Overstimulering

Jeg har blitt overstimulert begge gangene jeg har hatt uttak, og har reagert veldig forskjellig i kroppen.

Første gang: 15 egg ut, avbrutt forsøk, veldig oppblåst og noe smerter de første dagene. Roet seg fort, men kunne kjenne det.

Andre gang: 21 egg ut, avbrutt forsøk, mye vann i buken og eggstokkene, ekstremt oppblåst, så mye smerter at jeg ikke klarte å sove om nettene. Gikk på legevakten og ble henvist rett videre til sykehuset, men slapp tapping. Eggstokkene viste 12-13 cm i lengde, og normalt er vel 3-4-5 cm. Så det var ikke rart at det gjort ondt... Fikk paraglin forte og blodfortynnende. Måtte gå på i en uke, og på kontroll igjen.

Anbefaler virkelig å ta det på alvor hvis man blir kjempedårlig. Det er veldig farlig hvis man er i full bevegelse og eggstokkene vrir seg. Da er det 113 med en gang. Jeg fikk beskjed nå siste gang om å holde meg totalt i ro, og ikke risikere noe som helst mtp. eggstokkene. Bare til info! :Heartred

Blitt overstimulert ved begge stimuleringene, uten å ha hatt noen fryktelig høye antall egg på kontroll

Første runde gav 11 egg ut, jeg var grisedårlig! Kunne knapt bevege meg etter uttak, det var fryktelig vondt. Ifølge St Olavs er man ikke overstimulert før man får ut 15 egg, så de avfeide alt. Jeg hangla i flere uker etter det der. Ble gravid men mista tidlig.

Andre runde fikk jeg ut 15 egg akkurat. Da var jeg i kjempeform, beveget meg uten problemer, kjente ingenting, gikk lang tur samme dag som uttak osv. Men da viste det seg at eggstokkene var gigantiske, lenge etterpå og. Men ble aldri dårlig. St Olavs gjorde aldri noen videre undersøkelser eller gav meg beskjed om noe, de bare sa jeg var overstimulert og sendte meg hjem. Måtte gå privat for å sjekke ståa :shifty:

Back
Topp