Overtroisk???

sun_rise

Glad i forumet
Er du overtroisk?
Her er vi overtroiske, vi tar ingen barne utstyr inn i hus før ungen er født... Dette er noe som har gått i generasjoner.
Alt negativt kan ha troll i ord, så positiv tenking står på timeplanen[:D] selv om jeg ikke er så positiv nå med vontene[&:]
Hva gjør dere? lager dere til barnerom og setter opp barnekrybben før ungen er kommet til verden? eller syns dere jeg er bare litt hysterisk?[;)]

Hmm.. litt hysterisk kanskje... eller litt upraktisk er kanskje bedre.. Må jo være slitsomt å styre med alt når man helst bør slappe av med babyen??

I forhold til rom er jeg enig med deg da, det ordner jeg ikke før han er ute! Men handle det gjør jeg!

Tror ikke babyens liv står og faller på akkurat det, jeg tror på at det som er ment å skje skjer...

Eg pleier å vente med å kjøpe ting når eg nermer meg uke 30. skal liksom ikkje kjøpe inn ting for tidli.. etter uke 30 skal ongen kunna overleva vist h*n blir født [:)] eg prøver å utsette lengst muli.. Er litt overtroisk[8D] Eg synst ikke du er hysterisk, det har jo og gått i generasjoner hos dere så da er det bare kjekkt å følle det, det hadde eg gjort vist det var sån i min familie[:D]

Hehe... Den tanken har jeg ikke tenkt engang!!!! [:D] Var mest av alt superfornøyd med at vi fant vogn og bilstol på salg og sparte litt på noe som er helt nødvendig! Har helst ikke lyst til å måtte styre noe særlig når det nærmer seg fødselen eller rett etterpå! Da vil jeg bare kose meg med den lille

Vi har opplevd at et ventet barn ikke har kommet hjem som ventet, og når mor kom hjem og så det ferdige barnerommet som hun hadde laget istand gikk hun enda dypere inn i depresjonen.
Her er det min familie som skal sette istand rommet, alt står hos min mor som bor 3 min unna. Har selv mistet så vet hvor grusomt det er[:(]
Så vi vil vente til ungen er ute og har det fint inntil meg[:)] SELV om min samboer syns dette er litt stressende.....

Jeg er ikke overtrosik, men forstår dine valg.

Jeg elsker å ordne ting klart, gjerne så ALT for lenge på forhånd.
 Det beste jeg vet er å få styre med baby ting nå, å få se på det, å se hva vi skal ha. få noe på plass.

men jeg skal holde meg litt denne gangen, skal prøve å holde meg litt lengre.
men klær har jeg begynt å kjøpe <3 elsker å handle når det ikke er til meg selv [;)]

Det er jo kjempe kos å handle baby klær, jeg har selv kjøpt en body til lille nurket... kunne ikke motstå, det var jo tross alt manU .... hehehe... også har jeg tegnet kart over hvor ting skal stå... FOR det får de ikke bestemme

Litt kanskje?
Jeg hadde aldri kunne klart å vente..!
Sist var barnerommet klart, malt og møbelert før jeg nådde halvveis i svangerskapet.. Denne gangen skal vi bygge ut pga lite bad, men blir et soverom til som blir babyens (tror jeg) Vi må vente til tælen er borte i bakken før vi kan grave så denne gangen blir nok ikke barnerommet klart før rett før termin (om vi rekker det da!) Men det handler ikke om at jeg ikke vil, men at det ikke går)
Klær blir handlet inn litt etter litt, samt utstyr vi trenger..[:)]
Er masse av kosen det, med svangerskapet synes jeg.. Men selvsagt man vet jo aldri. Men nop! Her skal alt være klart[;)]

Når Patrick ble født hadde vi det meste klart.. Vel, han hadde ikke eget rom, da han sov med oss til han var 4mnd..

Vi hadde vogn, litt klær, et hentesett, bilsete, stellebord osv.. Men ikke seng... Mannen min sa at han ville gjerne overaske meg med å kjøpe seng mens jeg lå på barsel..

Vi fikk jo et barselopphold som ikke ligna grisen, med at jeg lå 2 av dagene på ingtensiven, derav 1 døgn i koma/veeeldig neddopet, og deretter 3 dager på barsel uten å være serlig sprek!

Mannen måtte være med på sykehuset store deler av tiden, da Patrick måtte ha tilsyn, da det var fullt på nyfødtavdelingen og de måtte prioritere de syke. Han fikk til nøds sove der om natten..

Derfor ble det mye mer stress enn kos å få denne senga i hus.. Men det skal sies at det var en veldig fin seng han kjøpte, da! Men vi har lært oss at det lønner seg å være forbredt, for man aner ikke hva som kan skje...

overtroisk... kanskje litt?

men så gjør vi det fordi det er mest praktisk...

på snuppa satte vi opp ting bare litt før hun kom til... men jeg må si jeg er kjempe glad for at vi gjorde det før og ikke etter... men det er mye fordi at sambo hadde litt jobb mens jeg var på barsel, og ene dagen gikk bort i 50 årsdag til pappan hans....

denne gangen kommer vi også til å gjøre alt klart... men ikke før etter uke 36..

