Overvektig og gravid.

*mamma07og09*

Glad i forumet
Jeg er jo gravid i 7 uke, jeg er i utgangspunktet overvektig og ønsker ikke gå opp noe mer enn jeg må, problemet er at jeg er veldig kvalm og det kroppen min ønsker er ikke akkurat grønnsaker. Merker jeg har lagt på meg siden jeg fant ut jeg var gravid og er superedd jeg skal bli der jeg var med sønnen min. Da veide jeg 120 kilo på slutten :-(
Det jeg lurer på er om noen har gode og sunne middagstips til meg? Også lurer jeg på hvordan det er med sykling i svangerskapet? Er dette greit? Setter pris på alle svar :-)

Spis ofte å prøv å ikke spis for mye. Det øker forbrenningen i kroppen. Å svømming som trening er jo super bra for bekken å kroppen å du trener mange steder på en gang å er "lett" trening uanz hvilken vekt du er :)

Jeg slet litt med at jeg la på meg en del i forrige svangerskap. Ble oppfordretav fysioterapauten til å sykle og svømme for å få litt trim. Så tommel opp for sykling

Jeg er også i utgangspunktet overvektig, og skulle ikke ha gått opp mye i vekt. Har googlet en del on det å gå ned i fettprosent uten å "slanke" seg, og det er bare positivt. Men hva med en motivasjonstråd her, hvis det er flere av oss, hvor vi kunne delt litt av hva vi spiser og i hvordan aktivitet vi har vært i?

Jeg er også i utgangspunktet overvektig, og skulle ikke ha gått opp mye i vekt. Har googlet en del on det å gå ned i fettprosent uten å "slanke" seg, og det er bare positivt. Men hva med en motivasjonstråd her, hvis det er flere av oss, hvor vi kunne delt litt av hva vi spiser og i hvordan aktivitet vi har vært i?

Super idé!! :-) har du lyst til og opprette en tråd kanskje? Trenger virkelig motivasjon og tips. Gikk meg nettopp en tur på ca 30min, gikk på butikken og handla frukt, bær og grønnsaker. Sitter nå med ett glass biola og gomler på eple :-D

Jeg er også overvektig og har snakket en del med jordmor om dette☺ så vært kjempe kjekt med litt ekstra motivasjon!

Jeg har brukt mye grete roede mat dette året siden meg og samboeren ville prøve å spise litt sunnere! Og de har faktisk helt sinnsykt god mat det og lett å lage - tar ikke så lang tid heller! Vi følget ikke noe program eller noe spiste så mye vi ville av maten osv (som en normal middag) men vi gikk fremdeles ned i vekt

Jeg er også overvektig. Gikk ned en del rett Før jeg ble gravid og har hittil ikke lagt på meg noe. Er redd for å legge på meg masse, men er vel helger ikke sunt å gå ned i vekt under graviditeten. Så får fokusere på å gå opp minst mulig...

Jeg er også overvektig. Gikk ned en del rett Før jeg ble gravid og har hittil ikke lagt på meg noe. Er redd for å legge på meg masse, men er vel helger ikke sunt å gå ned i vekt under graviditeten. Så får fokusere på å gå opp minst mulig...

Jeg snakket med jordmoren min om dette :) hun sa at så lenge man spiser sunt og regelmessig og nok mat, i tillegg til å prøver å være aktiv så kan mor godt klare å gå ned i vekt, men man skal ikke drive med slanking, dietter og kalori underskudd under under svangerskapet :) Jeg spiser for lite så kroppen er i sparemodus, skal derfor bruke lifesum appen og få i meg minimum 1800 kcal på en dag, dette etter råd fra Jordmoren min! :)

Mitt mål er å stå mest mulig stille i graviditeten, med det så går jeg ned i vekt selv om babyen legger på seg det den skal! :D

Tommel opp for roede-maten! Kjempegode, enkle oppskrifter

Hmmn. .ok jeg spiser også for lite. Tenkte ikke at det var problem med diett, men miljøgiftene som skilles ut ved fettforbrenning. Mulig det kun er et problem ved amming. Kan ikke så mye om dette, men er fornøyd hvis jeg ikke går opp så mye.

Dersom vekten ikke går opp i svangerskapet og fettprosenten går ned, er det alltid snakk om kaloriunderskudd og "slanking". Slik jeg har forstått det anbefales overvektige å slanke seg forsiktig ved et lite kaloriunderskudd, hvilket synes ved at en ikke går opp så mye. En sier likevel at en ikke skal slanke seg bevisst, fordi det er viktig å ikke ligge for mye i kaloriunderskudd for at spiren skal utvikle seg normalt.

Back
Topp