OVERTROISKE

x1xiza

Glad i forumet
Eller kva TRO har folk her?

eg tror på menneske..er medlem av human etisk forbund, og tror på energier, gode og onde..altså energier frå mennesker som har gått over på den andre sida, eg tror ikkje på gud eller djevelen.
men eg tror at me møter igjen dei som har krysset over på den andre sida når me "tar turen" sjølv..

enig der,tror også på menneske[:D]
vi er utrolige får til så mye
klemsstine

ja einig, viss noke skal samenliknes med djevelen så meiner eg at det er dei onde menneske på jorda, og gud er dei gode, sånn ser eg på det iallefall, og ingen gode er betre enn andre gode osv...skjønner? ingen som er gud over menneskene..
vart litt teit forklart men...[:)]

jøss, eg som trodde eg tenkte litt rart hehe, takk!

Nå synes jeg du tror du er rar når det gjelder mye, iza. Få det inn i knotten: DU ER IKKE RARE ENN OSS ANDRE HER[:D]

du traff spikeren på hodet der ja...hehe[:D]

Jeg vil ikke kalle meg overtroisk.

Tror på bibelen, jeg..
men ikke døm meg fordiom, da[;)]
Får ofte høre at "kristne er så dømmende" -om ikke det er å dømme folk, så vet ikke jeg[8|][8D]

Ha en flott dag, folkens![:D]

eg prøver iallefall ikkje å dømme andre, iallefall ikkje ut frå kva tro dei har[:)]

Jeg tror at det bibelen sier om det gode og det onde ligger i oss mennesker og om man leser bibelen kan man trekke ut mange sammenligninger med sitt eget liv. Det er en flott bok som forteller om menneskets handlinger, fordommer, redsler osv, ja rett og slett hvordan vi har fungert opp gjennom årene og hvordan vi fortsatt fungerer.Det er mange billedlige forklaringer på reaksjoner vi mennesker kan slite med og valg som er vanskelige.

Jeg er ikke kristen, men dømmer ikke mennesker som er det. Syns selv bibelen er en bok som er spennende å lese i. Men jeg tror ikke at man kan la allt man gjør gå tilbake til gud og djevelen, vi må selv stå til ansvar for våre handlinger og vi må ta våre egne valg utifra den personene vi er og ikke utifra hva en "ting"(ikke negativt ment) i bibelen sier. Vet ikke om jeg klarte å få frem hva jeg egentlig ville, men jeg har prøvd.

Jeg tror rett og slett på det enkelte menneske.

utrolig bra skrive syns eg! HEILT EINIG![:)]

så flott godhjerta[:)] viktig å respektere kvarandres syn. og er jo veldig fint at han vil døype barna i kirken[:)]
me skal kun ha navnedag når me får barn[:)]

Egentlig er jeg litt hyklerisk, for jeg er døpt, konfirmert og gift i i kirken og mine barn skal døpes, men jeg er ikke kristen! Konfirmerte meg i kirken fordi alle andre gjorde det, og giftet meg i kirken fordi jeg ville gå ned kirkegulvet med pappa! Har lest bibelen, men kun fordi jeg syntes det er interessant å lese om andres tro. Er enig med godhjerta, jeg tror det er mer mellom himmel og jord enn det vi ser. Alt har en mening og alt er forutbestemt (tror jeg). Men ikke av gud, det er mitt synspunkt da. Har respekt for kristne og alle andre relligioner, de om det. Noen som har lest isfolket? Jeg levde meg helt inn i den serien, da jeg var yngre ønsket jeg at jeg var Silje!

tror at det meste er bestemt på forhand ja, men at me velger veien sjølv..og at kvar vei har eit bestemt mål...skjønner..?

Er helt med på den iza, du fikk sagt det jeg mener! Det er også det jeg trøster meg med når livet er litt tungt inni mellom, da går alt som regel lettere.

ser man det ja, einige der også[;)]

Ikke værst! Tror nok vi kan bli enige om det meste vi!

hehe[:D] når me er inne på det..noken som har opplevd spennende ting innen det "overtroiske" det har eg[;)]

Fått svar på mine bønner endel ganger da[;)]
HURRA!

har du? korleis kjem svara til deg? [:)]

Back
Topp