overta fedrekvoten

lillemg*

Forelsket i forumet
noen som har søkt om det? brukte dere noe spesielt skjema?+finner ingenting om det jeg..og om dere har søkt,hva var grunnen,og fikk dere innvilga eller avslag??            

Mannen må være så syk at han ikke kan ta av seg barnet for å kune overta fedrekvoten, eller om du har omsorgen for barnet alene.

Alenemødre får den, jeg flyttet fra pappaen før han hadde tatt ut permisjonen (jeg holdt på med min del). Sendte inn en egenskrevet søknad som også var signert av pappaen (sto bare noe sånt som at vi flytter fra hverandre xx.xx.xxxx og at jeg vil ha de ukene)

Jeg skal søke om det. Fikk beskjed om å bare bruke det samme skjemaet som da jeg søkte foreldrepenger til meg :) Jeg skal søke pga at samboeren ikke har rett på penger!

Jeg søkte men fikk avslag, mannen er student men får AAP og da har han rett til fedrekvote, men hadde han vært vanlig student så hadde jeg fått den-SURT.
Nav tok lite hensyn og mente han kunne ta 12 uker fri rett etter skolestart..
Skrev bare en skriftlig søknad og leverte på nav jeg, om hvorfor jeg søkte, var ikke noe skjema!

Jeg søkte om å få fedrekvotten, jeg fikk den invilga siden sambo er arbeidsledig. Har ikke jobbet noe i det hele tatt etter han slutta på skolen.
Jeg rinkte den på nav å spurte om ossen jeg kunne sende inn en søknad på fedrekvotten siden jeg heler ikke fandt noe skjema, da sa det bare at jeg skule skrive et vanlig brev med sambo's underskrift på å sende den til nav.. Tokk noen uker så fikk jeg svar på at jeg fikk den overført på meg.. men det du skal være litt opps på er at vis du får den invilget så vil du bare få halvparten av foreldrepengene du pleier å få, siden de må fortdele det utover resten av permisjonen å, noe jeg ikke var helt klar over selv ;)

Men lykke til

Xeralt skrev:
Tror ikke man kan overta kvoten lenger... Tar ikke far det, så mister man det...

Sludder og vås... Jeg overtok min manns fedrekvote i juni i år. Dette pga av at min mann studerer...

Jeg skrev forøvrig bare en søknad på papir og sendte inn. Så fikk jeg tlf om at det var ok.

Back
Topp