Overtidskontroll / "trivselskontroll"

Gullskatten<3

Glad i forumet
Marshmallows2021
Jeg har fått time til kontroll på sykehuset på torsdag, en uke etter termin!! Er det noen som har vært på det? Hva skjer på denne kontrollen? Er det noe far MÅ være med på? Eller er det bare for å sjekke hvordan baby har det?

Trenger ikke ha med far om du ikke vil. Jeg fikk også time til det sist, men rakk den ikke da jeg fødte uke 38 :P Men er vel bare for å sjekke at alt er ok, også er det vel litt forskjellig hva dem gjør på kontrollen. Har noen venninner som har blitt strippet for å få litt fortgang, og andre som bare har fått beskjed om å smøre seg med tålmodighet..

Jeg var på det :p faren var med, men det er ikke noe han MÅ.. Det ble tatt ultralyd for å sjekke at alt stod bra til, fikk vektestimering, leverte urinprøve og satt med sånn belte rundt magen i 30min for å måle hjerterytmen til baby. :)
Så spurte de litt om hvordan formen min var, hvordan jeg syntes det gikk, om jeg var innstilt på å gå lengre over...
Fikk time til igangsetting 4 dager etter som jeg skulle komme på dersom det ikke skjedde noe av seg selv før det.
Endte opp med å bli igangsatt her, ja :p

Da jeg var på overtidskontroll tok de CTG, ultralyd og de sjekka modning/åpning. Far var med, for hadde hatt maserier og tegningsblødning hele dagen og regna med at fødsel var nært forestående :-)

Vil gjerne ha med faren/samboer.. Men vet ikke om det vits hvis det er en "vanlig kontroll".. Da kan han heller dra på jobb den dagen:p men hvis det er ultralyd og sånn så vil han sikkert være med! Håper jo selvsagt på at fødselen vil starte av seg selv en av de nærmeste dagene!!! Har lite lyst til å bli satt igang:/

Jeg ville tatt med far. Vi ble satt i gang og da måtte jeg reise hjem for å hente far først..

Trenger ikke ha med far om du ikke vil. Jeg fikk også time til det sist, men rakk den ikke da jeg fødte uke 38 :P Men er vel bare for å sjekke at alt er ok, også er det vel litt forskjellig hva dem gjør på kontrollen. Har noen venninner som har blitt strippet for å få litt fortgang, og andre som bare har fått beskjed om å smøre seg med tålmodighet..
Fikk du time så lenge før? Hos meg så bestilte jordmor time på termin datoen!! Er såå kjedelig å gå over:p

Jeg har fått time til kontroll på sykehuset på torsdag, en uke etter termin!! Er det noen som har vært på det? Hva skjer på denne kontrollen? Er det noe far MÅ være med på? Eller er det bare for å sjekke hvordan baby har det?

Jeg dro alene den dagen, leverte urinprøve, tok blodtrykk, CTG og ultralyd for å måle vekst og fostervannsmengde. Legen strippet meg litt også. (uten effekt - tydeligvis).

Ny trivselskontroll i morgen igjen, drar alene da også, regner ikke med å bli satt i gang. Og blir jeg det, så er det 10-15 med taxi unna for han å komme seg til sykehuset. Så får han bare ta med kofferten min.

Jeg dro alene den dagen, leverte urinprøve, tok blodtrykk, CTG og ultralyd for å måle vekst og fostervannsmengde. Legen strippet meg litt også. (uten effekt - tydeligvis).

Ny trivselskontroll i morgen igjen, drar alene da også, regner ikke med å bli satt i gang. Og blir jeg det, så er det 10-15 med taxi unna for han å komme seg til sykehuset. Så får han bare ta med kofferten min.
Hvor langt er du nå? Siden det er andre kontroll! Håper jeg ihvertfall bare rekker den første:p er ca 20 min hjemmefra og til sykehuset, så han skal nok rekke det! Bare tenker på at han ikke skal "gå glipp av noe":)

Hvor langt er du nå? Siden det er andre kontroll! Håper jeg ihvertfall bare rekker den første:p er ca 20 min hjemmefra og til sykehuset, så han skal nok rekke det! Bare tenker på at han ikke skal "gå glipp av noe":)

Blir bare 6 dager over i morgen, men blir fulgt opp ekstra grunnet BMI og svangerskapsdiabetes. Hadde i tillegg CTG i går, der alt var fint. Fikk egentlig beskjed at de kom til å sette meg i gang i morgen, men da jeg var på kontroll på torsdag, så ville den legen avvente og se hvordan ståa var i morgen. Så vurderer de evnt igangsetting til onsdag synes jeg hun sa. Men det avhenger vel helt av hvilken lege jeg møter på i morgen, de er ikke helt samkjørte.

Så fin tråd! Jeg gikk ikke over sist, men man vet jo aldri nå, og dette har jeg lurt på :-)

Jeg var på 4 dager over og endte med å bli satt igang på kontrollen.
Leverte urinprøve, ctg, ultralyd og jeg ble strippet før de satte inn ballong.

Jeg hadde kontrollen litt tidligere i uke 39, men hadde med meg min mann. Det er en trygghet for meg, og han vil ikke gå glipp av ultralyd og det legen sier. Jeg ble satt i gang på kontrollen, lagt inn samme dag :)

Vil gjerne ha med faren/samboer.. Men vet ikke om det vits hvis det er en "vanlig kontroll".. Da kan han heller dra på jobb den dagen:p men hvis det er ultralyd og sånn så vil han sikkert være med! Håper jo selvsagt på at fødselen vil starte av seg selv en av de nærmeste dagene!!! Har lite lyst til å bli satt igang:/

Om ikke alt hadde stått helt bra til, ville jeg ha blitt satt igang samme dagen sa de :)
Far har sikkert lyst å være med siden det er ultralyd ja :)
Her gikk det forressten helt fint å bli satt igang...hadde grua meg som bare det til fødsel, og enda mere når jeg skulle bli igangsatt... Men alt gikk supert! :D

Om ikke alt hadde stått helt bra til, ville jeg ha blitt satt igang samme dagen sa de :)
Far har sikkert lyst å være med siden det er ultralyd ja :)
Her gikk det forressten helt fint å bli satt igang...hadde grua meg som bare det til fødsel, og enda mere når jeg skulle bli igangsatt... Men alt gikk supert! :D
Har liksom hørt at det er så mye vondere og mer kunstig når man blir satt igang?!:/ men det er vel forskjellige opplevelser fra person til person!! Regner nok med at vi drar begge to da:) vil jo ikke at han skal gå glipp av noe!!

Har liksom hørt at det er så mye vondere og mer kunstig når man blir satt igang?!:/ men det er vel forskjellige opplevelser fra person til person!! Regner nok med at vi drar begge to da:) vil jo ikke at han skal gå glipp av noe!!

Ja, var det jeg og hadde hørt..
Jeg fikk ei pille, så starta riene 3-4 timer etterpå.. Så var baby født 4 timer etter det igjen :) Syntes det var veldig positivt hele greia...(men så hadde jeg jo sett for meg det verste da :p)

Back
Topp