overvektig mor = stort barn?

ORIGINAL: SindreSinMamma

jeg er ikke stor i det hele tatt, men fikk en gutt på 4760 g og 56,5 lang. 15 dager over tida da...

Samme her, bare at gutten min veide 5 kg. (Og 56 cm.)
Gikk opp 14 kg. som forsvant etter fødselen og spiste ikke unormalt mye godis.

jeg var over hundre kilo da jeg fødte, og levde på iskrem hele svangerskapet, og jenta mi veide 3090 g da hun ble født  - ikkke stor altså

jeg har alltid vert overvektig jeg,men hun veide 3540,så det er jo helt på normalen det[:)] Jeg spiste forsåvit ikke mye snop under graviditeten da..

nei:) snuppa mi va 3420 å 52cm, født 2 daga over termin

Ikke overvektig her heller min fikk ei jente på 4040 gr og 56 lagn 2 dager før termin

Leste nylig en eller annen plass (husker ikke hvor) at de som trener godt og regelmessig under svangerskapet får sunne og "store" barn [:)]

Tror ikke det har noen sammenheng med moras vekt hva barnet veier når det kommer ut [:)]

overvektig, hadde ca 20 for mye da jeg ble gravid. fikk barn på 4500 og 4090, 13 dager over termin. er bare store barn i vår familie[8|]

haha må le av det jeg, jeg er 169 høy, veide 50kg, var syltynn jeg fødte en gutt på 4900. så trur ikke det har noe med å være tynn eller tykk fra før, alle trudde jeg fikk en mini baby som var så liten. blir vel det samme som at store mennesker ikke alltid får store barn.

Var hvertfall 30 kg overvektig før jeg ble gravid. Fikk en jente på 4278 g født 14 dager over UL termin og 22 dager over mens termin.

jeg er normalvektig og spiste sunt og variert i svangerskapet, fikk allikevel en sønn på 4570 gram og 54 cm. tror det er mye mer gener som spiller inn

stemmer i mitt tilfelle... er overvektig og fikk ett barn på 4020 g...

Nei ikke her i hvertfall, jeg er 30 kilo overvektig, og hun veide 3480 og hun var lang 53 cm så her lå hun faktisk under gjenomsnittet i vekt og over i lengde[;)] hun ble født 5 dager over

mine er ikke noe spesielt store, skulle vel vært en 25 kg lettere. Første var 2891/ født litt for tidlig), andre 3400[:)]

stemmte ikke her iallefall.. hadde selv trod jeg kom til å få en stooor baby men han var "bare" 3750 gram da han kom til sent i uke 38[:)]

Æ e ikke overvektig. E 1.73 høy og veide 57 kg når æ blei gravid, og lille gutt va 4230 g når han blei født. Så vil si at det ikke stemme.

Nei, det har jeg ikke hørt, men ofte prematur og svangerskapsforgiftning har jeg hørt.

Stente ikke her nei.
Ved fødsel var jeg 40kg. overvektig, men Linnea var 3870g. og ble født 4 dager på overtid [;)]

begge mine gutter er tynne.... jeg er langt ifra tynn...

Back
Topp