Overspising?

snuppah88

Gift med forumet
Jeg tror jeg har ett problem med overspising jeg.. Og når jeg tenker på det så tror jeg at jeg har slitt med det helt siden jeg var lita.. Er veldig ekkelt, og nå for tiden får jeg også veldig dårlig samvittighet når jeg spiser så mye.. Blir skikkelig kvalm og uvel.. Hvordan kan jeg bli bra av det her da? [8|]

Ikke quote.....

uff! spiseproblemer er vankelig  komme ut av samme hvilken vei de er! om man spiser for lite eller for mye!

det første jeg tenker på er kanskje en ukesplan? planlegge måltidene og hvor mye du skal spise til hver måltid!
hvor mye at talleknen som skal være grønnsaker osv!
og kanskje begynne å bruke en mindre tallerken?

ja, jeg har laga meg en plan og.. men jeg klarer liksom ikke å holde meg til den [8|] har begynt å bruke salat til mye, men jeg er så glad i salat så ender opp med at jeg bare spiser mer..

Det finnes hjelp! Ta kontakt med fatlegen din og snakk med han/henne. Han/hun kan henvise deg videre. Det finnes flinke psykologer som har spesialisert seg for å hjelpe mennesker som sliter med spiseforstyrrelser. Timer hos ernæringsfysiolog kan også være til god hjelp. Det finnes også samtalegrupper. Gå inn på iks.no. (interessegruppa for kvinner med spiseforstyrrelser.)

Håper at du tar tak i dette, og tør å oppsøke hjelp. det er ikke lett å komme seg ut av en spiseforstyrrelse aleine.

Har ei venninne som etter mange års kamp med overspising og fedme tok kontakt med Anonyme overspisere. Nå etter et par år har hun et helt annet liv enn før, men så har hun også jobbet hardt med seg selv.
Jeg har også lært mye om temaet ettersom hun har fortalt, og essensen er vel å angripe problemet ved å se på det bakenforliggende både mentalt, psykisk og fysisk.

Kan jo ta en titt.

http://www.anonymeoverspisere.no/

det med mat kan være vanskelig om det går den enne elelr den andre veien.Som oftest så ligger det noe bak som gjør at en slitter med mat om det er å ikke spise nok eller for mye. Det er det å ta takk i problemme og det å finne evt problemme bak som gjør det slik
Ta kontakt med fastlegen din eller som ei over her sier http://www.anonymeoverspisere.no/ har hørt om flerre som har fått hjelp der

En ting er jo at du inser selv at du har et problem å da har en jo kommet langt på vei slik sett

lykke til

Back
Topp