Ovitrelle etter innsett?

Emilie89

Elsker forumet
Assistert-jentene
Noen som har tatt en ekstra ovitrelle ved/eller etter innsett for å øke sjansen for at spiren fester seg? Hvordan har utfallet vært? Ble du lettere gravid?
Mener jeg har lest en plass at det kan være gunstig med hcg i blodet. Vurderer å gjøre det denne gang dersom det kan øke sjansen for at spiren fester seg.

Noen som har tatt en ekstra ovitrelle ved/eller etter innsett for å øke sjansen for at spiren fester seg? Hvordan har utfallet vært? Ble du lettere gravid?
Mener jeg har lest en plass at det kan være gunstig med hcg i blodet. Vurderer å gjøre det denne gang dersom det kan øke sjansen for at spiren fester seg.

Dette lurer jeg veldig på også :) lest litt forskjellig positivt om det. Tenker å høre på klinikken om de har noen erfaringer med det!

Min gyn sa at det er noe de brukte mer før Crinone/Lutinus (progresteron) kom på banen. Fordi det Ovitrelle gjør er å øke hcg for å stimulere kroppen til å produsere progresteron; noe en ikke trenger når en kan tilføre progresteron direkte:)

Jeg har prøvd det. Tror jeg skulle sette 3klikk pr dag. Jeg husker ikke helt hvorfor nå. Men uansett var utfallet på forsøkene mine negative. Beklager skulle så veldig gjerne husket det.

Jeg hadde langt regime, Unntatt siste forsøk. Hadde stimulering med menopur på alle unntatt siste:puregon der. Gonal peptid. V eggløsningssprøyte, ja nå husker jeg.. måtte tilsette HCG vha ovitrell 3. Klikk PR dag, på grunn av bruk av gonal peptid. Gonal brukt for å se om jeg fikk bedre eggkvalitet.

Ammetåke her... beklager for rotete innlegg

Jeg prøvde det på siste offentlige forsøk, eneste gangen jeg ikke begynte å blø noen dager etter innsett. Hadde en kjemisk graviditet. :) skal absolutt prøve det igjen på neste innsett.

Jeg tok ikke Ovitrelle før uttak pga fare for overstimulering, men måtte ta samme dag som uttak. Jeg gikk på Lutinus i tillegg. Ble ikke gravid.

Jeg skal ha fryseforsøk. Vet ikke om det er mulig å ta injeksjoner da..[emoji53]
Jo det er mulig under fryseforsøk også. Har spurt om det. De er mer skeptisk til å gi ved ferskforsøk da er det fare for overstimulering. Ved frys slipper man den faren :)

Jo det er mulig under fryseforsøk også. Har spurt om det. De er mer skeptisk til å gi ved ferskforsøk da er det fare for overstimulering. Ved frys slipper man den faren :)
Ja, googlet meg fram til det[emoji23] Har også lest at de med habituell abort som blir gravid på vanlig måte får Ovitrelle så da regnet jeg med det skulle gå bra ved fryseforsøk og[emoji4]

Ja, googlet meg fram til det[emoji23] Har også lest at de med habituell abort som blir gravid på vanlig måte får Ovitrelle så da regnet jeg med det skulle gå bra ved fryseforsøk og[emoji4]
Forresten så har jeg også hatt mistanker om at progesteron tilskudd vaginalt ikke blir tatt opp skikkelig hos meg. Begynner å spotte og blø en uke etter innsett hver eneste gang utenom den gangen jeg gikk på ovitrelle. Men fakta er at beste opptak av medikamenter er faktisk via slimhinner. Spurte FS om de progesteron sprøytene de bruker i utlandet , det blandes ut i olje og er svært vonde å sette. Legen trodde ikke de solgte det i Norge en gang.
Jeg skal ta scratching i august hos FS, de vil gjøre det på dag 21. Ferskforsøket blir forskjøvet til september. Dette blir mitt 6 ferskforsøk, så synes det er helt greit å utsette for å få tatt scratching. Kanskje det er det som skal til. :)

Forresten så har jeg også hatt mistanker om at progesteron tilskudd vaginalt ikke blir tatt opp skikkelig hos meg. Begynner å spotte og blø en uke etter innsett hver eneste gang utenom den gangen jeg gikk på ovitrelle. Men fakta er at beste opptak av medikamenter er faktisk via slimhinner. Spurte FS om de progesteron sprøytene de bruker i utlandet , det blandes ut i olje og er svært vonde å sette. Legen trodde ikke de solgte det i Norge en gang.
Jeg skal ta scratching i august hos FS, de vil gjøre det på dag 21. Ferskforsøket blir forskjøvet til september. Dette blir mitt 6 ferskforsøk, så synes det er helt greit å utsette for å få tatt scratching. Kanskje det er det som skal til. :)
Ja, er nok en grunn til at de gir progesteron vaginalt. Det skal vel egentlig fungere optimalt[emoji4] Men er det snakk om at du skal bruke både Ovitrelle og progesteron da? Jeg har ikke snakket med de om dette med Ovitrelle, men føler kanskje det er verdt å prøve siden jeg bare mister hver gang nå!

Tror jeg skal kjøre på med ovitrelle nå på siste offentlige forsøk. Snakket med legen forrige forsøk, men han sa at det ikke ville gi no større sjanse for graviditet. Men jeg tenker som så; hvorfor ikke prøve når det er siste offentlige forsøk og de ikke har gått de andre forsøkene.
Men når tar man i så fall ovitrelle? På innsett dagen? Eller dagen etter? Litt hver dag?

Nå er dette fryseforsøk da, men jeg har fått Pregnyl nå. Det går på det samme som Ovitrelle. Virker som Pregnyl gis mest som hCG-støtte? Uansett så satte jeg første injeksjon dagen etter innsett og skal sette to dager i uka. 2500 enheter. Vet de innimellom er skeptiske til hCG-støtte ved ferskforsøk pga faren for overstimulering.

Back
Topp