Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Selvfølgelig, jeg unner ingen å oppleve noe sånt altså, det har jeg ikke ment i det hele tatt. Så gøy at du ble gravid, og kjipt at du ble overstimulert! Jeg er glad for at de tar signalene alvorlig, for jeg vil jo ikke oppleve det, bare så typisk min flaks å ende opp med totalfrys på begge forsøka av to forskjellige grunner, hihi. I det minste har jeg gjort mitt og fått ned vekta, nå er det medisinsk grunn til frysJeg ble innlagt i ni dager på sykehus grunnet overstimulering og måtte få væskebehandling og innlagt lungedren siden jeg hadde store problemer med å puste. Jeg skal absolutt ikke klage siden jeg ble gravid ☺, men hvis man kan velge så ville jeg foretrukket å bli gravid uten å bli overstimulert. Derfor skal man være taknemlig for at legene tar faren for overstimulering alvorlig selv om det er superkjipt å måtte vente!

Slik jeg har forstått det et det snakk om en kombinasjon av hormonnivåer i kroppen under stimulering og antallet eggposer de ser på ultralyd. Mange ligger ikke i faresonen i det hele tatt. Jeg ble ikke tatt blodprøve av før til tredje ultralyden fordi jeg hadde gått så lenge på hormoner og hadde så mange eggposer som vokste. Faren for overstimulering er vel også en av grunnene til at de teller eggposer på forsamtalen og en del av grunnlaget for medisindosen man skal sette. Generelt er klinikkene flinke til å følge opp, og grunnen til at de ikke stresser så mye med det før det er fare for det er sikkert for å ikke skremme oss opp unødvendig. Jeg har hele tiden vært klar over at jeg får lave doser medisin og har mange eggposerIkke mening å kuppe tråden, men kan jeg spør hva som menes med overstimulering? Var hos privat fertilitetsklinikk Idag, men ble ikke nevnt noe om at det var fare for dette. Forsto det som det ikke skulle tas noen som helst blodprøver underveis i prøvinga heller...?
. Har en venninne med pco hvor legene var ekstra obs på det med overstimulering.