overreagerer jeg?

ORIGINAL: solstråla

skjønner godt at du reagerte, ja!
en kollikk unga skal da hvertfall ikke ha kumelk i 4 mnds alder!!!!!!
syns også du bør prøve å prate med svigermoren din, slik at det ikke skjer igjen.
og det at du gikk var vell greit, heller det enn å bli sint der å da!

jeg bare sa at Adrian begynte å bli klar for senga, noe som ikke er helt løgn.. men de vet jo at han fikk nutramigen en periode.. nå får han collett og tåler den fint.. men jeg har snakka mye om kolikken med dem.. og de VET det godt at han ikke tåler kumelk så godt.. derfor ble jeg sint jeg dro heller hjem i stedet for å kjefte der å da.. han trenger ikke sukker og kumelk.. han koser seg nok med mmen sin[:)]

ORIGINAL: CogJ

JEG syns du overragerer.. et par teskjeer er ikke farlig.. Det skjer jo ikke hver dag og hver time[:)]

Tenk den gleden hans da[;)] 

Gleden hans??? Hallo..ungen er under 4 mnd..de betste han vet er melk!!!

Du overreagerte ikke...

jeg hadde også reagert. min unge hadde fått skikkelige problemer hvis han hadde fått det. reagerte også på melkeprodukter når han var liten. litt melk så hylte han i 2 dager og avføringen hadde fått blod i avføringen.

folk er nødd til å la andre sine unger være ang å gi de ting. foreldrene gir ungene sine mat når de trenger det. mine foreldre ville også gi ungene mat, men jeg måtte si klart ifra at ingenting skal gies til ungene før vi sir at de er klar for noe annet.

Det var ikke kult gjort av svigermor, men de gjør det jo ikke for å være slemme.. Syns det er litt teit å reagere med sinne og "nå skal vi gå, dumma"[8D] Kan heller forklare henne at du ikke vil at ungen skal få såntnoe enda..

Jeg syns ikke du overreagerer. Hva er vitsen med at de skal smake egentlig??
Du skulle sagt fra, vet de ditt standpunkt er det iallefall urespektabelt at de gir noe. Du er moren, du bestemmer hva ditt barn skal spise, sånn er det med den saken.

Jeg sa klart ifra til alle rundt meg hva jeg mente om søtsaker og melkeprodukter osv da snuppa var liten, og de fikk streng beskjed om ikke å gi noe. Hvis de gjorde det fikk de grei beskjed om at da dro vi hjem eller sendte dem hjem. Det var mitt valg, og jeg forventet faktisk at de fulgte det. Det har ikke vært noe problem, og på frøknas 1-årsdag fikk hun for første gang smake litt kake og is. Hun syns ikke det var spesielt godt, like så greit. Brus og saft har hun enda ikke smakt..... (og jeg føler meg ikke som noen dårlig mor av den grunn [;)] Sukkeret kommer tidsnok...) 

(må bare legge til at mitt ønske ble respektert, og det har aldri vært noe kommentarer og trøbbel rundt det [:)])

Synes ikke du overreagerer, men synes du feilreagerer. Du får ikke kommunisert hva problemet er ved å si "Kom nå går vi". For å kommunisere (og evt. løse problemet) må du si noe i likhet med f.eks: "Han skal ikke smake søtt ennå, ikke gjør det mer er du snill".

Besteforeldre har brukt halve livet sitt på å si "Nei" til sine egne barn, og de har derfor en lei tendens til endelig nå å ville si "Ja" til alt med barnabarna sine ofte.

syns ikke du overreagerte.. største gutten min utvikla allergi pga ei ........ lot han smake på kake i dåpen ( kroppen fikk melke/egg osv sjokk.3 mndr gammel) og allergien er like sterk i dag [:'(][:@][:@]

Back
Topp