Katta
Forumet er livet
Julistrålene 2025 ♡
Aprilbarna`15
♡ Maibarna ♡
Novemberlykke 2018
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Jeg sa ifra til jordmor på første kontroll at jeg var veldig bekymra pga overvekta mi, og ho var veldig grei. Vi snakka sjølvsagt om det, og jeg tok glukosebelastning 3 ganger. Spiste så sunt som mulig (hadde perioder uten matlyst /mye kvalme). Kunne ønska meg litt mer oppfølging på dette med kosthold, men det gikk nå greit. Kan jo litt fra før men føles vanskelig når jeg feks i den verste kvalmeperioden fikk beskjed om at jeg ikke burde spise frukt.
Ellers gikk det fint med symfysemål, jeg hadde 2 ekstra ultralyder pga BMI over 35.
Jeg gikk opp 4 kg totalt, og unngikk svangerskapsdiabetes. Jordmor mente egentlig at jeg kom til å bli satt i gang på termin, men overlegen på sykehuset sa at jeg ikke lenger var risikofødsel pga lav vektoppgang og ikke diabetes. Så da fikk jeg føde normalt. Fikk ikke i badekar da,og hadde vel noe ekstra overvåkning, men det gikk nå greit.
Mitt beste råd er å snakke med jordmor om at du syns det er kjipt, og ta grep slik at vektopgangen blir minst mulig.
Ellers gikk det fint med symfysemål, jeg hadde 2 ekstra ultralyder pga BMI over 35.
Jeg gikk opp 4 kg totalt, og unngikk svangerskapsdiabetes. Jordmor mente egentlig at jeg kom til å bli satt i gang på termin, men overlegen på sykehuset sa at jeg ikke lenger var risikofødsel pga lav vektoppgang og ikke diabetes. Så da fikk jeg føde normalt. Fikk ikke i badekar da,og hadde vel noe ekstra overvåkning, men det gikk nå greit.
Mitt beste råd er å snakke med jordmor om at du syns det er kjipt, og ta grep slik at vektopgangen blir minst mulig.