Overstimulering?

mildi

Forelsket i forumet
Januarhula 2014
Har ikke opplevt dette, men jeg kan jo bli overstimulert nå siden jeg tar 250 IE med puregon nå. Dei andre gangene har jeg tatt 150 IE. Blir en "oppblåst" visst en er overstimulert eller er det ikke alltid en merker det?

Jeg vet ikke hvordan det alltid er,men jeg ble overstimulert denne gangen. Fikk ohss... Og jeg var veldig tung og full i underlivet før uttaket. Etter uttaket når ohss kom,ble jeg veldig oppblåst og hadde fryktelig trykk i magen. Så ut som om jeg var 6 mnd på vei. ;-) Får håpe du ikke blir overstimulert!! Må bare stole på at de vet hva de gjør,de følger jo opp med blodprøver o.l. hvis de er usikre ;-) Masse lykke til!!

ok. høres ikke bra ut :( håper de på sykehuset vet hva de gjør ja ;) takk skal du ha. :)

Jeg tok 300 og ble ikke overstimulert :)

Jeg ble kraftig overstimulert med sykehusinnleggelse og tapping av både lunger og buk av kun 116 ie puregon, så vi er alle veldig forskjellige! Tror veldig mange blir oppblåst og får vondt ifbm et forsøk, men jeg fikk i alle fall beskjed om at det ikke var farlig før det evnt kommer væske i lungene. Og DET vil du merke! Heldigvis er ikke det så vanlig!
Lykke til :-)

ojda du har jo vært skikkelig uheldig da zophia... :/ fikk du tatt ut egg då da? Er vel innsetting som blir utsatt da?

Jeg ble veldig overstimulert på mitt første forsøk, men merket ikke så mye til det. Var sikkert litt press og vondt i eggstokkene, men siden det var første forsøk visste jeg ikke hva som var normalt. Hadde minst 50 egg på hver side, så jeg fikk ikke uttak. Det gikk tilbake av seg selv, så det gikk helt fint, bare skuffende å måtte avbryte.

ojda du har jo vært skikkelig uheldig da zophia... :/ fikk du tatt ut egg då da? Er vel innsetting som blir utsatt da?
Jada, fikk uttak og innsett. Hadde nok ikke fått det på riksen der de nesten måtte avbryte mine to første forsøk, men dette var privatklinikk. De tømte 30 follikler, og satt tilbake to egg. Det var hcg-stigningen pga graviditeten som gjorde at jeg ble så dårlig. Hadde 16 dager på sykehus og store eggstokker frem til graviduke 13. Vondt var det, men likevel overlykkelig over å ha en baby i magen :-)

uff d hørtes ubehagelig ut.... er merkelig hva vi vil gå igjennom for å få barn.... ;) er jo verdt alt når en blir gravid!! :). Lykke til videre med graviditeten Zophia og nyt hvert sekund :D

Jeg ble veldig overstimulert på mitt første forsøk, men merket ikke så mye til det. Var sikkert litt press og vondt i eggstokkene, men siden det var første forsøk visste jeg ikke hva som var normalt. Hadde minst 50 egg på hver side, så jeg fikk ikke uttak. Det gikk tilbake av seg selv, så det gikk helt fint, bare skuffende å måtte avbryte.
wow 50 egg er det meste jeg har hørt!!! Løye at det er plass til alle ;) ja det må være skuffende å måtte avbryte!!! :/ alt det styret med medisiner og forventninger å så blir det avbrøte!! Uff. hvor mange enheter sette du hver kveld da? Lykke til med nytt forsøk forresten! :) leste alt det du har vært igjennom! Går ikke ann å forestille seg hvor tøft det har vore en gang... håper virkelig at du blir gravid denne gang og at alt går bra!!!!

uff d hørtes ubehagelig ut.... er merkelig hva vi vil gå igjennom for å få barn.... ;) er jo verdt alt når en blir gravid!! :). Lykke til videre med graviditeten Zophia og nyt hvert sekund :D
Takk for det! Da det stod på som værst, tenkte jeg aldri mer! Nå tenker jeg derimot at jeg hadde lett gjort alt om igjen! Alt for å oppleve å bli mamma :-)

wow 50 egg er det meste jeg har hørt!!! Løye at det er plass til alle ;) ja det må være skuffende å måtte avbryte!!! :/ alt det styret med medisiner og forventninger å så blir det avbrøte!! Uff. hvor mange enheter sette du hver kveld da? Lykke til med nytt forsøk forresten! :) leste alt det du har vært igjennom! Går ikke ann å forestille seg hvor tøft det har vore en gang... håper virkelig at du blir gravid denne gang og at alt går bra!!!!

Tok 175IE den gangen. Har PCO, så da blir man lettere overstimulert. De neste gangene var de derimot altfor forsiktige, begynte med 50 IE og fikk ut bare to dårlige egg. Så det er vanskelig å finne den rette balansen. Lykke til du også!

Eg har fått 250 mg og ved eine forsøket mitt (i alle fall eit av dei - hugsar ik heilt no). Blei overstimulert ved mitt siste uttak som var mitt 6. egguttak. (juni 2012) Fekk ut 22 egg. Overstimuleringen vart oppdaga fyrst på uttaksdagen og merka ikkje noko til det før det. Måtte til sjukehuset å ta blodprøvar 2-3 gonger. Fekk innsett. Var veldig oppblåst og følte eit press nederst i magen ca 3-5 dagar etter innsett, men så avtok det litt. Men såg skikkelig gravid ut dei fyrste dagane ja;) Men blei dessverre ikkje gravid då:( Får håpa du slepp å bli overstimulert!

Jeg gikk på 250IE på begge forsøkene mine og fikk ut 12 og 15 så er nok veldig forskjell på damene :)

Trur nok jeg ikke kan bli overstimulert. ;) Hadde 9 eggposer på ul... Dei andre gangene hadde jeg 7 og 11 egg. blir uttakk i morgen...

Takk elmodi! :) det gikk bra. Fikk ut 6 egg. Skal ha ICSI denne gangen. Spennende...

Så flott at du fikk ut 6 egg. :) Jeg fikk 7 stk. :) Det er 4 mer enn forrige gang så jeg er superfornøyd. :)

Så bra med 6 egg! Masse lykke til med fortsettelsen!

Back
Topp