Overtråkk innside fot

Klatremus Lillemann

Juni12s allviter/orakel
VIP
Andre med erfaring?

Jeg gjorde dette nå i kveld, ramla ute i hagen, bommet på siste trappetrinn visstnok :-P

Har sittet og iset ned i en times tid, og kommet meg i seng nå. Fått tapet opp ankelen sånn det skal tapes. Google er en fin ting :-P
Men innsiden av ankelen er vond, selv om det ikke er hovent eller noe. Men jeg er så slark i ankelleddene at en overtråkk sjelden gir noen synlige symptomer som hevelse eller blåmerker.
Men jeg kan knapt tråkke på foten, det gjør fryktelig vondt.

Men altså, hva kan jeg nå gjøre?

Tråkket over innsiden av samme ankel da 7-åringen her var ett år ca, men ikke så vondt som dette. Det var vondt i et halvt år omtrent før det ble bra... Frister ikke til gjentakelse..

Ikke har jeg krykker å avlaste med heller, så har jo ikke annet valg enn å gå på foten...

Hvor får man tak i det på en søndag?
Overraskende mange som har det liggende hjemme. :p kjenner du noen revmatikere? De har godt mulig et par stående til dårlige dager. Evt ta en telefon til legevakta og høre om de har et par du kan låne?

God bedring forresten. :)

Overraskende mange som har det liggende hjemme. :p kjenner du noen revmatikere? De har godt mulig et par stående til dårlige dager. Evt ta en telefon til legevakta og høre om de har et par du kan låne?

God bedring forresten. :)
Man får kjøpt på legevakta her ihvertfall. Pga at ingen leverer tilbake når de låner, så har de sluttet å låne ut.
Får kjøpt på legevakta ;-)
Så da får vi komme oss dit etter frokost ;-)

Is med gjentatte ganger i løpet av dagen, kompresjon, krykker og lege. Overtråkk på innsiden er ikke så vanlig, så ville latt lege se på evt tatt røntgen.

Is med gjentatte ganger i løpet av dagen, kompresjon, krykker og lege. Overtråkk på innsiden er ikke så vanlig, så ville latt lege se på evt tatt røntgen.
Får man kjøpt Ispose på legevakta og? Jeg har ikke flere igjen...

Tråkket over på samme måte på samme fot da eldste var halvannet år og... Men tok tid før det ble bra...

Akkurat nå er det tapet, men det holder kanskje ikke med tanke på kompresjon?

Hun på legevakta nevnte ikke noe om å få det sjekket, men jeg sa vek ikke noe om hvor jeg hadde tråkket over... Kan jo nevne det når jeg skal dit...

Får man kjøpt Ispose på legevakta og? Jeg har ikke flere igjen...

Tråkket over på samme måte på samme fot da eldste var halvannet år og... Men tok tid før det ble bra...

Akkurat nå er det tapet, men det holder kanskje ikke med tanke på kompresjon?

Hun på legevakta nevnte ikke noe om å få det sjekket, men jeg sa vek ikke noe om hvor jeg hadde tråkket over... Kan jo nevne det når jeg skal dit...

Får kjøpt is ja. Eller på apoteket. Hvis ikke bruk grønnsakspose eller noe du har i fryseren.

Tape skal ikke brukes i starten. Det er når hevelsen har gått ned.
Hvis det er så du ikke kan trå ned så burde du få sjekket det.

Får kjøpt is ja. Eller på apoteket. Hvis ikke bruk grønnsakspose eller noe du har i fryseren.

Tape skal ikke brukes i starten. Det er når hevelsen har gått ned.
Hvis det er så du ikke kan trå ned så burde du få sjekket det.
Brukte opp grønnsakene i går kveld :-P

Jeg er ikke hoven, og heller ikke blå. Men det blir jeg aldri. Aner ikke hvorfor. Kan det være fordi jeg er så hypermobil? Jeg tapet det i natt fordi jeg ikke klarte å finne bandasje. Hadde i jobbveska i bilen, dit kom jeg meg ikke..

Fått bandasje på nå i stedet.

Skal ringe legevakta igjen og høre med dem om de har tid til å se på det.

Vanskelig å tråkke på foten ja, det gjør vondt, særlig på innsiden av ankelkulen og ned og under foten. Der jeg har den plantar-greia vet du....

Da jeg tråkket over så fikk jeg bandasje og krykker på akuttmottaket på sykehuset(betalte for de) etter røgntegn var tatt og foten sjekket.
Måtte gå med krykker i 2-3 uker og ikke belaste foten da det kunne gjøre mer skade. Pga min skade i bekkenet fikk jeg lånt meg en rullestol i 1 uke for å slippe å belaste bekkenet skjevt.
Legg foten høyt når du slapper av og bruk støttebandasje.
Du burde ha kommet i røgntegn med en gang. Man har mange små bein i ankelene som kan knekke..

Håper det går over raskere nå enn sist.
Har aldri tråkket over på innsiden før, men mye på utsiden. Sjelden blitt blå av det. Har brukket ankelen og røket leddbåndet en gang pga overtråkk, og da var jeg blå og hoven langt oppover leggen men kunne fortsatt gå på foten.

Men legevakta skjønte med en gang at den var brukket, så de vil nok se om det er noe vits i å sjekke videre :) krykker er sikkert greit å ha stående uansett da.

God bedring

Brukte opp grønnsakene i går kveld :p

Jeg er ikke hoven, og heller ikke blå. Men det blir jeg aldri. Aner ikke hvorfor. Kan det være fordi jeg er så hypermobil? Jeg tapet det i natt fordi jeg ikke klarte å finne bandasje. Hadde i jobbveska i bilen, dit kom jeg meg ikke..

Fått bandasje på nå i stedet.

Skal ringe legevakta igjen og høre med dem om de har tid til å se på det.

Vanskelig å tråkke på foten ja, det gjør vondt, særlig på innsiden av ankelkulen og ned og under foten. Der jeg har den plantar-greia vet du....

Ja, det kan være det. På innsiden er det mer at det blir bein mot bein når du tråkker over. Leddbåndet der er mye sterkere enn på utsiden. Og det gjør vondere. Om du ikke får time på legevakta, kan det være greit å få time hos fastlegen å få tatt et mr bilde av hele foten. Også med tanke på dem plantarfascitten du har.

Ja, det kan være det. På innsiden er det mer at det blir bein mot bein når du tråkker over. Leddbåndet der er mye sterkere enn på utsiden. Og det gjør vondere. Om du ikke får time på legevakta, kan det være greit å få time hos fastlegen å få tatt et mr bilde av hele foten. Også med tanke på dem plantarfascitten du har.
Legevakta mente jeg skulle ta smertestillende og få time hos legen i morgen :-P

Sikkert ikke dumt å få tatt mr nei...

Spennende å dra på jobb i morgen da :-P

Legevakta mente jeg skulle ta smertestillende og få time hos legen i morgen :p

Sikkert ikke dumt å få tatt mr nei...

Spennende å dra på jobb i morgen da :p

Tenkte meg det;)

Is ned flere ganger i dag og legg på kompresjon og foten over hjertehøyde. Og prøv med forsiktige bevegelser. Øker du blodgjennomstrømningen.

Tenkte meg det;)

Is ned flere ganger i dag og legg på kompresjon og foten over hjertehøyde. Og prøv med forsiktige bevegelser. Øker du blodgjennomstrømningen.
Ifølge legevakta trengte jeg ikke ise mer ned i dag heller :-P

Jaja, jeg skal få fryst ned igjen grønnsakene fra i går, og ise ned litt etterpå ;-)

Back
Topp