overtidskontroll, hva skjer?

håvita

Flørter med forumet
Hei :)
Jeg hadde termin for 3 dager siden, og skal på overtidskontroll i morgen, fordi det ikke var plass til meg i neste uke på sykehuset.
Jeg fikk beskjed om at jeg skulle på ultralyd og til lege etterpå.

Noen som kan fortelle meg litt om hva som skjer, og evt. om jeg kan bli strippet eller satt i gang så tidlig?

Det varierer sikkert fra sykehus til sykehus dette.. men du blir nok satt på sånn registrering av liv-sak(husker ikke hva det heter)   Iallefall får du et bånd rundt magen og så må du trykke på en knapp hver gang du kjenner bevegelser. Sannsynligvis blir det vel UL også, og sjekk hos lege. Her sjekkes åpning, jeg ble tøyd litt og fikk en dato for igansgetting.

Hadde termin 1 januar, var på overtidskontroll 12 jan. ble satt igang og fødte den 13.
Først tok vi en laang ctg husker ikke om den varte 1 time eller 1,5. Så dro vi inn til legen, der tok hun ultralyd, tøyde meg (hadde 1 cm når jeg kom) også snakka vi om formen min og hvordan jeg kommer til å bli satt igang

Jeg var på det 14 dager etter termin. Ble ført inn til et rom hvor jeg ble satt på ctg-registrering.. Og så var jeg på UL med en lege som bare mumlet for seg selv, sa "jada, du skal settes igang i dag, gå opp til blablabla". Og så måtte jeg vente. (Jo, og her ble jeg hentet av en dame som skulle ha urinprøve og sette meg på ctg igjen, for det måtte jo gjøres. Selv om jeg sa jeg nettopp hadde gjort det. Ble glad da noen kom og stoppet henne.) Og så fikk jeg ballongkateter oppi der.

jeg hadde termin 16 oktober og den 9 dagen var jeg på overtidskontroll.

der ble det tatt ul, hvor de sa at det var rikelig med fostervann og alt var bra med lille.jeg ble strippet og trodde jeg skulle dø, for fy satan å vondt det var. murringene begynte med en gang og riene startet den samme kvelden. og på morran var han ute.

men det var kjempe lite fostervann, så de kan tydeligvis ikke se alt på ul.

Back
Topp