overvektig mor = stort barn?

Mella27

Elsker forumet
stemmer dette for dere? hører så mye myter.. pluss at babyen b.ir stor hvis man spiser mye godteri etc..

Min gutt er 2mnd prematur og veide 2150 gram (som er stort for å være så liten)
å jeg spiste mye snop.. haha[8D]

jeg var ca 20-25 kg overvektig ved begynnelse av begge mine svangerskap, første veide 4050 og var 50 lang, mens andre veide 4235 og var 51 lang.. siste hadde også en sykdom ved fødsel som pleier å gi litt høyere fødselsvekt

har fått to små barn. 2400g i uke 38 og 2630 g i uke 37. og vil si jeg er overvektig.

er nok mer hva man er arvelig disponert for som spiller inn. og i min familie er barna små.

oki.. tror det er mye myter ute å går.. søstern min er rimelig overvektig ca 30 kg tror jeg.. men hun har fått små eller normal vektige barn begge gangene..

Jeg har ganske mange kilo for mye, og fikk en perfekt gutt som veide 2985 gram,s å det er nok en myte ja[:)]

nei, jeg var 64 kilo og fikk en baby på over 5kilo ... 5 dager over termin
Vil ikke si at jeg var overvektig da [;)]

Jeg er langt fra slank. Snuppa kom 3 dager etter termindato og var 3120g og 48cm.

Jeg er stor, og baabyen min var 3340 og gikk ned til 2800 dagene etter fødsel. Har slitt med lav vekt siden, og gjør det enda. Nå er hun 2år3mnd og veier 10 kg.

Jeg er ikke så veldig stor da, hadde samme utgangspunktet(60-65kg) begge gangene jeg ble gravid.
Var mye aktiv og spiste ganske sunt første gang, han veide 3600g, 9 dager over termin.
Andre gang var jeg mer i ro og spiste mye snop, han veide 4250g på termindato.

Vel, var normalvektig til jeg fikk barn og fikk 2 stk på rett over 4 kg. Mamman min var overvektig og fikk ikke en over 3 kg..ho har da 3 stk[;)]

Syns ikke jeg var så usunn, første 4-5 mnd gikk med til å spy[:'(]

Jeg er ganske så overvektig, og gutten min var 3488 gr og 49 cm. Han ble forresten født 13 dager på overtid... Denne gangen er SF-målene omtrent like som forrige gang, så jeg satser på at denne gutten er omtrent like stor som storebror.

Jeg er 100 % sikker på at overvekt ikke ene og alene er årsak til at man får store barn. Men overvektige er jo mer utsatt for svangerskapsdiabetes...

stemte ikke på meg hvertfall [:)]

Jeg er ikke stor...normal vekt på 52 og 1.58 høy...fikk først ei jente som veide 3200 så kom jente nr 2 med en str på 4350.52 lang og 37 rundt hodet...begge to født på terminen...

Får vist stor baby denne gangen og...
trur dette er bare en myte..men selvfølgelig så har det jo noe med hva en spiser (noen ganger)

jeg spiste sinnsykt m snop, la på meg en haug, og fikk en gutt som veide 2212g, 45 cm lang, 5 uker for tidlig

En bekjent av meg , er smellfeilt , diger og svær ..men barna hennes som har begge vært fullbåren var under 3000gram ....
I dag er den ene av dem godt i stand mend den andre er tynn som ei stikke ...(barna altså)

tror du ikke kan si at det automatisk er slik, men man er vel mer disponibel på å få større unger kanskje pga større sjangs for svangerskapsdiabetes ol. Men igjen så er du jo mer disponibel for svangerskapforgiftning og da får man jo knøttsmå babyer...

selv er jeg overvektig og fikk en fin gutt på 3110g født i slutten på uke 38... la på meg totalt 6kg i svangerskapet og brukte mesteparten av tiden med å spy eller være kvalm...

Jeg er overvektig og har fått ei helt vanlig jente, 3200 g og 49 cm ved fødsel. Riktignok litt før termin, men hun har jo ikke akkurat vært feit da, helt vanlig ut fra når hun ble født ca 2 uker før termin. Har aldri spist sunt omtrent, men det er mer det at jeg spiser så lite og sjelden heller enn at jeg spiser så masse usunt, har bare aldri matlyst. La på meg ca 13 kg, men masse av det var vann og var borte igjen med en gang.

Jeg var ikke overvektig før noen av svangerskapene, men jeg har fått store barn.

Nr 1: gikk opp nesten 30 kg (masse vann da), spiste masse snop, fikk en gutt på 4226 gram 16 dager etter termin
Nr 2: gikk opp ca 18 kg, spiste ikke like mye snop, fikk en gutt på 4270 gram 13 dager før termin. Han ble estimert til å veie rundt 5 kg ved termin.
Ble sjekket for svangerskapsdiabetes dagen før han kom til verden, men verdiene var perfekte! Det ble konstantert at jeg rett og slett bare får store barn, ferdig med det! [:D]

Mamma fikk også store barn, så jeg har nok videreført dette! [;)]

Tror ikke det har noe å si, de sier jo at barna blir større og større for vært svangerskap, min nr1 var 3300 gr nr var 3900gr og minsten var 4260 gr ved fødsel. og jeg er ikke noe overvektig. har ca 7 kg for mye

Back
Topp