Overtid-hodet ikke festet

Fia1985

Flørter med forumet
Sniker fra oktober.. Er på overtid dag 6. Overtidskontroll i dag og ingen tegn til modning. De estimerte baby til ca 4kg. Hodet er ikke festet (og jeg er førstegangs). Noen andre som har opplevd at fødselen har startet av seg selv i lignende tilfeller? Kan det være at babyen er for stor som er grunnen til at hodet ikke er festet? Kjenner jeg er veldig redd for hastekeisersnitt..

Min baby var heller ikke festet!! Jeg var på overtidskontroll 41+3 og fødte 41+4!! Fødselen startet av seg selv og var helt normal, selvom hodet ikke var festet!! De sa jeg hadde romslig bekken;) men jeg hadde åpnet meg litt på kontrollen!!

Hodet var ikke festet her heller. Jeg ble satt i gang 5 dager på overtid, men av andre årsaker. JM trodde babyen var stor (4 kg), men han var helt gjennomsnittlig (3,6). Jeg fikk beskjed om at av og til er det bare sånn at hodet ikke fester seg før riene kommer.

Min mor fødte fem unger, og ingen av dem festa seg :) hun fødte sin første 11 dager på overtid, hun veide under 3,5kg. De tar jo ingen sjangser, men de fleste sykehus tilstreber en vaginal fødsel så langt det lar seg gjøre! Lykke til :)

Hodet var ikke festet her heller. Jeg ble satt i gang 5 dager på overtid, men av andre årsaker. JM trodde babyen var stor (4 kg), men han var helt gjennomsnittlig (3,6). Jeg fikk beskjed om at av og til er det bare sånn at hodet ikke fester seg før riene kommer.
Jordmor mente også her at han veide 4 kg! Men han var 3680g:)

Ingen av mine barn har festet seg før fødsel, og jeg har hatt 3 veldig fine fødsler. Min eldste var også 4 kg, og han var i alle fall ikke for stor. Tror mer han ikke festet seg fordi han hadde veldig god plass. :)

Back
Topp