Overskudd??? litt langt..

FruAH

Glad i forumet
Lurer på om noen har litt overskudd til overs, for her er det ikke mye å hente...[&:] Må begynne å ta litt trankapsler eller omega-3 for nå har jeg ikke kastet opp på noen dager [:)]

Var hos legen sist mandag for å få gradert sm og jeg fikk aktiv sm i en mnd hvor det sto at jeg skulle prøve å jobbe to uker i 60% og så trappe opp til 80%. Det er planen min og legen møtte meg på det. Men nå kjenner jeg at jeg synes det er tungt nok med 60% og føler meg som "hu som er borte fra dag 1....." Egentlig orker jeg ikke 60 heller [8|] Jobber som ped.leder i bhg og selv om jeg har jobbet 60 i en uke føler jeg at jeg må rekke over 100% på samme tida, for jeg klarer ikke å bare legge noen oppgaver til side [&:] Hadde konstant hodepine fra onsdag til fredag og måtte ta paracet som IKKE hjalp - før på fredag... Selvfølgelig for da kunne jeg slappe av.

Føler at jeg bare syter og klarer ikke helt å glede meg enda for jeg har vært så mye dårlig.. Har ei venninne som har 9 uker igjen og hun lurer på om ikke det beste for meg er å være helt sm, men jeg har jo ikke lyst til det heller!!! Er ganske lang tid igjen da! Skal ha samtale med sjefen min etterpå hvis hun har tid idag og det MÅ hun (er jo en uke siden jeg fikk sm) for jeg trenger andre arbeidsoppgaver nå hvis jeg skal fungere på jobb. Hun har sagt at hun trenger meg mye på kontor, men trengs også på avdeling.. Men jeg bør jo ta hensyn til meg og babyen og vi er en IA-bedrift så hun skal jo tilrettelegge så er litt spent nå....

Lykke til! Og lytt til kroppen din! Vet akkurat hvordan du har det, og det er ikke lett å skulle sykemelde seg så tidelig, men tror vi bare må "drite" i hva folk eventuelt sier, hvis de ikke har forståelse for det er tydelig at de ikke vet hva du går gjennom!

Får håpe dere finner en ordning som passer alle bra [;)]

Du må ikke tenke på at du blir sm, er ikke din feil. Du må tenke på både deg og babyen og tror det er mange som blir sm i starten av svangerskapet. Men som kommer tilbake uti andre trimester.
Jeg er mellom 13-14 uker på vei og eg er har ikkje noe mer overskudd enno, venter også på at det skal komme tilbake..
Er du dårlig så er det ikke din feil, svangerskap er jo veldig individuelt, og hvilke tegn en har på svangerskapet varrierer veldig. Hvis du har vært dårlig under hele svangerskapet så langt er det ikke noe du kan gjøre noe med, er ikke din feil. Du må legge det best mulig til rette for deg og den lille. Det burde sjefen din gjøre også [:)]

Takk til dere begge to! Er godt å føle at jeg ikke er den eneste med dårlig form, og at jeg ikke er helt håpløs [:)] Fikk melding av sjefen min om at hun kunne møte meg kl 12 så får vi se hva vi kommer frem til. Skal jobbe til 16.30 så oppdaterer etter det [;)]

Håper dere finner en ordning som passer for begge!!
Kjenn på hva DU klarer og orker!!

Sitter selv på jobb og prøver og prøver å konse om jobben og gjøre det jeg skal..
Men har konstant dårlig samvittighet for må ta pauser (og sjekker bv, må på do, hente MER vann, strekke ryggen - u name it..)
Jeg sliter hvertfall veldig med konsentrasjonen fordi jeg er trøtt og sliten - UOPPLAGT
Slokner tidlig hver kveld og får hvertfall ikke gjort noe særlig når hjeg endelig er ferdig på dagen..

Har tenkt å snakke m legen, men skal dit den 27 og vil ikke lage mer styr rundt meg selv.. Var tross alt sykemeldt pga prolaps i ryggen fra 1 juni - 1 juli..
Men ja, jeg burde absolutt gjøre det - og jeg anbefaler deg det samme!!!

Det er lov å kjenne etter hva vi kan og ikke kan
(bare ikke den late delen tar over da... )

Du skal ikke ha dårlig samvittighet hvis du må ha sykemelding. Det er for en grunn. Tenk på deg selv. Det er ingen andre som gjør det. [:)]

Du må helt klart tenke på deg selv, også kan du heller ta igjen med jobbing når permisjonen er ferdig[:)]

Jeg blir også sm nå og fremmover og syns selv det er kjipt... men må bare bli sånn for å ta vare på meg og babyen[:)]

Da var jeg ferdig på jobb [:)] Har hatt et veldig fint møte med styreren min idag. Fortalte henne at jeg syntes det var heftig og jobbe 60% på avdeling akkurat nå. Som hun sa: tror ikke det sitter mest i kroppen, men mest i hodet. Du jobber nok 100 i hodet... Så nå skal vi prøve at jeg jobber på kontor fra 11.30-16.00 hver dag for da har jeg tid til å komme igang før jeg skal på jobb. Det blir bra! Sover ikke alltid like godt heller selv om jeg er stuptrøtt (tror jeg "jobber" og tenker litt mye om natta noen ganger [8D]) så da får jeg sovet litt ut. De timene jeg er på kontor kan jeg bruke på det administrative og lage planer for avdelingen. Skal jobbe to dager i uken på kontoret for sjefen også. Blir spennende og se om dette er løsningen for meg og om jeg orker mer etterhvert [;)]

Og ja jenter vi må ta vare på oss selv og babyen vår selv om det er lettere sagt enn gjort... har heldigvis aktiv sm i tre uker til og da får jeg prøvd ut hvor mye jeg orker i fht videre sm. Har ikke lyst til å være helt sm. Synes det er litt tidlig å bli avhengig av I gode og onde dager og Glamour enda [:D]

Jeg har vært sykemeldt i snart 7 uker. Det er ikke moro, men det er masse å finne på likevel:-) Det ordner seg nok[:D]

Skulle nok fått tida til å fly hvis jeg var helt sm jeg og, men skal prøve ut hvor mye jeg orker. Går det ikke så går det ikke [:)]

Godt å høre at dere fant en god løsning [:D] Lykke til videre [:)]

Ja det blir spennende å se hvordan det går [:)] Sitter å venter på å dra på jobb nå, men er godt å ha mulighet til å sove lenger på morgenen hvis jeg har sovet dårlig om natta da. Synes jeg fungerer best på ettermiddagen også.

Back
Topp