overta fedrekvote

februarogmars:)

Betatt av forumet
er det noen her som har overtatt fedrekvoten, eller vet noe om det? samboern ble i september 2010 sykmeldt pga psykiske problemer, han gikk til psykolog og gruppeterapi men klarte ikke å komme tilbake i samme jobb. da de fleste problemene hans ble forverret av arbeidsmiljøet og arbeidssituasjonen der. i september 2011 gikk han over på AAP før han i slutten av November 2011 var heldig og fikk seg vikariat som driftsoperatør hos NTNU. han stortrives i jobben og føler seg mye bedre med tanke på de psykiske problemene
.


permisjonen min nærmer seg slutten med stormskritt og han skulle egentlig hvert hjemme å koset seg med guttungen. problemet er at guttungen har diverse plager og allergier som vi nå er under utredning for. dette betyr mange legebesøk, sykehus, helsestasjon, erneringsfysiolog osv. Det er dette samboern sliter med, og det er dette som ødela før han ble sykemeldt den første gangen. han har angst som blir forverret av slike situasjoner, og han overtenker situasjoner og tenker bare på dårlige utfall. han vil ikke ha det ansvaret med å ta han med på slikevting alene, men dersom jeg går tilbake på jobb kan jeg ikke be om fri hele tiden for å være med på slike ting.


tilstanden hans har også fått seg en liten knekk i okt/november da bhg ville søke om spes ped hjelp på vår største sønn. dette fikk han til å tenke at bhg var ute etter å få inn barnevern for å ta fra oss barna selv om det ikke er noen grunn til at han skal tenke slik. vår snart 3 år gamle gutt er av den litt urolige og aktive sorten og har litt vanskeligheter for å tilpasse seg miljøendringene i bhg. bhg ville bare ha inn en utenforstående for å gi tips eller råd om nye metoder for å hjelpe han i bhg hverdagen.Foreldrene til samboern var skeptiske til dette og bygde derfor opp under den redselen samboern hadde og gjorde saken bare værre. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre for å løse situasjonen, vi har ikke mulighet til å ta perm uten lønn.
 
Back
Topp