Overtidskontroll

Vinter_Barn

Betatt av forumet
Da har jeg bestilt overtidskontroll på sykehuset i morgen! Noen som vet hva de gjør der? Hadde termin den 29.01, så er på den 6. dagen i dag. Hadde aldri drømt om at jeg skulle gå over tiden denne gang da jeg fødte litt før termin forrige gang og pga at babyen har ligget veldig langt nede i hele dette svangerskapet. Men håper bare jeg slipper igangsetting.

Jeg gikk på overtid med nummer 2. Dette var og da min første vaginale fødsel da nummer 1 kom med keisersnitt. På overtidskontrollen vil de sjekke "tilstanden" til både deg og baby. De vil da ta en vurdering, samt prate med deg, om man skal se ann noen dager til eller sette igang. Jeg ble satt i gang med nummer 2, 12 dager etter termin, fødte på dag 13.

Må man bestille det selv? Skulle tro en ble inkalt

vet ikke hvordan det fungerer rundt om i landet. men her har jeg termin 8/2. fått legetime 9/2, hvis ungen ikke er kommet til da. (jordmor som bestemte dette). på denne legetimen skal legen ha vanlig svangerskapskontroll, samt ringe fødeavdelingen og avtale time hos jordmor der for overtidskontroll.

Da har jeg vært på overtidskontroll i dag! Til tross 1 uke på overtid hadde jeg overhodet ingen tegn til modning, så da blir det igangsetting i morgen kveld. Jeg både gleder og gruer meg!! Syns det høres kjempe skummelt ut med igangsetting, men skal bli så godt å få overstått! Jeg ska få en modningspille i morgen kveld, og dersom ingenting skjer over natten til lørdag, så skal jeg få tabletter som skal svelges lørdag morgen og så var det bare å vente på at jeg skulle bli såpass moden at de kunne gå inn og ta vannet. Og mer enn det vet jeg ikke! Skummelt å ha en deadline samtidig som jeg vet hva jeg går til da jeg er annengangafødende, men samtidig er det så frustrerende å bare gå å vente. Jenta vår ble estimert til å veie 3800g noe jeg ikke helt tror kan stemme, men det er uansett på høy tid at hun kommer. Vi gleder oss masse til å få treffe den lille jenta vår :-)

Så utrolig spennende! Skjønner godt hvis du har problemer med å sovne i natt ;) Tenk, nå skal du endelig få treffe henne ❤️

Back
Topp