Overvekt og jobbintervju..

zzzzzzzz

har  ikke hvert i den situasjonen selv men  skal jeg sette  meg i den  saken som evt sjef som kan ansette vil jeg jo ha  noen som ser friske og sunne ut slik at  jeg  ikke føler at en sykemelding kommer tikkende any time soon pga smerter her der eller ingensted. er vel litt d en forbinder med  overvekt

selv om overvektige  kan  hver  like gode ansatt som mindre folk er nok statestikken som sier noe annet har jeg lset  hvertfall. og når sjefer vil ha minst  mulig folk ansatt for og spare  mest mulig penger osv  vil han ikke ha noen som ser ut som en risik for forhold te økonomi og arbeidskraft.

er jo faktisk d samme  hvis du har mangen  ulike jobbe  i korte perioder, barn kan hver  minus  så overvekt er  jo bare et risiko punkt av mangen

ORIGINAL: *LiseT*

ORIGINAL: Niiitah87

Sånn eksreeeemt overvektige så forstår eg det.

De tar jo ekstra plass.

Men ikkje de me någen kg øve idealvektå.

Fy faen, det er det dummeste jeg har hørt!!!!!!!!!!!!!!!!! [:'(]

På hvilken måte tar jeg som er overvektig ekstra plass på en arbeidsplass. Kan du vennligst fortelle meg det??

De trenge tilrettelegging og sånt någe greier.

Sånn eksreeeemt overvektige så forstår eg det.

De tar jo ekstra plass.

Men ikkje de me någen kg øve idealvektå.

Fy faen, det er det dummeste jeg har hørt!!!!!!!!!!!!!!!!! [:'(]

På hvilken måte tar jeg som er overvektig ekstra plass på en arbeidsplass. Kan du vennligst fortelle meg det??

Kan du gidde å ta deg bryet med å svare eller?

Beklage, eg har faktisk andre ting å jørr enn å sitta her heila kvelden.

Harligheden då, det va egentligt meint som ein spøk.

Menmen... feide folk ahr jo som regel ikkje selvinnsikt heller.

Neida, det og va ein spøk.

har aldri følt det sånn..

og når det gjelder utstråling så vet jeg INGEN som har mer utsråling en overvektige[;)][:D]

VI overvektige er nydelige[:D][:D][;)]

Jeg har opplevd å bli diskriminert pga vekta og pga at jeg er kvinne.. For ikke å glemme graviditet.. Jada. Og det med diskriminering grunnet overvekt er utbredt. Jeg har bare opplevd det en gang. I og med at jeg ikke har større selvtillitsproblemer eller lavt selvbilde vil jeg tro at jeg har ok utstråling. [;)] Og har jo nettopp fått meg jobb, så.. [:)] Men hører ofte om folk som føler seg diskriminert i jobbsammenheng pga vekt, ja.

ORIGINAL: svimsa

Ingen som kan fortelle meg hvor jeg finner de statistikkene det er snakk om?

Jeg skulle gjerne gitt deg dem, men jeg fikk dem på et kurs jeg var på[&:] Jeg vet ikke hvor de har de fra, beklager....
Og beklager om jeg har fornærmet noen, det har ikke vært meningen.[&o] Som jeg sa tidligere også, det jeg sa gjelder seff ikke alle, man er da forskjellig. Men det gjelder en del...

Jeg er overvektig og har sitti med ansettelsesansvar i flere år. Mye viktigere enn vekt er utstrålingen du gir på intervju, du kommer langt om du utstråler selvsikkerhet for da vil det "gjemme" overvekten. Men det skal sies at det er grader av overvekt, og ved syklig overvekt (som det faktisk heter) ville jeg revurdere å ansette nettopp på grunn av risikoen for fravær og bevegelsesevne i jobben. Jeg leder en arbeidsplass der vi skal være i aktivitet med unger og det er ikke til å komme fra at normalvektige er bedre til nettopp dette enn veldig overvektige mennesker.

Kan jo legge til at den jobbannonsen som ble lagd tidligere i tråden faktisk "stemmer", dette er drømmearbeidstakeren. Arbeidet hos meg kan ikke legges ned selv om folk er syke, arbeidet kan heller ikke vente og det er ikke alltid lett å få tak i vikarer. Er det da så galt at jeg ønsker meg en stabil gruppe arbeidstakere? Er det så galt at jeg ønsker at de som skal jobbe med deres barn skal ha god helse?

ORIGINAL: Dunn

ORIGINAL: Fridasinmamma

ORIGINAL: timeglasset

Men i hennes tilfelle er det ikke snakk om ekstrem overvekt engang! Nei jeg mener det kommer an på yrket, og på holdningen til dem som intervjuer[:D]

En annen fikk spørsmål om "hvordan stiller du deg til dette med å sykle til jobben?" Hun svarte "Fint for dere, men jeg kjører!!"[;)]

Nei då forstår eg ikkje koffor hu sgo bekymra sei.
Det e jo tross alt mer og mer overvektige i dette landet.

Refererer til innlegget ditt litt lengre opp her også!

Så hva mener du Niiitah87.. at de som er overvektige skal ikke få lik sjangse i arbeidslivet som feks du? Fordi de har noen kg til overs[8|]

Hvor mange kg over idealvekta snakker du om egentlig? Hva er idealvekt for deg? Hvis man er 20 kg over en idealvekt.. er man ekstremt overvektig da? osv osv

Når de e så svere at de trenge ett ekstra setet på bussen, då e de feide.

Fy for en holdning [:'(]

Ingenting med holdning å jørr det vel, eg svarte på ka eg syns e feide.
Kreve ein person to seter på ein buss, som eindel faktisk jørr, så e de feide.

F.eks..
hvis de kreve å ha deg oppå ein vekt før du sga innta plassen din på ett fly, då e du nok feide då og.

Uenige? Syns du kansje at de ^^ e på idealvektå?

Back
Topp