overtro og tull..

Maimamma<3

Kommende Mai mamma, Gleder meg :D <3
Mailykke <3
Da har sambo og svigermor hatt en lang prat, og siden vi skal bestille vogn fra tyskland, til danmark og hente der, har svigermor bestemt at vogna skal stå i danmark til jeg har født.
Dette fordi hun tror på en gammel overtro, om å ikke ha seng eller vogn i hus når babyen kommer til verden, fordi det øker faren for krybbedød. Så de mener nå, at jeg ett par dager etter fødsel, skal med på danskebåten med nurket, for og hente vogn... supert...
Kjenner MANGE, inkludert søs, som har hatt alt i hus, og anbefaler dette. eller at sambo kan kjøre på butikken og kjøpe vogna mens jeg ligger på sykehuset. Men neida. den skal hentes i danmark. yeey...

for jeg kan tro at jeg er i super duper form da i grunn :P

huff.. ble fryktelig frustrert, så måtte bare ut med det ett sted :P

Det hørtes ut som en EKSTREMT dårlig idé. Vi har i dag mye kunnskap om hva som faktisk øker faren for krybbedød, som røyking, alkoholpåvirkning, mageleie etc.

Tror det er vanligst å ha det meste klart på forhånd. Vi hadde vogn, og seng, bilstol, stellebord osv.

Lykke til. Håper de kommer til fornuft. Rett etter fødsel vil man bare være hjemme. :)

De anbefal jo å ha alt klart til babyen kommer slik at man ikke ska stress unødvendig etter fødsel.Da skal man jo heller kose seg med babyen istede for å fly overalt for å få tak i ting. Hørtes skikkelig ekstremt ut at du må helt til danmark for å hent den,men enkelte av den eldre generasjon skal jo alltid ha rett og ha ting på sin måte :P Men husk e du som bestem....æ e så pass sta at æ hadde nok dratt å kjøpt vogn lenge for ungen hadde kommet og bare latt de hadd den andre vogna selv :P

Det hørtes jo helt drøyt ut spør du meg :-O
Jeg hadde nekta, da får de dra å hente den, jeg hadde blitt hjemme! :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Det hørtes ut som en EKSTREMT dårlig idé. Vi har i dag mye kunnskap om hva som faktisk øker faren for krybbedød, som røyking, alkoholpåvirkning, mageleie etc.

Tror det er vanligst å ha det meste klart på forhånd. Vi hadde vogn, og seng, bilstol, stellebord osv.

Lykke til. Håper de kommer til fornuft. Rett etter fødsel vil man bare være hjemme. :)
tro du meg, de kommer IKKE til fornuft.. deres ord, er nå lov... får vel bare legge meg i senga med babyen, nekte å bli med, så får sambo reise å hente vogn, mens jeg slapper av hjemme..

blir nok hjemme ja, de får reise ned selv å hente den vogna, eller så får sambos bror, som vognen skal stå hos, komme til oss, når babyen er født... er skikkelig forbanna. sambo stakk i garasjen for at jeg bare kjeftet. Nå skal svigermor komme å passe på meg den siste stunden, fordi han mener jeg ikke tør krangle med henne... men der tar han grusomt feil..

Herlighet ! Har ikke ord ! Hadde blitt passe sur ja !

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

ødela hele dagen min... får komme meg ut å gå tur med bikkja, så jeg får roet meg ned, for jeg har bare lyst til å slå ham med noe hardt i hodet :P

ødela hele dagen min... får komme meg ut å gå tur med bikkja, så jeg får roet meg ned, for jeg har bare lyst til å slå ham med noe hardt i hodet :P

Jah tror jeg lett hadde slått de begge med noe haha

Sent from my iPad using BV Forum

blir nok hjemme ja, de får reise ned selv å hente den vogna, eller så får sambos bror, som vognen skal stå hos, komme til oss, når babyen er født... er skikkelig forbanna. sambo stakk i garasjen for at jeg bare kjeftet. Nå skal svigermor komme å passe på meg den siste stunden, fordi han mener jeg ikke tør krangle med henne... men der tar han grusomt feil..

Hihi, det blir sikkert mye bedre av å ha svigermor flyvende rundt ;) her hadde det endt i drap :P synes svigermor kan få reise å hente vogna når di skal være så forbanna sta, er jo bare tull å tøys! Lykke til ;)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

hehe, ja blir spennedne å se hvordan det går.. samboeren min vil ha henne med på fødselen og alt. huff å gruff. :P

hehe, ja blir spennedne å se hvordan det går.. samboeren min vil ha henne med på fødselen og alt. huff å gruff. :P

Altså, du og bare du bestemmer hvem som er der under din fødsel altså. Skal ikke være noen du ikke er komfortabel med der.

Sent from my iPad using BV Forum

Høres helt urimelig ut spør du meg :s Og det er da virkelig du som skal føde som bestemmer om svigermor skal være med på fødselen... Huff, hold ut :)

tro meg, mitt behov når jeg skal føde, og hva som skjer rett før og etter, går etter min fløyte når den tid kommer :P

nei prøver å få mannen til å forstå det, men det vil IKKE gå inn i topplokket..

Altså, ja, det forekommer dessverre barnedød i tidlig alder. Noen ganger vet ikke noen hvorfor engang. Likevel er det normalt å ha alt som skal gjøre hverdagen bedre både for moren, faren og barnet klart til den lille kommer.

Jeg synes du bør overse svigermor. Beklager, men det at ho er så overtroisk ville jeg gitt blanke i iallefall.

Bedre å nyte tiden når babyen har kommet til verden:)

Da hadde jeg driti i den vogna og kjøpt i Norge i stedet. Så mye enklere og mindre problemer €:-)
Så slipper du så mye mas og bekymringer.

Back
Topp