Overvekt/fedme/slanking

bebe

Forumet er livet
Jeg sliter mye med vekten, og jeg har sååå lyst å komme meg ned i vekt, men har ikke funnet den riktige veien og gå... er vel rett og slett ikke helt motivert...

Min sønn på 16 år har nettopp rast ned 23 kg... og han er blitt så slank og fin, og trener hver eneste dag... han kuttet ut søtsaker, brus og chips... og spiser no bare sundt og masse frukt og litt mindre porsjoner pr måltid... han har vært kjempe flink ! [:)] Han var en aktiv fotball spiller før, men begynte med sjakk og la da på seg ved å sitte for mye i ro og gomle på ting og tang...
Han har gått ned fra 93 kg til 70 kg [:)] Han er 180 cm høy [:)] *bøyer meg i støvet*[:)][:)]

Noen her inne som har gått ned mye i vekt, eller har planer om det... tviler på at det kun er meg som sliter med vekten ??? Råd tips etc taes imot med takk ! [;)]

hei hei jeg er vel ikke den rette personen til og hjelpe men jeg kan jo nevne at en i familien var veldig stor
han kutta ut brød og søtsaker osv...og gikk en tur på en haltime værdag og nå har han rast ned 30kg men husker ikke på hvor lang tid dette tok[&o]

spiser veldig mye kylling og fiberrik mat.

jeg har 25kg som jeg skulle blitt kvitt... Men gudene vet hvordan... Jeg står rett og slett stille... Jeg er riktig nok 5kg lettere nå en da jeg ble gravid, men hadde mye å ta av! Jeg hadde tatt av åtte, men tre kg har sneket seg på igjen... De siste to den siste uken... Merkelig. Da har jeg jo vært kjempe flink å gått masse...

jeg gikk ned 15 kilo... for ca 2 år siden...........
alt takket være grethe roede...
og en stor dose med skikkelig motivsjon....

der lærer du rett og slett å spise riktig....
syns det var toppers jeg...og det hjalp meg veldig![;)]

vil ikke anbefale å kutte ut matvarer som du kommer te fortsette å spise etter "dietten"
.. da legger du bare på deg igjen......
lærer masse på grethe roede![;)]

ORIGINAL: bumpien

Jeg har veid over hundre, (ei dundre på hundre, hehehe) og jeg har gått ned over 30 kg på to år. Trikset er å finne ut hvorfor du vil gå ned i vekt, er det forfengelighet, fordi du føler andre må, eller fordi du vil gå ned for fremtidens skyld. Også starter du lett. Jeg startet med små runder på fem minutter i mellom oprah show! heheheh, så jeg fikk sett hele showet! Startet med å gå, også begynte jeg å løpe, samme runda hver gang, så en runde, så to runder, så tre runder også ble det MORRO! [:D] Og når hadde blitt morro, begynte jeg å tenke på kostholdet i tillegg. Ingen drastiske ting, bare kuttet ut det jeg ikke følte var nødvendig. Også var jeg ærlig med meg selv og sluttet å spise i mellom måltider!
skulle ønske jeg fant denne motivasjonen!

ORIGINAL: litefrø

ORIGINAL: bumpien

Jeg har veid over hundre, (ei dundre på hundre, hehehe) og jeg har gått ned over 30 kg på to år. Trikset er å finne ut hvorfor du vil gå ned i vekt, er det forfengelighet, fordi du føler andre må, eller fordi du vil gå ned for fremtidens skyld. Også starter du lett. Jeg startet med små runder på fem minutter i mellom oprah show! heheheh, så jeg fikk sett hele showet! Startet med å gå, også begynte jeg å løpe, samme runda hver gang, så en runde, så to runder, så tre runder også ble det MORRO! [:D] Og når hadde blitt morro, begynte jeg å tenke på kostholdet i tillegg. Ingen drastiske ting, bare kuttet ut det jeg ikke følte var nødvendig. Også var jeg ærlig med meg selv og sluttet å spise i mellom måltider!
skulle ønske jeg fant denne motivasjonen!

