Overtidskontroll og vekstestimering

FrøkenPK

Flørter med forumet
Dere som har fått estimert vekten til fosteret ved ultralyd; hvordan stemte det med faktisk vekt når ungen kom ut?
 
Jeg har ikke estimert vekta på overtidskontroll, men i uke 38 begge svangerskap.
Førstemann ble estimert til å veie 3700 til termin. Han kom 1 uke etter termin og veide 3385gr.
Andremann ble estimert til å veie 3700 i uke 38. Han kom 6 dager etter termin og veide 3675gr.
 
Første ble estimert til å veie 3200g 3 dager ober termin. Hun ble født 4 dager over og veide 2870g.

Lillebror er fortsatt i magen, så spent på vekta. Han ble estimert til 2540g i uke 35+0, og at han kom til å være ca 3300g til termin.
 
Vannet gikk i uke 35 sist og samme dag som hun ble født ble hun estimert til 2300 gram. Veide 2050 gram ;)
 
3D ultralyd i uke 27/28 estimerte han til å bli 3600 gram hvis jeg gikk til termin.
Født 40+5 og var 3766 gram.
Dette er veldig nøyaktig i forhold til at feilmarginen er +/- 10%
Men ikke målt på overtidskontroll. Jeg gikk ikke så langt. :)
 
3D ultralyd i uke 27/28 estimerte han til å bli 3600 gram hvis jeg gikk til termin.
Født 40+5 og var 3766 gram.
Dette er veldig nøyaktig i forhold til at feilmarginen er +/- 10%
Men ikke målt på overtidskontroll. Jeg gikk ikke så langt. :)
3D ultralyd er kanskje mer nøyaktig også?
 
3D ultralyd er kanskje mer nøyaktig også?
Målene ble gjort med vanlige bilder :)
Men det er vanskelig å måle nøyaktig når fosteret fyller hele magehulen sies det :) Så jeg tror det er tiden som er årsak til gode målinger hos meg.

Eldste ble målt en uke før jeg fødte kom jeg på. Da estimert til å ha en fødseksvekt på 3500
Ut kom ei på 3281 :)
 
Estimert til å være 2700(33+6), ble født nøyaktig en uke senere(34+6) og var 2650
 
Estimert til 4kg ved termin, ble født 11 dager før termin og veide 3290g. Hun i magen nå er estimert til 3300g ca til termin. Skal på ny UL 12 desember om jeg rekker :p
 
Alle mine estimeringer i mine 4 svangerskap har stemt på en prikk! Nå fjerde gang ble han estimert til og være 2700 når jeg var 34 uker på vei! Og da jeg kom på kontroll 38+0 var det en gammel tulling som skulle estimere og han så jeg bommet skikkelig! Sa det til han og til alle rundt at den ikke stemte! Han mente ungen nesten ikke hadde vokst de siste 4 ukene! Han fikk målinger som tilsvarte 3200 gram! Men uken etter kom han og da var han 4010 :)39+0
 
Gjør de alltid dette (vekstestimering etc) på overtidskontroll? Gjetter på at det blir til overtidskontroll for oss etterhvert i løpet av uka. Har ellers ikke vært innom sykehuset for annet enn ordinær ultralyd i uke 20 og en omvisning på føden i høst.
 
Gjør de alltid dette (vekstestimering etc) på overtidskontroll? Gjetter på at det blir til overtidskontroll for oss etterhvert i løpet av uka. Har ellers ikke vært innom sykehuset for annet enn ordinær ultralyd i uke 20 og en omvisning på føden i høst.

De gjør nok det ja, men jeg vet ikke om de alltid opplyser om hva de finner. Jeg måtte hale det ut av legen da jeg var på overtidskontroll i går. ;) Han var da 3900, så det blir spennende om det stemmer.
 
På overtidskontroll ble vekta estimert til 4500g, men babyen var 3900g da hun ble født.
 
Ble estimert til 3500g på kontroll 41+3 og 2700 tidligere i uke 36.
Tror det er vanlig å estimere vekta på overtidskontroll
 
Ble estimert til 4400g på overtidskontroll med UL, uke 41+4. Han ble født dagen etter og var 3870g så der bomma de litt :)
 
Ble estimert til 4400g på overtidskontroll med UL, uke 41+4. Han ble født dagen etter og var 3870g så der bomma de litt :)
Ja, det må jeg si :p
Godt han ikke var så stor da :)
 
Sniker fra desember.. min forrige baby ble estimert til å være 3380 gram ca 4 dager på overtid.. dagen etter ble hun født . 2980 gram..
 
Back
Topp