Litt kanskje??
Men heller ikke jeg vil gjøre klart ting alt for tidlig! Har ikke kjøpt så mye som et lite klesplag engang til den lille.
Å kommer til å vente med å kjøpe inn utstyr og klær til mitten av sommeren [:)] så begynne å årne opp seng å divs i august =)

Det er jo deres valg og ikke noe jeg kunne tenkt meg og gjort selv. [:)]
For min del syns jeg det er deilig å ha alt klart til den lille kommer. Vi har begynt å kjøpe inn litt nå etter vi har vært på ultralyd og sett at alt er bra. Og det at jeg kjenner masse liv i magen gjør at jeg har stor tro på at dette går den rette veien. [:D]

Men er det sånn at dere kjøper inn klær og utstyr og lagrer det en annen plass? Eller kjøper dere inn alt etter babyen er født?

ORIGINAL: ~Vimsa~

Jeg er heller der at det som skjer det skjer. og det er som regel ei mening med det[:)]

Så her har jeg ting på stell en liten stund før jeg har termin. tviler på at jeg er uheldig pga sengen er ferdig redd opp liksom[8D] 

sign denne jeg[:)] Sist var alt klart den 30 mai 08 og det er eg glad for siden jeg ble innlagt på sykehuset den 2 juni[;)] Hun kom 17 dager før og var pitteliten så eneste samboeren måtte ut og kjøpe var mindre klær for str 50 var aaaalt for stort[8D]

Er ikke overtoisk, men har heller ikke opplevd det du har opplevd. Har allerede fått en barnevogn og litt forskjellig. Fikk det av noen brukt men det gjør ingenting tenker jeg!! Annet enn det så har je gikke kjøpt noe babyklær...ikke en eneste body eller noe. Tenkte vi venter med det til etter UL. Vi venter med å tenke på navn frem til da også....[:D]

heller ikke overtroisk, men kjøpte ikke noe før jeg var over uke 17 og tydelig kjente liv.
Men jeg klarer nok ikke å vente. Barnerommet skal stå klart når lillemann kommer selv om han ikke bruker det med det første!

ORIGINAL: ~Vimsa~

Jeg er heller der at det som skjer det skjer. og det er som regel ei mening med det[:)]

Så her har jeg ting på stell en liten stund før jeg har termin. tviler på at jeg er uheldig pga sengen er ferdig redd opp liksom[8D] 

signerer denne [:)]

dessuten ville jeg aldri ha ønsket å bli fratatt gleden av å ordne alt selv [8D]

det handler mye om å glede seg, og hvis man skal tenke overtro er det viktigere for meg å tenke positivt. at vi gleder oss til barnet kommer. for hvis man ikke tør å handle/gjøre ting klart betyr jo det at man tenker at det kan gå galt... og for meg er det i alle fall noe jeg ikke tør tenke hvis jeg er redd det skal gå troll i ord...

nei, jeg har tenkt nok negative tanker i forbindelse med 8 aborter. har tenkt så mye "hvis det går bra" [&o]
nå bare gleder jeg meg over at det går bra denne gangen, og vi gleder oss ellevilt til babyen kommer! og da skal alt være klart for han som er så ønsket og velkommen [:)]

ORIGINAL: BambinoLukas
Men er det sånn at dere kjøper inn klær og utstyr og lagrer det en annen plass? Eller kjøper dere inn alt etter babyen er født?

Vi har alt klart, det er hos min mor... har selv bare kjøpt en body, men skal kjøpe bilsete av tante. Resten har vi fått...

Du er nok en god del mer overtroisk enn meg ja.

Men så har jeg aldri mistet heller...

Jeg kjøpte ikke en eneste ting før vi hadde vært på UL når jeg var 17+5 da, for rett å slett være sikker på at alt var ok først.

Vi har ikke kjøpt noe store ting enda heller, her skal det hentes (har bestilt vogn) i begynnelsen av juli.

Det er rett og slett fordi vi kommer flyttende fra hver vår del av landet til nytt hus på midten, og da er det like greit å vente til vi er kommet dit vi skal.

Dere har jo alt på stell selv om det ikke er kommet i hus da, så så veldig stresset hadde jeg vel ikke vært.

ORIGINAL: sun_rise

Vi har opplevd at et ventet barn ikke har kommet hjem som ventet, og når mor kom hjem og så det ferdige barnerommet som hun hadde laget istand gikk hun enda dypere inn i depresjonen.
Her er det min familie som skal sette istand rommet, alt står hos min mor som bor 3 min unna. Har selv mistet så vet hvor grusomt det er[:(]
Så vi vil vente til ungen er ute og har det fint inntil meg[:)] SELV om min samboer syns dette er litt stressende.....

Tror du sorgen blir noe lettere om det ikke finnes et snev av spor på att det skulle komme en liten te verden??
Spør du meg, så er jo det ett tegn på att den lille ikke skulle komme til verden da!

ORIGINAL: Sarah26

ORIGINAL: sun_rise

Tror du sorgen blir noe lettere om det ikke finnes et snev av spor på att det skulle komme en liten te verden??
Spør du meg, så er jo det ett tegn på att den lille ikke skulle komme til verden da!

Men alle er vi forskjellige, å vi krysser fingrene for att det går fint med oss alle her inne på sept :)[:D]

Back
Topp