Overvekt og Downs...

PetCoke

Betatt av forumet
Min mann påpekte (etter å sett på TvNorge) at de fleste med Downs er overvektige. Man ser sjeldent en slank/normalvektig med dette syndromet...

Hvorfor det egentlig, tror du?

De tenker kanskje ikke på utseende på samme måte som oss "normale", kostholdet er kanskje ikke så viktig. De lever bare livet [:D] 

Etter hva jeg har forstått så har de lavere stoffskifte enn andre pluss at mange ikke kan kjenne når de er mette

De er utsatte,har ikke så mye med hva de spiser å gjøre:)

sånn som det er med svigerinna mi, så merker ikke hu at hu blir mett. Hu merker ikke det før hu får vondt i magen. Så svigermor begrenser maten. Pluss at hu har ensidig kosthold. Det er veldig lite hu liker. Desverre. 

tro meg, kostholdet blir passa på, men de har en enorm tendens til å legge på seg dessverre..

ORIGINAL: forvirretmor

De er utsatte,har ikke så mye med hva de spiser å gjøre:)

Ok, tenke kanskje det gikk litt på stoffskifte og medisiner kanskje eller noe.... Svarte hvertfall det til min mann da [;)]

Veldig utsatt for overvekt desverre.
Tror nok kostholdet blir godt passa på, og at det ikke er svikt der som gjør dem større.

H*n i familien min kjenner ikke når h*n er mett. Har endt opp på sykehuset et par ganger pga. overspising. Ellers forstår h*n heller ikke det med usunn mat og sånt. Feks. sjokolade frister veldig [;)]

Først og fremst fordi mange har lavt stoffskifte.
Men også, i mange tilfeller, at de er for lite aktive. Ikke alle foreldre er like flinke til å finne en sport de liker å drive med og som de klarer.

Min fetter med DS er bare 6 år og er ikke overvektig, men det er fullt mulig han blir det som voksen. Han har lavt stoffskifte, går på medisiner, og han spiser MASSE. ELler ikke masse, da dette blir kontrollert nøye, men han spiser uansett hva han får og når han får. Heldigvis så har han foreldre som er flinke med kosthold og aktivitet, så han får brukt kroppen mye[:)]

Back
Topp