Overtid :(

Ksolbu

Andre møte med forumet
Er nå 6 dager på overtid. Begynner å bli veldig lei. Skal på overtidskontroll på sykehuset i morra.
Noen som vet om det er mulig at dem kan sette i gang i morra, eller vil dem vente å se om det skjer naturlig siden det fortsatt bare er en uke på overtid? Er det noe ulempe/konsekvenser ved å bli satt i gang?

Du kan bli satt i gang i morgen om det finnes gode grunner for det, men det er en større påkjenning for både mor og barn, så "skaden" ved å la deg gå lengre må overveie risikoen ved igangsettelse.. Jeg har hatt en igangsettelse og en naturlig fødsel, og jeg ville aldri byttet 6-7 dager mot igangsettelse.. Den naturlige var en drøm:-)

Veit hvor tungt det er å gå over.. Jeg gikk 14 dager.. Men nyt det! Bruk den tiden du har igjen på deg selv, det får du ikke tid til fremover..

Lykke til på kontroll og med fødselen!

Tror det kommer mye an på hvilket sykehus du tilhører. Og jeg har funnet ut at det lønner seg alltid å overdrive plager for å bli hørt.
Har ikke prøvd igangsetting selv, men vet at man kan få stormrier, og at det kan ta lang tid..

Masse lykke til på kontrollen!
Og så sender jeg litt fødestøv sånn at baby kanskje finner veien ut på egenhånd i dag. :)

Hvordan gikk det i dag?:-)

Skal på kontroll i morra. Veldig spent. Håper det snart er i gang☺

sniker litt fra januar.... jeg ble satt i gang dag nr 8 på overtid(mandag) da jeg var på overtidskontroll. Men det var nok for jeg hadde 3-4 cm åpning og nestn helt moden, men babyen lå langt oppe så sikkert derfor fødseln ikk gikk i gang. Men hun sa at jeg kunne bestemme selv om jeg ville bli satt igang pga BMI en min, er den over 25(tror jeg det var) før man ble gravid får man bestemme selv om man vil bli satt i gang. Å siden jeg er veldig lav så har jeg høy BMI selv om jeg ser veldig slank ut. Så ble sendt rett opp til føden hvor de tok CTG, og kl tolv ble det satt inn to modningspiller Skulle få ny kontroll kl seks av legen men hun ble forsinket-men vanne gikk a seg selv ca halv sju(til alles overaskelse pga det er sjelden det går så fort etter å ha bli satt i gang) å da var ting i gang, 04.11 var han ute.

For meg ble det en vondere og mer dramatisk fødsel for meg og babyen, og fikk kstore komplikasjoner under/etter fødsel som gjorde at jeg ikke fikk nok melk(melkeproduksjon tok seg heller aldri opp så nå har jeg gitt opp)

Så vil anbefale deg å vurdere igangsetting nøye, det er MYE mer tøffere en å gå i gang naturli!!

Skal på kontroll i morra. Veldig spent. Håper det snart er i gang☺
Herregud som jeg surrer! Var overbevist om at det var i går du sa du skulle i morgen;-) Ammetåke;-) Lykke til igjen!<3

Hehe. Nå har jeg hatt time. Blir satt i gang på søndag om det ikke skjer noe før det. Ble tøyd litt i dag. Noen som har erfaring med at det funker? Veldig klar for å få ut lille jenta nå!!

Hehe. Nå har jeg hatt time. Blir satt i gang på søndag om det ikke skjer noe før det. Ble tøyd litt i dag. Noen som har erfaring med at det funker? Veldig klar for å få ut lille jenta nå!!
Tror det kan gå begge veier, men vet om flere som har kommet i fødsel like etter stripping. :)
Krysser fingre og tær for at det gjør susen!

Krysser fingrene og sender over en dose fødestøv :)

Jeg blir satt i gang på mandag hvis det ikke skjer av seg selv før det. Håper lillejenta finner ut at hun vil ut uten hjelp- på erfaringer over her så ser det ut til at igangsettelse ikke er å foretrekke :( Er det noen som har "positive" erfaringer med igangsettelse?

Sender fødestøv til dere begge! :-)

Jeg blir satt i gang på mandag hvis det ikke skjer av seg selv før det. Håper lillejenta finner ut at hun vil ut uten hjelp- på erfaringer over her så ser det ut til at igangsettelse ikke er å foretrekke :( Er det noen som har "positive" erfaringer med igangsettelse?
Jeg har! :)
Ble satt i gang pga svangerskapsforgiftning, første babyen for min del. Lørdag klokken 12 satte de inn første modnings-stikkpille. 2cm åpning hadde jeg da, noe som er ganske vanlig på slutten av svangerskapet. Ingenting skjedde... Neste pille fikk jeg klokken 16, men fremdeles ingenting. Hele dagen var vi på sykehuset på rommet der, så tv, leste, sov og slappet av. Klokken 20.00 fikk jeg dagens siste pille, og de skulle fortsette dagen etterpå. Frem til da hadde jeg ikke kjent noenting, og begynte å bli litt irritert over at det ikke fynket... :)

men så! Etter hver pille må en ligge med ctg-måling på seg i 20-30 min for å sjekke at alt er fint med baby, og registrere eventuelle rier... Låg med ctg etter siste pille, og 20.50 måtte vi ringe på jordmoren, da fikk jeg plutselig rier (kjentes egentlig ut som jeg måtte på do, men dette var visst rier...) ganske kraftige rier, plutselig var det 5cm, ble trillet ned på fødeavdelingen i hui og hast, og så vips var det 10 cm og klart for pressing! 21.51 var lillegull ute og låg på brystet mitt like etterpå :) Revnet nesten ingenting, og sitter igjen med en god følelse. Opplevde det ikke som traumatisk selv om det gikk fort, var jo genialt å slippe å ha vondt så lenge :) Fødsel er vondt altså, men det er helt overlevbart :) Og kroppen din er tross alt bygd for dette, så stol på at du klarer det :) De er så flinke på sykehuset så uansett hva som skjer så er du hvertfall i trygge hender ! og når du blir igangsatt blir du ekstra passet på ;)

Tusen takk Kryssedull for at du ville dele din historie, det høres jo ut som du hadde en fin erfaring med igangsettelse. Jeg får jo bare satse på at alt går bra, og jeg vet jo at jeg er i de beste hender :) Og forhåpentligvis velger lillemor å komme helt av seg selv først. Hvis ikke blir det ballongkateter på mandag og tabletter på tirsdag. Jeg er jo skapt til å føde, så det skal nok gå fint :)

Krysser fingrene for at det skjer naturlig! Har erfart begge deler. Gikk greit med igangsettelse også, mn riene var svært intense uten at de bidro særlig til åpning(4 min mellom riene i 9 timer bidro til de første 4 cm, de neste 9 timene til resten) Like vondt og like hyppige rier nå sist uten igangsettelse, mn da skjedde det i allefall mye fort: fra start til slutt 4,5 timer. Tre sting, på tre ulike steder. Men det var lite rifter etter første fødsel også!

Godt å høre det ikke bare finnes skrekkhistorier rundt det å bli igangsatt:) ...men krysser fingrene for at det fortsatt skjer naturlig før søndag! :)

Back
Topp