Overvektig og gravid

Lie87

Flørter med forumet
Hei dere
Flere her inne som er overvektig og gravid. Sist jeg ble gravid var jeg bare et par kg "overvektig' så tenkte ikke så mye på det.
Denne gangen veier jeg 30 kg mer enn jeg vil. Og det gir meg masse ekstra bekymringer og tanker.

Tenkte vi kunne dele litt tanker og meninger her

Det jeg synes er mest trist er å miste gleden av tidlig gravidmage! Ellers er jeg bekymret for svangerskapet generelt når jeg bærer på så mye ekstra.

Jeg er rundt 15 kg overvektig, men forrige gang var jeg 42 kg. Ville bare si at det gikk kjempefint, og jeg hadde en utrolig bra fødsel. Hadde mye vanntrening for å holde kroppen igang, og investerte i sko som dempet veldig bra, itillegg til at jeg prøvde å holde meg aktiv og et litt bedre kosthold. Gikk ikke ned noe når jeg var så stor, men gikk heller ikke opp.

Jeg er rundt 15 kg overvektig, men forrige gang var jeg 42 kg. Ville bare si at det gikk kjempefint, og jeg hadde en utrolig bra fødsel. Hadde mye vanntrening for å holde kroppen igang, og investerte i sko som dempet veldig bra, itillegg til at jeg prøvde å holde meg aktiv og et litt bedre kosthold. Gikk ikke ned noe når jeg var så stor, men gikk heller ikke opp.
Takk for svar Her prøver jeg å trene og spise sunt. Men foreløpig går det dårlig da jeg både er veldig sliten og trøtt + at jeg fyser på ALT

Takk for svar Her prøver jeg å trene og spise sunt. Men foreløpig går det dårlig da jeg både er veldig sliten og trøtt + at jeg fyser på ALT
Ikke så rart da! Jeg klarte ikke å sette igang med bassengtrening før nærmere uke 20, jeg var dausliten bare av å gå trappen til da :P SÅ trøtt konstant!

Jeg var bare så vidt overvektig sist, mens jeg nå er 10 kg tyngre enn startvekt da. Jeg holdt på med vannaerobic helt frem til 5 dager før fødsel sist, og er påmeldt kurs denne høsten også ;) Ellers er det vel bare å leve så sunt som mulig, og få tatt glukosebelastningstest underveis :)

Føler liksom halve gleden ved å gå gravid er borte når magen min fra før av der 4-6 mnd gravid ut

Jeg er det, og er like tung denne gangen som i starten sist! Fikk litt seint mage, og følte litt for å hjemme den da jeg ikke var konfortabel med det.. Jeg gikk ned 15kg med første pga reflux, så var kjekk slankekur :p tok glukosetest!

Akkurat det jeg å kommer til å føle tipper jeg. At jeg heller vil gjemme den bort fremfor å vise frem den første tiden etter at det er kommet ut. Og det gjør meg så trist..

Har en liten drøm om å klare å gå ned en del det første trimesteret :) men ser dårlig ut. Så fryktelig fysen og sliten - en dårlig kombinasjon :p

Jeg er ganske overvektig. Det at gravidmagen ikke blir like fort synlig tenker jeg ikke på engang. Bekymrer meg mer for hvordan lille har det inni der. Det regnes jo som et risikosvangerskap om man er over en viss vekt. Kuttet alt usunt, og trener 3-4 ggr i uken. Foreløpig -2 kg fra startvekt. Har planer om å ikke legge på meg, med hjelp og veiledning av lege og ernæringsfysiolog.

Selvsagt så er jo det det viktigste :) Prøver å spise sunt og trene jeg også. Går så som så :p
Kan jeg spørre hvor langt du er på vei? -2kg er jo kjempe bra :)

Selvsagt så er jo det det viktigste :) Prøver å spise sunt og trene jeg også. Går så som så :p
Kan jeg spørre hvor langt du er på vei? -2kg er jo kjempe bra :)
Jeg er bare 4+4 ;) så er forberedt på at jeg har en lang vei foran meg. Men jeg er motivert. Hadde et skikkelig tøft svangerskap sist, la på meg 25 kg og lå på grensen til svangerskapsdiabetes. Var i helt elendig form etter fødsel. Det skal ikke skje igjen her.. veldig godt med så god oppfølging da :)

I starten av forrige svangerskap veide jeg 14 kg mer enn hva jeg burde. Frem til ca halvveis i svangerskapet la jeg som mest på meg ca 5 kg. Fikk så konstatert svangerskapsdiabetes. Regulerte dette med kostholdet så prøvde å unngå så mye sukker som mulig. (ikke så lett, er jo noen form for sukker i så og si alt....) Det endte med at jeg gikk ned i vekt andre halvdel av svangerskapet. Så ved fødsel veide jeg like mye som da jeg ble gravid. Når datteren min og vannet var ute av kroppen veide jeg ca 7 kg mindre enn da jeg ble gravid :-) Nå er jeg gravid igjen og utgangspunktet denne gangen er 3 kg mindre enn sist gang jeg ble gravid. Spent på hvordan det blir denne gangen. Er 9+0 idag. Skal ta glukosebelastningstest om ca 3 uker.

Jeg er overvektig, men det bekymrer meg ikke. Tok glukosebelastning forrige svangerskap pga det og stor baby da jeg fikk nr 2. Jeg fikk allergisjokk av glukosebelastninga så denne gangen måler de nok bare langtidsblodsukker tenker jeg :) har 11 kg for mye, så håper at jeg ikke går opp altfor mye dette svangerskapet!

Back
Topp