Skal si du er flink.. ! ;O)
Jeg har gått på Grete Roede for en del år tilbake, gikk da ned 13 kg på 7 uker... men så kom julen etc.. og jeg begynte ikke på kurs 2...[&o].. og kg kom snikende på igjen... så kom enda litt til ... [:(]
Jeg trives ikke med meg selv, finner aldri noen fine klær, og føler meg skikkelig feit ! [&o].. Ser ikke fin ut heller... etter 5 svangerskap ser kroppen min skikkelig fæl ut, og jeg vet det selv... noen ganger orker jeg ikke se meg i speilet en gang... men har skikkelig problem med å stramme inn på kostholdet... spiser ikke mye, men er glad i boller og sjokolade... [:o][&:]

Skulle gjerne blitt kvitt 23 kg selv. Men en inne på april07 har gått ned over 20 kg  ved bruk av den dietten som man ikke skal spise poteter og pasta otg det der. Tror ikke hun har brukt 1 år på det engang

jeg har samme problemet. Har hatt ca 60kg for mye veldig leng nå og det tærer på humøret mitt. Har gått ned 15 kg nå (som inkl de 6 kg jeg la på meg i sv.skapet) har klart å slutte med brus og drikker masse vann, men problemet er at nå etter hun kom til verden MÅ jeg ha noe søtt å trøkke i trynet og det HVER dag[&o] får abstinenser om vi ikke har godteri i huset, mannen blir nesten litt redd til tider[&:][8D] men jeg vurderer sterk å begynne å ta krom tabletter (fjerner sukkerbehovet) men alt går jo over i morsmelka[:@][:'(][&o]

Da æ va ferdig å amme førstemann i 2005 meldte æ mæ inn på vektklubb.no etter å ha sett ka ei god venninne klarte me å være medlem der. Æ hadde ingen tru på at det skulle funke for mæ, men OMG det gjorde det! Fra oktober- 05 til mars-06 gikk æ ned 10 kg. Det eneste æ gjorde va å kutte ut brus, samtidig som æ kontrollerte porsjonan æ spiste og trente 3 gang i uka. Der e vektklubb.no helt genial fordi du har full oversikt over både trening og mat hver dag. For å gå ned i vekt må man gå inn for det og gjøre det til en livsstil. Legg om mat- og morsjonsvana, DA går man ned i vekt. Gjør man det bare halvveis blir vekta som en jo-jo.

Jeg har også vært ei dundre på over hundre... Tok av 35 kg for noen år siden. Fulgte rådene til Fedon nesten. Skriver nesten, for det var vel det som gjorde at jeg holdt ut. Jeg fikk lov å skeie ut LITT i helgene.
Og så trente jeg masse. Det gikk mest i spinning - gjerne 5-6 ganger i uka.
Men det viktigste av alt er vel motivasjonen!!

Nå i svangerskapet la jeg på meg 27 kg, og bare 3 av disse forsvant under fødsel. Nå snart fire måneder etterpå, gjenstår fremdeles 10 kg. Og de skal bort!!! Jeg har bare så vidt kommet igang med trening igjen. Men jeg går lange turer hver dag. Og prøver å spise sundt. Det forsvinner litt og litt....

Lykke til!!

ORIGINAL: Taranitas øyenstener

jeg har samme problemet. Har hatt ca 60kg for mye veldig leng nå og det tærer på humøret mitt. Har gått ned 15 kg nå (som inkl de 6 kg jeg la på meg i sv.skapet) har klart å slutte med brus og drikker masse vann, men problemet er at nå etter hun kom til verden MÅ jeg ha noe søtt å trøkke i trynet og det HVER dag[&o] får abstinenser om vi ikke har godteri i huset, mannen blir nesten litt redd til tider[&:][8D] men jeg vurderer sterk å begynne å ta krom tabletter (fjerner sukkerbehovet) men alt går jo over i morsmelka[:@][:'(][&o]

Er sånn her også .... veier nå over 40 kg mer enn jeg har gort, og det er mye [:o]..  Skjønner ikke helt hvordan jeg har klart å få på meg alle disse kg jeg [8|][&:][;)]..
Har også fått et søt behov nå etter at tulla ble født... bare må ha bare må ha.. [&o]..  Og jeg liker det ikke i det hele tatt, får dårlig samvittighet når jeg trøkker noe i trynet, men klarer ikke la vær... da får jeg nesten abstinenser...[&o]... sukk....
Skal få resept på Reductil tabl av legen... men hun vil ikke skrive ut så lenge jeg ammer..[&:]....
Når det gjelder å trene trenger jeg en treningsvenn... eller rett og slett en turvenn ... det hadde vært koselig [:)]

