Jeg blir satt i gang på mandag hvis det ikke skjer av seg selv før det. Håper lillejenta finner ut at hun vil ut uten hjelp- på erfaringer over her så ser det ut til at igangsettelse ikke er å foretrekke

Er det noen som har "positive" erfaringer med igangsettelse?
Jeg har!

Ble satt i gang pga svangerskapsforgiftning, første babyen for min del. Lørdag klokken 12 satte de inn første modnings-stikkpille. 2cm åpning hadde jeg da, noe som er ganske vanlig på slutten av svangerskapet. Ingenting skjedde... Neste pille fikk jeg klokken 16, men fremdeles ingenting. Hele dagen var vi på sykehuset på rommet der, så tv, leste, sov og slappet av. Klokken 20.00 fikk jeg dagens siste pille, og de skulle fortsette dagen etterpå. Frem til da hadde jeg ikke kjent noenting, og begynte å bli litt irritert over at det ikke fynket...
men så! Etter hver pille må en ligge med ctg-måling på seg i 20-30 min for å sjekke at alt er fint med baby, og registrere eventuelle rier... Låg med ctg etter siste pille, og 20.50 måtte vi ringe på jordmoren, da fikk jeg plutselig rier (kjentes egentlig ut som jeg måtte på do, men dette var visst rier...) ganske kraftige rier, plutselig var det 5cm, ble trillet ned på fødeavdelingen i hui og hast, og så vips var det 10 cm og klart for pressing! 21.51 var lillegull ute og låg på brystet mitt like etterpå

Revnet nesten ingenting, og sitter igjen med en god følelse. Opplevde det ikke som traumatisk selv om det gikk fort, var jo genialt å slippe å ha vondt så lenge

Fødsel er vondt altså, men det er helt overlevbart

Og kroppen din er tross alt bygd for dette, så stol på at du klarer det

De er så flinke på sykehuset så uansett hva som skjer så er du hvertfall i trygge hender ! og når du blir igangsatt blir du ekstra passet på