Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg aner ikke men har vært dårlig i natt å med super mage som ikke har gått ned. Blir bare mer å mer stinnJeg har ikke svar dessverre. Men følger med her! Kan det komme så sent?
Sent from my iPhone using BV Forum
Har vært på do å tissa to ganger idag. Riksen har jo stengt på den klinikkenRing riksen og hør. Det kan vøre mild overstimulering. Hvordan tisser du? Mye, lite, ofte, sjelden??
Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Jeg fikk OHSS på RD 9. Øm mage og oppblåst mage er vel ikke sånn veldig uvanlig i rugeperioden. Det du skal være oppmerksom på er om du tisser mye mindre enn du drikker, om du går raskt opp i vekt og om du begynner å bli tung i pusten.
Jeg vet at det ikke er hyggelig å veie seg etter hormonbehandling... Men jeg synes du skal veie deg morgen og kveld et par dager. Vekta er en viktig indikasjon på om væske hoper seg opp i kroppen din. Hvis du er tyngre om morgenen enn du var kvelden før, kan det være fare på ferde. Vann i lungene kommer ikke med det første... Mindre urin og vektøkning ser du først. Det er lurt å komme seg på sykehus før lungene kollapserJa det gjør jeg definitivt, men kan jo også være at jeg trenger væske i denne varmen også. Er definitivt ikke tungpusten. Har ikke veid meg på over 3 uker! Er bare bekymret siden jeg sto på så høye doser enn forrige gang
Huff da.... Får veie meg imJeg vet at det ikke er hyggelig å veie seg etter hormonbehandling... Men jeg synes du skal veie deg morgen og kveld et par dager. Vekta er en viktig indikasjon på om væske hoper seg opp i kroppen din. Hvis du er tyngre om morgenen enn du var kvelden før, kan det være fare på ferde. Vann i lungene kommer ikke med det første... Mindre urin og vektøkning ser du først. Det er lurt å komme seg på sykehus før lungene kollapser
Jeg følte meg først uvel noen dager, før et par dager med magesmerter. Husker det vondeste var å ligge på siden, og det har jeg hørt flere si. Plutselig en morgen så jeg høygravid ut og fikk ikke tisset og dagen etter kollapset høyre lunge. Jeg visste ingen ting om OHSS og oppsøkte lege alt for sent...
Ikke meningen å skremme deg da... Alvorlig overstimulering er veldig sjelden, men jo før man får behandling jo bedre er det! Jeg lå på sykehus i mange uker, fordi jeg bare overså symptomene og lot det gå alt for langt.Huff da.... Får veie meg im![]()
Husker at jeg ikke var så oppblåst sist. Gjør jo direkte vondt å tenkte tanken iom at jeg har stått på lengre stimulering denne gangen å høyere doser. Men det at det har blitt veldig ubehagelig et kun de siste to dageneIkke meningen å skremme deg da... Alvorlig overstimulering er veldig sjelden, men jo før man får behandling jo bedre er det! Jeg lå på sykehus i mange uker, fordi jeg bare overså symptomene og lot det gå alt for langt.
Fordi at om du blir gravid, så reagerer hcg'en med de andre hormonene du har tilført kroppen. Dette fører til at væsken som går i blodbanene trekker seg inn i buk og lunger. Tilstanden vil forverres etterhvert som hcg'en stiger.Unnskyld å måtte spørre her, men hvordan har det seg at man blir overstimulert så lenge etter hormonbehandling? Jeg tar ovitrelle idag og tenker jeg har sluppet billig unna, men ser jo nå at det kan komme?
Hadde du veldig mange egg? Den gangen jeg ble syk hadde jeg rett i underkant av 30. Alle blir jo overstimulert ved IVF-behandling. Men det er kun et fåtall som blir alvorlig sykHusker at jeg ikke var så oppblåst sist. Gjør jo direkte vondt å tenkte tanken iom at jeg har stått på lengre stimulering denne gangen å høyere doser. Men det at det har blitt veldig ubehagelig et kun de siste to dagene
Så de vil se tegn til overstimulering eller om jeg står i fare for å bli det nå til mandag ved uttak? Jeg var på UL igår og da så alt bra ut isåfall.Fordi at om du blir gravid, så reagerer hcg'en med de andre hormonene du har tilført kroppen. Dette fører til at væsken som går i blodbanene trekker seg inn i buk og lunger. Tilstanden vil forverres etterhvert som hcg'en stiger.
EL-sprøyta inneholder også hcg, derfor er det noen som blir overstimulert etter at denne er satt og. Men det vil de i så fall se ved uttak, og da kanskje avbryte innsett og fryse ned egg til ting har stabilisert seg.
Ikke nødvendigvis. De så ingen ting på meg ved uttak da jeg ble syk, annet enn at jeg hadde alt for mange egg. De så ingen fri væske i buken og østradiolnivået mitt lå godt under referanseverdien av hva som ansees som overstimulering. Det var altså ikke EL-sprøyta som bikket meg over kanten. Jeg ble først syk da egget festet seg/ jeg ble gravid og kroppen startet å produsere hcg.Så de vil se tegn til overstimulering eller om jeg står i fare for å bli det nå til mandag ved uttak? Jeg var på UL igår og da så alt bra ut isåfall.
UffIkke nødvendigvis. De så ingen ting på meg ved uttak da jeg ble syk, annet enn at jeg hadde alt for mange egg. De så ingen fri væske i buken og østradiolnivået mitt lå godt under referanseverdien av hva som ansees som overstimulering. Det var altså ikke EL-sprøyta som bikket meg over kanten. Jeg ble først syk da egget festet seg/ jeg ble gravid og kroppen startet å produsere hcg.
Det gikk kjempefint med graviditetenUffHvordan gikk det med graviditeten da? Og hvor mange egg fikk du ut? Jeg hadde 10 igår. Uttak på mandag. Er på første forsøk så vet ikke så mye om dette enda.
Det gikk kjempefint med graviditetenOverstimulering er tøft for mor, men positivt for frøet i magen. Hun var krevende å produsere, men så verdt det og vårt lille mirakel er i dag en liten prinsesse på 1 år og 5 måneder <3
Da jeg ble så syk hadde jeg rett i underkant av 30 egg. Litt usikkert, for de greide ikke å få tømt alle foliklene....
Er nå gravid igjen med termin i slutten av oktober. Denne gangen hadde jeg "bare" 14 egg, og det gikk kjempefint. Eggstokker ble nok så store og veldig øm og oppblåst i magen, men ingen væske i mage eller lunger![]()
Lykke til i dagene fremover <3