ORIGINAL: Søster

Da æ va ferdig å amme førstemann i 2005 meldte æ mæ inn på vektklubb.no etter å ha sett ka ei god venninne klarte me å være medlem der. Æ hadde ingen tru på at det skulle funke for mæ, men OMG det gjorde det! Fra oktober- 05 til mars-06 gikk æ ned 10 kg. Det eneste æ gjorde va å kutte ut brus, samtidig som æ kontrollerte porsjonan æ spiste og trente 3 gang i uka. Der e vektklubb.no helt genial fordi du har full oversikt over både trening og mat hver dag. For å gå ned i vekt må man gå inn for det og gjøre det til en livsstil. Legg om mat- og morsjonsvana, DA går man ned i vekt. Gjør man det bare halvveis blir vekta som en jo-jo.

sign!

de ekstra kiloan æ hadde, hadde kommet sakte men sikkert i løpet av kanskje syv år, så merka det aldri så godt på klær, så det mest på bilda av mæ sjøl. æ satte en dato (2. januar 2007), og meldte mæ inn i vektklubb.no. frem til påske registrerte æ ALT æ spiste og rørte på mæ, og kom inn i en bra dur. va tungvint i begynnelsen, men etterhvert som man får registrert inn ting man spis ofte og sånt, går det mye enklere...

fant ut at en del æ trudde va passe sunt før, ikke va det likevel... kutta ikke ut så mye, men fordelte bedre. onsdagan, f.eks., trente æ før tv-kvelden, og da kosa vi oss med pizza eller nachos med god samvittighet etterpå. etter pause i registreringa i påsken, slutta æ mer eller mindre etter påske, bare fortsatte å registrere vekt hver mandag, så æ kunne følge med på korsn det gikk. til bryllupet i juli va æ gått ned 15 kg. [:D]

har gått litt opp og ned igjen etter det, men e på ca samme vekta nu. e nok et par kg for mye enda, men trives nu sånn som det e, så gidd ikke stresse [:)]

Jeg sverger til CLA + Krom og 30 min trening hver dag.
Nå som jeg ammer så kan jeg ikke ta det, men Simon som har vært her i to uker kan man allerede se resultatene på.

CLA finnes naturlig i planter, og for 50 år siden så spiste vi 80% mer CLA enn vi gjør i dag, grunnen er at hovedinntaket av CLA er via kyr, men de har siden den gang begynt å få mer kraftfor, og dermed får vi ikke lengre like mye CLA som den gang (Via kjøtt og melk).

CLA øker forbrenning av fett, særlig i muskler, så man går ned i str, ikke så mye vekt, men man blir slankere rundt midjen osv.

Ellers så er det som du sa, skift diett, drikk mye vann, spis regelmessig for å få opp forbrenningen (Hver 4de time). Og prøv å bruke de STØRSTE musklene i kroppen (Rumpe og lår) da det er de som forbrenner fett raskest. :) LYKKE TIL!

Og krom tas sammen med cla da effekten blir bedre, husker ikke grunnen til det da.
Jeg anbefalte det til simon da han begynte å trene, og etter det er han like slavisk fan som meg.

ORIGINAL: bebe

ORIGINAL: Taranitas øyenstener

Er sånn her også .... veier nå over 40 kg mer enn jeg har gort, og det er mye [:o]..  Skjønner ikke helt hvordan jeg har klart å få på meg alle disse kg jeg [8|][&:][;)]..
Har også fått et søt behov nå etter at tulla ble født... bare må ha bare må ha.. [&o]..  Og jeg liker det ikke i det hele tatt, får dårlig samvittighet når jeg trøkker noe i trynet, men klarer ikke la vær... da får jeg nesten abstinenser...[&o]... sukk....
Skal få resept på Reductil tabl av legen... men hun vil ikke skrive ut så lenge jeg ammer..[&:]....
Når det gjelder å trene trenger jeg en treningsvenn... eller rett og slett en turvenn ... det hadde vært koselig [:)]

ja det er kipe greier det der vekt styret, men med kg mine kom det dårlige humøret, var alltid en gledesspreder før, nå er jeg heller en gledesdreper og kranglefant[&o] tur venn ja, det er ikke dumt

jeg prøvde cla men de gikk jeg å gulpet på hele dagen... Må kanskje prøve igjen... De reducsil pillene har jeg hørt mye om... Er det bare å be om resept? Eller må man gjenom tester osv?

Back
Topp