe nytt de hadde begynt med:)

Så spennende[emoji4] Jeg har spurt de på Rikshospitalet i desember, men fikk nei. Tok det opp igjen i går når jeg var på kontroll, men han sa bare nei tror ikke det.
Kjenner jeg har litt lyst til å forsøke på egenhånd selv om det er litt skummelt.
Bruker du bare den vanlige ovitrelle som man setter før uttak? Hvilken dag skal du begynne med det? Dette er mitt 4.forsøk så har så lyst til å forsøke noe annet. Jeg får ut få egg, men har fått satt inn hver gang. Dessverre er det ingen som fester seg. Kun hatt kjemisk en gang.

Så spennende[emoji4] Jeg har spurt de på Rikshospitalet i desember, men fikk nei. Tok det opp igjen i går når jeg var på kontroll, men han sa bare nei tror ikke det.
Kjenner jeg har litt lyst til å forsøke på egenhånd selv om det er litt skummelt.
Bruker du bare den vanlige ovitrelle som man setter før uttak? Hvilken dag skal du begynne med det? Dette er mitt 4.forsøk så har så lyst til å forsøke noe annet. Jeg får ut få egg, men har fått satt inn hver gang. Dessverre er det ingen som fester seg. Kun hatt kjemisk en gang.
Det er reseptbelagt medisin, så du trenger jo å ha legen med på laget da ;)

Jeg spurte om blodfortynnendecog prednisolon, men fikk ingen av delene

Jeg startet med den kvelden jeg var til innsett. Så sjal det taes 5 klikk hver 3 dag:)

Jeg har kun blitt gravid 1 gang, som dessverre endre i en ma uke 7....

Det er reseptbelagt medisin, så du trenger jo å ha legen med på laget da ;)

Jeg spurte om blodfortynnendecog prednisolon, men fikk ingen av delene

Jeg startet med den kvelden jeg var til innsett. Så sjal det taes 5 klikk hver 3 dag:)

Jeg har kun blitt gravid 1 gang, som dessverre endre i en ma uke 7....

Jeg fikk en ny resept forrige gang på kontroll + har hentet en fra før... ikke vanskelig å få tak i[emoji5]

Synes det er så rart de ikke gir støttebehandlinger hvis deg kan gjøre utslaget på noen. Håper det lykke for deg denne gangen[emoji4]

Riksen er veeeeeeeeldig restriktiv på støttemedisiner, så hør med fastlegen. Det er mye de kan hjelpe med om du kommer med gode nok argumenter for hvorfor du burde få det :)

Riksen er veeeeeeeeldig restriktiv på støttemedisiner, så hør med fastlegen. Det er mye de kan hjelpe med om du kommer med gode nok argumenter for hvorfor du burde få det :)

Vet du om Riksen godtar at man bruker støttemedisin utskrevet av andre eller om de er veldig negative til det slik at man ikke burde si noe om det? Har mest lyst til å bruke hcg-støtte jeg også, men det er vanskelig uten å involvere Riksen pga blodprøven dag 12... Privatklinikken jeg har brukt ville at jeg skulle bruke hcg-støtte neste forsøk hos dem. Ender vel opp med å bruke "bare" prednisolon og blodfortynnende på egenhånd for å slippe å involvere Riksen...

Vet du om Riksen godtar at man bruker støttemedisin utskrevet av andre eller om de er veldig negative til det slik at man ikke burde si noe om det? Har mest lyst til å bruke hcg-støtte jeg også, men det er vanskelig uten å involvere Riksen pga blodprøven dag 12... Privatklinikken jeg har brukt ville at jeg skulle bruke hcg-støtte neste forsøk hos dem. Ender vel opp med å bruke "bare" prednisolon og blodfortynnende på egenhånd for å slippe å involvere Riksen...

Det er jeg veldig usikker på, du kan jo høre med dem hva de sier om det. Det er jo et godt argument at du mister tidlig og at privatklinikken ønsker det. Det eneste er jo at du må ta blodprøven senere for å få riktig resultat.

Det virka på den legen jeg krangla mest med at de ga seg blanke i hva man gjorde utenfor deres klinikk(les: får medisiner privat) for de kunne ikke hjelpe med noe som "ikke funker". Men om du tar den hcg du får privat, så får du jo opplyse dem om det slik at testdatoen blir forandret?

Jeg satt inn blasto 26.1, og tar også 5 klikk hver 3. dag. I tillegg setter jeg estradotplaster hver 3.dag. Satt opp til blodprøver 9. og 12. feb, så nå er jeg spent på om det har fungert. Jeg har ved tidligere forsøk hatt problemer med å få tykk nok slimhinne, men denne runden så alt ut til å være optimalt. Har selvfølgelig testet meg selv om jeg vet det ikke er noe vits, men hvem kan vel la være å teste liksom...:wacky:

Jeg satt inn blasto 26.1, og tar også 5 klikk hver 3. dag. I tillegg setter jeg estradotplaster hver 3.dag. Satt opp til blodprøver 9. og 12. feb, så nå er jeg spent på om det har fungert. Jeg har ved tidligere forsøk hatt problemer med å få tykk nok slimhinne, men denne runden så alt ut til å være optimalt. Har selvfølgelig testet meg selv om jeg vet det ikke er noe vits, men hvem kan vel la være å teste liksom...:wacky:
Jeg har nok også falt i den gruva og testet. En dag før jeg satt ovitrelle og 1 dag etter...
så tenkte jeg å se om streken blir sterkere for hver dag som går:) hadde du sterk strek, mtp den hcg støtten el?

Jeg har testet to dager etter ovitrielle to ganger...den andre gangen var streken mye sterkere...men vet virkelig ikke hva jeg skal tro...kan jo bare være mer konsentrert urin...men om en uke vet jeg sikkert ihvertfall [emoji6]

Back
Topp