Overtidsvurdering

Drcat

Forelsket i forumet
Var på sykehuset idag og hadde overtidsvurdering. Det første de gjorde var å ta ul og da fant de jo ut at pjokken allerede var 4200 gram!! Kjente jeg ble VELDIG nervøs når han sa det var en stor pjokk der inni. For dere som har født bebiser rundt 4 kg , hvordan er det ? Kjenner man forskjell på en unge på 3 kg og en på 4 kg? :S

Så hadde jeg 3 cm åpning og skal opp imorgen da de tar vannet mitt !

Ååååh så spennende[:)][:)]
Skjønner godt at du ble nervøs når han sa det var en stor bebis... JM sier jeg får en stor unge, så gudene vet hva hun legger i det... Jeg personlig tror ikke det er store forskjellen å føde en bebis på ex 3700 og 4200, men vet ikke hva jeg snakker om - er førstegangs.. Men har snakket mye om dette til venninner som har barn fra før, og de er av samme oppfattning som meg.... Er vondt å føde uansett sier de!!!! [:o]
MASSE lykke til[:D]

Jaa, satt nettopp å tenkte på det. Er vel vondt å føde uansett, men hode er vel kanskje verst å presse ut ? :p
Tusen takk for det! Kjenner jeg er veldig nervøs akkuratt nå. hehe

så spennende!
nå er det i alle fall ikke lenge til du er mamma[:)]

ORIGINAL: babyz

krysser fingrene for at du føder snaaart da!
men husk at de vektestimeringene ofte kan ta feil også da.

det som er verst å få ut er hodet uansett! når hodet er ute sklir kroppen omtrent ut av seg selv[;)] og tror ikke det er såå stor forskjell på hodet til en på 3000 og en på 4000 gram.

Lykke til i morgen! [:D]

Tusen takk jenter for oppmuntrende ord.[:)]
 Kjenner skuldrene sank litt etter det jeg har lest nå. :)

Jeg fødte en på 5300 sist gang...Skal sies at han ikke kom ned i bekkenet mitt engang[:D]
Ble keisersnitt da ja..
Men har venninner som har født store barn (4,5 kg) og de sier at det har gått helt fint[;)]

Omkretsen på hodet som vil ha mest å si [;)] Vil heller ikke tro du merker forskjellen på en 3,7 og en 4,3 baby!

Håper det skjer noe i natt da! [:D]

Verste er ikke å presse ungen ut... men den tiden før med alle riene og alt. [8D]
Det å få presse ut ungen var en lettelse for min del iallefall! Hehe

Amanda var 4290 da hun ble født. Synes ikke det var så vondt som jeg hadde trodd det skulle være. Selvfølgelig er det vondt! Men det er overkommelig. Synes egentlig alt var greit til 8 cm [;)]
Nå har jo ikke jeg noe å sammenligne med, men som andre skriver er det nok hodet som avgjør mer enn selve vekten. Amanda var 37 cm rundt hodet.
Jeg var veldig bekymret for vekten selv før fødselen. Var på sjekk dagen før jeg fødte fordi jeg trodde jeg lakk fostervann. Og da målte de henne og sa hun var over 4 kg. Da ble jeg ganske nervøs og var fast bestemt på at hun skulle ut med engang! [;)]

Masse lykke til imorgen! Går helt fint dette [:)]

Jeg har hørt at det er ikke vekten det kommer an på men hode omkretsen og farten på fødselsforløpet. Sønnen var 4340g, 53 cm og hodeomkrets på 37. Var vel en normal fødsel vil jeg si, men jeg fødet med epidural og har ingen ønsker om å prøve å føde uten den type smertelindring[8|].

Lykke til i morgen da, du får holde oss oppdatert[:D]

Har født tre barn, en på 2890, en på 4340 og en på 3960. Hun på 2890 hadde bittelite hode, de to andre har hatt helt snittstørrelse. Like vondt å presse ut en liten som en stor! Og eneste jeg måtte sy litt med var første og minste, da fikk jeg to pyntesting :-)

De to siste er født i vann, ellers ingen annen smertelindring brukt ved noen av fødslene. Anbefaler å føde i vann for alle som har muligheten, det er helt fantastisk smertelindring med varmt vann!

ORIGINAL: Lovee

Amanda var 4290 da hun ble født. Synes ikke det var så vondt som jeg hadde trodd det skulle være. Selvfølgelig er det vondt! Men det er overkommelig. Synes egentlig alt var greit til 8 cm [;)]
Nå har jo ikke jeg noe å sammenligne med, men som andre skriver er det nok hodet som avgjør mer enn selve vekten. Amanda var 37 cm rundt hodet.
Jeg var veldig bekymret for vekten selv før fødselen. Var på sjekk dagen før jeg fødte fordi jeg trodde jeg lakk fostervann. Og da målte de henne og sa hun var over 4 kg. Da ble jeg ganske nervøs og var fast bestemt på at hun skulle ut med engang! [;)]

Masse lykke til imorgen! Går helt fint dette [:)]

Det var deiligt å lese! :p
Har også tenkt at denne pjokken skal ut fort ! :

Back
Topp