Jeg har fått time til kontroll på sykehuset på torsdag, en uke etter termin!! Er det noen som har vært på det? Hva skjer på denne kontrollen? Er det noe far MÅ være med på? Eller er det bare for å sjekke hvordan baby har det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Fikk du time så lenge før? Hos meg så bestilte jordmor time på termin datoen!! Er såå kjedelig å gå overTrenger ikke ha med far om du ikke vil. Jeg fikk også time til det sist, men rakk den ikke da jeg fødte uke 38Men er vel bare for å sjekke at alt er ok, også er det vel litt forskjellig hva dem gjør på kontrollen. Har noen venninner som har blitt strippet for å få litt fortgang, og andre som bare har fått beskjed om å smøre seg med tålmodighet..
Ja er det jeg er redd for!! Vil ikke bli satt igang eller noe hvis han ikke er med!Jeg ville tatt med far. Vi ble satt i gang og da måtte jeg reise hjem for å hente far først..
Det tar litt tid å bli satt i gang og når du først har blitt det, så tar det litt tid før medisinene virker.Ja er det jeg er redd for!! Vil ikke bli satt igang eller noe hvis han ikke er med!
Jeg har fått time til kontroll på sykehuset på torsdag, en uke etter termin!! Er det noen som har vært på det? Hva skjer på denne kontrollen? Er det noe far MÅ være med på? Eller er det bare for å sjekke hvordan baby har det?
Hvor langt er du nå? Siden det er andre kontroll! Håper jeg ihvertfall bare rekker den førsteJeg dro alene den dagen, leverte urinprøve, tok blodtrykk, CTG og ultralyd for å måle vekst og fostervannsmengde. Legen strippet meg litt også. (uten effekt - tydeligvis).
Ny trivselskontroll i morgen igjen, drar alene da også, regner ikke med å bli satt i gang. Og blir jeg det, så er det 10-15 med taxi unna for han å komme seg til sykehuset. Så får han bare ta med kofferten min.
Hvor langt er du nå? Siden det er andre kontroll! Håper jeg ihvertfall bare rekker den førsteer ca 20 min hjemmefra og til sykehuset, så han skal nok rekke det! Bare tenker på at han ikke skal "gå glipp av noe"
![]()
Var det noen grunn til at du ble satt igang? Annet enn at du gikk over?Jeg var på 4 dager over og endte med å bli satt igang på kontrollen.
Leverte urinprøve, ctg, ultralyd og jeg ble strippet før de satte inn ballong.
Var det noen grunn til at du ble satt igang? Annet enn at du gikk over?
Vil gjerne ha med faren/samboer.. Men vet ikke om det vits hvis det er en "vanlig kontroll".. Da kan han heller dra på jobb den dagenmen hvis det er ultralyd og sånn så vil han sikkert være med! Håper jo selvsagt på at fødselen vil starte av seg selv en av de nærmeste dagene!!! Har lite lyst til å bli satt igang:/
Har liksom hørt at det er så mye vondere og mer kunstig når man blir satt igang?!:/ men det er vel forskjellige opplevelser fra person til person!! Regner nok med at vi drar begge to daOm ikke alt hadde stått helt bra til, ville jeg ha blitt satt igang samme dagen sa de
Far har sikkert lyst å være med siden det er ultralyd ja
Her gikk det forressten helt fint å bli satt igang...hadde grua meg som bare det til fødsel, og enda mere når jeg skulle bli igangsatt... Men alt gikk supert!![]()
Har liksom hørt at det er så mye vondere og mer kunstig når man blir satt igang?!:/ men det er vel forskjellige opplevelser fra person til person!! Regner nok med at vi drar begge to davil jo ikke at han skal gå glipp av noe!!