Overvektige barn

lille marihøne

Forelsket i forumet
Inspirert av: http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=10033996

BMI kalkulator brukes hos voksne for å finne ut om de er under,normal eller overvektige. Hva brukes hos barn?

For ved å bruke BMI kalkulator til jenta mi, så blir svaret 15. Det vil se undervektig. Jeg har inntrykk av at hun er normalvektig..tar jeg så feil??

ORIGINAL: Lissyjane

Du skal ikke bruke BMI kalkulatoren på hverken deg selv eller barna![;)]

Hva bruker man til seg selv da?[:)]

hæææææ? det bruker legen på meg.. hva bruker man da a? å hva bruker man på barn?!

ORIGINAL: oggi sin

hæææææ? det bruker legen på meg.. hva bruker man da a? å hva bruker man på barn?!

Da gjør han feil[:)] Når man skal måle BMI skal det brukes godkjente måleapparater.

[8|]

ORIGINAL: MaRtE:)

Da gjør han feil[:)] Når man skal måle BMI skal det brukes godkjente måleapparater.

[8|]

Var det noe du ikke skjønte? Er det ikke logisk at en vanlig vekt ikke klarer å skille hva som er fett og hva som er muskler på deg?

joda. er bare så imponert over alt du kan og vet hele tiden[:)]

Arbeider du med overvektige selv? Hva er et godkjent måleapperat? BMI brukes hos voksne, ved både legekontor og sykehus i mitt fylke...

BMI tar ikke hensyn til muskelsmasse, fettmasse, benbygning osv.
Det er en veldig "usunn" måte å måle på.

En kompis av meg fikk avslag på lisforsikring pga for høy BMI, men fettprosent var på 7%, normalen er mellom 20 og 30%.
Han er veldig muskuløs og stiller i Athletic Fitness, trener og spiser sundt året rundt!
Men i følge BMI kalkulatoren var han Ekstremt overvektig, derfor avslag på livsforsikring!

ORIGINAL: *Musti*

Det finnes jo egen for barn..

http://www.betterhealth.vic.gov.au/bhcv2/bhcsite.nsf/pages/bmi4child
Den der kalkulatoren kan i hvert fall ikkje stemme, for med den så kommer gutten min ut som obese. Og han er så langt fra det som man kan komme. Når en nesten kan telle ribbeina på han når du ser han uten klær, så kan han umulig komme på ekstrem overvekt

her så fikk guttungen at han var innen for normalen,mens jentungen fikk overvekt [8|]

Har dere lest artikkelen? Ang. foreldrenes oppfatning av barnet og reel vekt på barnet? -vet ikke hva jeg mener om saken enda, men det var interessant[8|]

[8|]

Var det noe du ikke skjønte? Er det ikke logisk at en vanlig vekt ikke klarer å skille hva som er fett og hva som er muskler på deg?

joda. er bare så imponert over alt du kan og vet hele tiden[:)]

Hahahaha[:D] *Rødme* Øh takk

BMI skiller ikke på fett og muskler, nei, men skal man bruke den på voksne så skal man regne det ut som i første linken.
Og det gjør leger ofte.
Greit det ikke er noe godt mål for de fleste, men om du er veltrent og får fedme på BMI så skjønner man jo at det er noe galt...

Back
Topp